Kirjoittaja Aihe: alumiini levyrunko  (Luettu 8434 kertaa)

Syyskuu 01, 2013, 13:26:49 ip
Luettu 8434 kertaa

Elias aarni

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
  • ?
Mitä pitäisi tietää kun tommosta rupeaa rakentamaan? materiaalipaksuus? Mitkä kohdat hitsaamalla, mitkä puteilla, niiteillä? tuet mihin kohtiin ja miten? Emäputken ja takahaarukan kiinnitys? Kuvat tai piirustukset joista voi katsoa mallia olisivat toivottavia.

Syyskuu 01, 2013, 14:43:26 ip
Vastaus #1

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Minkäs moottorin meinasit siihen ripustaa?

Syyskuu 01, 2013, 14:52:13 ip
Vastaus #2

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512
http://www.elsberg-tuning.dk/etkreidler.html
moro,materiaaleista en tiedä,itse hitsaisin levyjen väliin tulevat jäykisteet(tapit,holkit,reijät)tärkeitä
mitat ottaisin suhteella kuvasta soveltaen
niittaaminen ei varmaan kuulu jos aikoo tuoreempaan 50cc luokkaan moponsa
http://70racing.forum24.se/70racing-about164.html
http://petit-cube-80.over-blog.com/5-index.html ei varmaan classic luokkaan
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2013, 15:32:25 ip kirjoittanut juha p salonen »

Syyskuu 01, 2013, 15:34:03 ip
Vastaus #3

Elias aarni

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
  • ?
Emäputken kiinnityksen ja tukien salaisuus selvinnyt http://70racing.forum24.se/70racing-about84.html Vielä pitäisi siis tietää materiaalivahvuudet ja takaswingin kiinnitys.

Syyskuu 01, 2013, 15:48:22 ip
Vastaus #4

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Tuolla EdP:n Garelli-replicasta juttua.

Syyskuu 01, 2013, 21:04:42 ip
Vastaus #5

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512
http://www.classic50cc.eu/ ja sieltä Nieuwe Projecten
aika samallaista,kyllähän levypaksuuden saa aikatarkkaan myöskin suhteella jos löytää jonkun minkä mitan tietää esim renkaan halkaisja,
materiaalit vaikka metallin oppikirjoista

Joulukuu 26, 2013, 21:02:56 ip
Vastaus #6

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512

Joulukuu 27, 2013, 22:15:04 ip
Vastaus #7

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro
Karttialan Kari tietää myös aika paljon alumiini rungoista on tehnyt muutaman KJR sivuvaunun asfaltille.
T:Jarmo

Joulukuu 28, 2013, 15:32:09 ip
Vastaus #8

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
jarmo! Loius tietää loput...LCR 8) Artiolan Make tietää asiasta... :angel:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 28, 2013, 16:10:21 ip kirjoittanut Pekka Kärävä »

Joulukuu 31, 2013, 12:26:45 ip
Vastaus #9

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512
Oletko Elias päässyt vauhtiin on suunnitelmat paperilla, pahvilla vai pelkkänä ideana
mitä konetta,levyjarrua,Kawasaki AR 50:ssä olisi hyvät vanteet,itsellä on 125:en AR:n etuvanteet mutta niiden keskiöt on aika
reilun kokoiset,pitäisi pienentää
runkolla pitäisi olla esikuva mitä kopio, olisi helpompi saada konekortti jos aikoo classikiin ajeleen
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=28&t=33086
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2014, 20:19:52 ip kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 26, 2014, 22:12:19 ip
Vastaus #10

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512

Toukokuu 04, 2014, 22:07:50 ip
Vastaus #11

Elias aarni

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 65
  • ?
Moro Juha, ei oo vielä kun epätarkat hahmotelmat paperilla, takanen 17" etusta en oo vielä päättäny että tuleeko 16" vai 17", taitaa eka runko tulla ihan huonekaluputkesta kun on rahat vähän muualla kiinni. Mitään suunnitelmia ei osista ole vielä, tuolla olis scootterin 50cc kilpakone tallin perällä,  ??? mitäköhän 50cc näytösajopyörään vaaditaan??

Toukokuu 04, 2014, 23:55:05 ip
Vastaus #12

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512
moro
vielä mukana,hyvä- näytös ajoon kelpaa kaikki,oman maun mukaan,voi valita aikakauden mitä feikkaa
alumiini runkoon tarvis hyvän kaverin joka tigillä vetelis saumat talkoo hinnalla
  http://50iniepoca.forumfree.it/?t=60895109 tässä on myös runko juttua jossain 100:n paikkella,jos jaksaa niitä hirveitä suurennoksia
levyrunkoa siis
tosta kun piirtää todellisen kuvan vaikka pahville ja rupee malleja rungon osille väsäämään
akseliväli on varmaan 1,25m tai 1,3m ja pyörät 18" siitä saa hyvän suhdeluvun millä 1:1 kuvan tekee
kone levyrunkoon vaakamoottori (kreidler) on melkein pakollinen,tossa italiankin jutussa joutuivat laittamaan erilliset etu kiinikkeet
kun oli minarelli

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2014, 09:23:37 ap kirjoittanut juha p salonen »

Toukokuu 07, 2014, 20:56:42 ip
Vastaus #13

Vesa J Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Moikka !

Tampereella on rakennettu tällainen alumiinilevystä rakennettu piikkinen jo -80/90 luvulla ja sillä on
osallistuttu useisiin kotimaisiin kilpailuihin.

Pyörän on rakentanut "Jarruvaari"  Veli Haapanen ja se on edelleen hengissä ja tallessa, ainoa pieni ongelma
on että rakentaja on viimeaikoina sairastellut ja on tälläkin hetkellä sairaalahoidossa, joten tietojen saaminen
on hieman heikompaa.

T. Vesa "Jupi" Kaartinen

Toukokuu 08, 2014, 08:58:40 ap
Vastaus #14

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1512
moro
kyllä on tamperelaisena käyty katsomassa jarruvaarin runkoa,eikö runko ollut niittaamalla rakennettu se ei tähän 50 luokkaan kelpaa
sitä käytettiin 80:n runkoissa vasta
olis tietysti kiva tietää ketkä jarruvaarin kanssa sitä rakensi,hehän tietäis mitoista ja historiasta