Kirjoittaja Aihe: 1937 Norton väri yms. kyselyä  (Luettu 3737 kertaa)

Syyskuu 02, 2013, 21:55:21 ip
Luettu 3737 kertaa

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Taas kyselen Nortoniini liittyvistä asioista.  Tankin kyljessä ja päällä on maalatut alueet jotka on vaalean hopeat. Mutta mikä hopea on kyseessä, tietääkö joku värinumeroa? Olisko jollaki näyttää kuvaa minkä näkönen on moottorin suojapelti oli ilmeisesti ES2:sen tavaraa mutta mun Factory Record papereissa sanotaan että mun model 50: sessä olis ollu tommonen
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2013, 19:11:05 ip kirjoittanut Antti Nortunen »
Mitä enemmän ruostetta sitä vanhempi osa on ehkä kyseessä

Syyskuu 02, 2013, 22:37:09 ip
Vastaus #1

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
No valkosempi se kuitenki on kuin se perus hopea joka on yleinen esim International mallissa. Sovitaan että se vaaleamman maalin  värinumero. Tässä kuva siitä vaaleammasta väristä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 02, 2013, 23:00:49 ip kirjoittanut Antti Nortunen »

Syyskuu 04, 2013, 19:18:01 ip
Vastaus #2

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Väri on nyt päätetty. Mutta tuo moottorin suoja. Onko jollaki kuvaa semmosesta? Mulla on 1936 luvun pienehkö varaosaluettelo ja siinä ei näy tätä osaa vaikka on mun käsityksen mukaan näitä pohjapanssareita ollu jo sillon

Syyskuu 04, 2013, 21:17:11 ip
Vastaus #3

Magnus Hytönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyseinen panssari oli 16H WD-versiossa, sekä ilmeisesti myös joissakin muissa, ehkä vientimalleissa. Omassa 1936 vuoden 18:ssa oli sellainen aikoinaan. eBayssa niitä on joskus ollut kaupan. Tankin väristä muuten sen verran , että minun koneessa oli alkujaan niklattu tankki, ylimaalattu moneen otteesen, mutta värikerrosten alta löytyi  -yllätys, yllätys- mustalla ja puna-oranssilla reunustettu valkoinen kenttä polvikummien edestä.
T. manne
Manne

Syyskuu 04, 2013, 21:18:57 ip
Vastaus #4

Magnus Hytönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sori senverran siitä tankista ettei se mikään vitivalkoinen ollut, pikemminkin sellainen luun värinen.
Manne

Syyskuu 04, 2013, 21:39:07 ip
Vastaus #5

Eero Lepola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve

Tuolta löydät pari vaihtoehtokuvaa WD 16H pohjapanssareista:

http://home.tiscali.nl/wd16h/Contents_page.htm

Eero

Syyskuu 04, 2013, 22:50:14 ip
Vastaus #6

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Magnus Hytönen: Hetkinen. Siis sekö piti paikkansa että siellä oli myös valkonen värivaihtoehto? oon nähny entisöidyn pre war Nortonin jossa oli joku kerman värine poski ja yks indonesialainen kaveri laitto justii ES2 seen kerman värin tankkiin. Mutta mut on nyt niin monelta suunnalta tyrmätty että ei oo valkosta joten oletin että minä oon luullu väärin. Mutta sekö on totta että valkosia oli? onko sulla sen valkosen värinumeroa olemassa enää?

Jari Elo: jännä homma ku mulla on muistaakseni 36 tai 38 esitteessä että isoimmissa kansiventtiili Nortoneissa olis vaa toi panssari  :( ytä monta eri tietoa kun on esitettäki
Edit. Luin äsken esitteitä 35 vuonna oli ilmeisesti vain Es2:lla ja "Trial" malleilla olis ollu toi panssari. 36 näyttiolevan niin kuin sinunkin esiteessä, kaikissa malleissa. Mutta kuvista päätellen ei ollu näin jos katsoo saman esitteen kuvia. 38 mallissa ei näy mallissa 18 eikä 16H:ssa panssaria vaikka teksti niin sanookin.
No oli miten oli mun Nortoniin toi kuuluu koska se on tehtaalla siihen laitettu
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 04, 2013, 23:08:14 ip kirjoittanut Antti Nortunen »

Syyskuu 05, 2013, 07:15:51 ap
Vastaus #7

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Eero Lepola: Kiitos tolta löyty tosiaan pieni ja isomalli. Muutenkin hyvä sivu :) tuleekohan toi pelti kiinni vain etuosasta elikkä samaan kohtaan mistä moottori ripustetaan runkoon vai tuleekohan se koko pellin matkalta kiinni jokaiseen moottorin pulttiin?

Olis vielä ainaki 1 epäselvä kohta, jalkatappien raudat. Mulla on tappien kumet mutta minkälaiset nämä raudat on? Ei vissiin. Ihan suorat rautatapit koska kumet on erikoisen muotoset.

Syyskuu 05, 2013, 15:05:49 ip
Vastaus #8

Magnus Hytönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Antti,
Ei tuosta (eikä muistakaan pre-war mallien väreistä) ole tietääkseni säilynyt mitään kooditietoa. Niin monta kertaa kun olen nähnyt niiden perään tuloksetta kysyttävän.

Tuo jalkatappi on sellainen keskipultista ja kahdesta ohuemmasta kasattu zydeemi, laitan sulle kuvan kunhan ehdin. Noita kokonaisuuksia löytyy kyllä uustuotantona  esim. evilbayn kautta.

Panssari (ainakin se mikä minulla oli) on kiinni sekä edestä että takana alhaalta. Taisi olla kahden korvan kautta kampikammion/konelevyjen alapultista, mutten ole satavarma. Tuo Jarin esite antaisi varmaan aihetta olettaa että kaikki Suomeen tuotavat mallit varustettiin panssarein. ES2:ssa oli muuten kehtorunko jo v 1931 joten ei kai siinä ollut panssaria, vai? 

t. manne
Manne

Syyskuu 05, 2013, 16:11:27 ip
Vastaus #9

vesa vuorela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Master of sparks
Toimita Antti runko- ja konenumero Norton Owners Clubille ni sieltä sanotaan mitä pyörässäis on ollu kii kun on tehtaalta lähteny ja selviää se värityskin samalla,missä kromia jne! Noin jos et tykkää hommata turhia osia?!T:Vesku

Syyskuu 05, 2013, 17:06:10 ip
Vastaus #10

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Joo noi tiedot on haettu ja aika suppeat paperit tuli. Mutta tulipahan sieltä myös selvitys moottorin numeron puuttumiseen. Papereissa nimittäin luki että moottorin numero on sylinterissä :) ja siinähän tosiaan oli sama lyhyt numero sarja kuin tehtaan papereissa

Syyskuu 05, 2013, 17:11:26 ip
Vastaus #11

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Ihmetyttää kyllä tää pyörä ku moottorin numeroa myöten erikoinen. Moottorin numero on vain 4 numeroinen ja valmistettu 19.4.1937

Syyskuu 05, 2013, 21:16:23 ip
Vastaus #12

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Joo nii näkyy  :) onkohan Nortonilla ollu yleistä lyyä moottorin numeron pytyy? Onko muilla havaintoa tämmösestä?

Syyskuu 06, 2013, 20:41:49 ip
Vastaus #13

Antti Nortunen

• **
  • Jäsentiedot Poissa
Ajattelin ilmottaa jos joku muukin miettii näitä värejä. Puhuin isäni kanssa tästä väristä ja hän meinasi että kellertävän valkonen väri ei ollu Suomee tulleissa pyörissä mutta kuulemma tuonti pyörissä noita kellertävällä maalilla maalattuja on näkyny.