Kirjoittaja Aihe: Kawasta kilpuri  (Luettu 6779 kertaa)

Syyskuu 05, 2013, 10:25:36 ap
Luettu 6779 kertaa

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Käsiini siunaantui tällainen maailman kaltoin kohtelema Kawasaki H1 500 vuodelta sitä sun tätä.  Mitään järkeä
ei tuosta ole ainakaan alkaa tekemään orkkkiskuosista katupyörää.  Vaihtoehdoksi jäi siis tehdä classic kilpuri,
tyyliin Gary Nixon USA.
Alumiinitankkien tekijä Tomi lupasi tehdä rungon, tankin ja tarvittavat kilkkeet ja tästä se sitten lähtee...
ja jotain tällaisen kaltaista siitä pitäisi tuleman.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2013, 10:32:17 ap kirjoittanut Harri Rintamäki »

Syyskuu 05, 2013, 13:07:35 ip
Vastaus #1

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 110
Ja ite sitte puikkoihin!
T.Jonni

Syyskuu 05, 2013, 13:42:13 ip
Vastaus #2

Jouko Pajunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 658
Onks tää nyt siihen varttitonnareiden luokkaan käypänen peli?  :P

edit: Kysehän ei ollut sitten kuutioista.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2013, 13:53:28 ip kirjoittanut Jouko Pajunen »

Syyskuu 05, 2013, 15:03:10 ip
Vastaus #3

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
pajuselle, siihenkin kunhan ensin lasketaan kantavuus :D.
runko on vielä tässä vaiheessa joten paha sanoa kestääkö se varttitonnia vai pitääkö aikuisten oikeesti yrittää
keventäytyä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 05, 2013, 21:46:03 ip
Vastaus #4

Jarmo Halonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
Kaltoin kohtelemaa, tuossa pyörässä oli moottori. Mikä oli vika vuotisen, muutoin aika perkuleen hyvä.
no toisen ylimääränen on toisen tarpeellinen!

Syyskuu 05, 2013, 22:35:55 ip
Vastaus #5

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
aivan jarmo, ilman moottoria ei mikään liiku.

Syyskuu 06, 2013, 08:25:26 ap
Vastaus #6

Raine Honkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 64
Hienoa ! Toivottavasti saamme seurata tätä projektia yhtä tarkalla raportoinnilla kuin 50cc kilpureiden rakentamista.
Rispektiä tekijämiehille!

Syyskuu 06, 2013, 15:29:16 ip
Vastaus #7

Timo Mononen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 670
Hieno ! Mulla on muuten yksi HooYkkösen uusi kaasuvaijeri 1>3+1 hässäkkä !

0500-648826 timo m

Lokakuu 14, 2013, 18:11:24 ip
Vastaus #8

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
no timon vaijerit löysi uuden tallin.  Kawan rakentelu edistyy kohtuullista vauhtia, nyt se on jo rullaavana. Feikkiraami on on ryhdissään
ja nyt tehdään sitten perään raami kunnon kamasta, Reynoldsin 531 kromimolybdeenistä.
Kohta ollan jo siinä vaiheessa että pitäisi löytää osaava koneentekijä joka avaisi tuon koneen, tekisi kampiakselin jne...
Kawat tunteva osaava kaveri saa ilmoittautua jos kiinnostaa.
Kaikenmaailman nippeliä on haeskeltu, melko toivottomalta vaikuttaa vesisylinterien löytäminen, kuivakytkin on myös listalla
ja paljon kaikkea. Ai niin jos jollain on jääny tuollaien -69-71 Kawa H1 kierroslukumittari, saa tarjota!
sanoisinko että Tomi on tehnyt hyvää jälkeä ja homma on hyvässä mallissa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 16, 2013, 11:15:06 ap
Vastaus #9

Simo Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 78
Tere!
MFC Patterns & castings UK sivuilla on kuvat Kawa HR1W kannesta ja sylinteriryhmästä joita ovat valaneet eli varmasti myös tietävät kuka näitä myy!
SN

Lokakuu 16, 2013, 11:24:07 ap
Vastaus #10

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1522

Lokakuu 16, 2013, 11:49:50 ap
Vastaus #11

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Kiitos Simo ja Juha. Nyt vaan sitten kysymään mil´loin ja paljon?

Joulukuu 23, 2013, 11:55:10 ap
Vastaus #12

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
No niin, nyt on kilpuri polkaissut parikin askelta eteenpäin. 500 kuutioisen runko on tankkeineen valmiina ja niin se nälkä
kasvaa syödessä, toinenkin raami on tekeillä ja siihen asennettaneen iso triple eli 750cc +100 hp.
Jotenkin on tunne et se kyllä vie ukkoa, ajatuskin ihan kammottaa, kukahan sellaisella uskaltaisi ajaa?
Tomi on tehnyt näyttävää jälkeä, laitan kuvan tuota pikaa, normaalistihan H2R:ssä on kuitutankki, mutta täällä
saadaan alumiinikin taipumaan kauniisti!

Hyvää Joulua kaikille lukijoille ja tutuille

Harri

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2013, 12:09:50 ip kirjoittanut Harri Rintamäki »

Joulukuu 23, 2013, 15:36:18 ip
Vastaus #13

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
Hienon näköistä työtä Harri!   Hyvää Joulua ja nyt ne kinkut syömättä sitten,mahdut siihen 70-80 luvun nahkoihin ;)

Joulukuu 23, 2013, 15:43:00 ip
Vastaus #14

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Kiitos Pekka ihan sitä samaa. Tavoitetta kyllä riittää painojen kanssa, mutta todennäköisesti tulet yllättymään keväällä.