Kirjoittaja Aihe: Motonetin MP nostin  (Luettu 10010 kertaa)

Marraskuu 03, 2013, 19:29:35 ip
Luettu 10010 kertaa

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 654
  • Ihan itse :-)
Moikka

Onko kellään kokemusta tästä Motonetin MP nostimesta? eli kuinka toimii painavan (400 kg) MP:n kanssa? onko hutera?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807509/Moottoripyoranostin-max-680kg-140-410mm

Hinnan puolesa houkuttelis mutta jos laite on susi niin...
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 03, 2013, 20:25:10 ip
Vastaus #1

Tauno Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 432
Terve!
Mulla on tuollainen ostin käytettynä eri merkkiä kylläkin.Nostelin Wingiä sillä ja otin ja laitoin koneen myös
kyseseillä nostimella.Tukevaa tekoa on mielestäni hinnan väärti.
terv tane
GoldWing 1100 Interstate - 81

Marraskuu 04, 2013, 08:50:07 ap
Vastaus #2

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 654
  • Ihan itse :-)
Kiitos Tane. Wingiä varten minä nostinta olen hankkimassa.

Motonetin paketissa näytti olevan jonkunlaiset kuormaliinat mukana. Oletko Tane sitonut wingin kiinni nostimeen? riittääkö se vai pitääkö vetää liinoilla kiinni Tallin kattoon/seiniin?
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 04, 2013, 10:25:55 ap
Vastaus #3

Tauno Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 432
Moro!Liinat oli katosalla kun hankin tuon nosturin.Ei varmaankaan pahitteeksi ole sitoa,mutta kyllä se yllättävän
hyvin siinä pysyy.Kyllä konetta laskiessa ja nostaessa on turvallinen peli yksin selvisin hommasta.Etu telareihin pulttasin
Biltemasta hankitun putkesta väännellyn yleis nostimen niin pyörä pysyi pystyssä,ja nosturi vaan koneen alle!
terv tane
GoldWing 1100 Interstate - 81

Marraskuu 04, 2013, 22:56:32 ip
Vastaus #4

Uula Kuvaja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1973
Parisataa kiloista olen koetellut. Siinä toimi moitteetta. Leveys voi olla ongelma. En tiedä kuinka leveä wingi on, mutta itellä loppu kustomin kans nosturista leveys. Joutu nostamaan riskillä jonkin korvauksen päällä. Joskus jo varottelin, että kylmässä voi käydä kuten tunkille käy. Eräänä loppusyksyn päivänä nostin pyörän ilmaan. Aamulla olikin maassa. Jäähtynyt ilma laski tunkin pohjaan. Luulisin...

Marraskuu 05, 2013, 07:19:56 ap
Vastaus #5

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 654
  • Ihan itse :-)
Eilen tulu haettu ko. nostin. jos paino ja laatu on suoraan verrannollisia niin hyvältä vaikuttaa sillä paketti ainakin on pirun painava.  ???

Jos oikein ymmärsin nettisivujen selosteen niin tuossa olisi jonkonlainen mekaaninen lukitus mahdollisuus kun nostin on ylhäällä. Menee ainakin ensiviikonloppuun tai jopa seuraavaan ennenkuin pääsen testaamaan.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 05, 2013, 09:11:42 ap
Vastaus #6

Kimmo Syrjä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 66
Ihan käyttökelpoinen nostin tuo on, tonnista Wingiä olen sillä nostellut varusteineen päivineen.
Aina olen kyllä sitonut liinoilla ennen nostoa, ettei keikkaa sivuttain.
Jos nostat korkealle, varo ettei keikkaa pyörän pituussuunnassa, nimimerkki "kokemusta on"
Sivuilla on mekaaniset lukitukset, joiden varaan jätetään ylös.

Marraskuu 05, 2013, 09:17:45 ap
Vastaus #7

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 654
  • Ihan itse :-)
Aina olen kyllä sitonut liinoilla ennen nostoa, ettei keikkaa sivuttain.
Jos nostat korkealle, varo ettei keikkaa pyörän pituussuunnassa, nimimerkki "kokemusta on"
Sivuilla on mekaaniset lukitukset, joiden varaan jätetään ylös.

Hyviä vinkkejä. Kiitos
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 07, 2013, 13:41:44 ip
Vastaus #8

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3876
  • V.I.P. jäsen
Vahingothan noissa sattuu noitten pikkuisten rullapyörien vuoksi.
Mulla on noita kaksi ja molemmat tänään ilman pyöriä.
 :police:
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Marraskuu 09, 2013, 17:18:05 ip
Vastaus #9

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 654
  • Ihan itse :-)
Vähän oli hakusessa paikka mistä kohden 15 satanen Wingi pitää nostaa jotta molemmat pyörät nousee ilmaan. Samoin liinoilla kiinnisitomista piti miettiä ja harjoitella. Jäi vaikutelma että hintansa arvoinen peli.
Pyöriä en ottanut pois koska tallissa on aika ahdasta ja koko pakettia pityää pystyä siirtelemään sivusuunnassa. Liikku muuten aika kevyesti  ;D

Nyt vaan odottelen että pakoputken välipönttö ja tiivisteet tulee enklanti landiasta jotta pääsee testaamaan nostinta oikeassa remontissa  ::)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Marraskuu 09, 2013, 19:27:18 ip
Vastaus #10

Tauno Nousiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 432
GL 1100 jouduin 20mm. vanerista leikkaamaan levyn ,joka istuu pakokäyrien sisäpuolelle ja
muutenkin suojaa öljypohjaa,ja eikun ylös!
GoldWing 1100 Interstate - 81