Kirjoittaja Aihe: Botniaring PM 2014  (Luettu 7664 kertaa)

Marraskuu 03, 2013, 19:43:29 ip
Luettu 7664 kertaa

Ari Tiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 107
Valaiskaa minua jos olen väärässä, mutta kyseisenlaisia huhuja olen kuullut. Eli Jurvan Classic PM kisa olisi siirretty/siirtymässä kesäkuulle viikon päähän Norjan Vålerin PM kilpailusta. Uskoakseni tällä järjestelyllä saadaan loputkin ulkomaiset osallistujat karsittua pois näistä Suomen kisoista. Saadaan siis aikaan kansalliset PM kilpailut. Se minkälaisen riskin se aiheuttaa kilpailunjärjestäjän taloudelliseen onnistumiseen kilpailujen järjestämisestä ja mitä se sitä kautta vaikuttaa halukkuuteen järjestää ehkä jatkossa näitä kisoja lienee järjestäjän tiedossa, tuskin moista riskiä muuten oltaisiin ottamassa.

Toinen pointti on myös se, että osa suomalaisista työssäkäyvistä perhellisistä kuskeista, jotka kiertävät PM sarjaa saattavat tulla kysymyksen eteen että haluaako ajaa Suomessa "kansallisen " PM kisan, josta ehkä saisi helposti pisteitä, vai valitseeko ehkä hiukka haastavamman kisaviikonlopun Vålerissa Pohjoismaisessa seurassa. Sillä ei ole aivan yksinkertaista järjestää kahden peräkkäisen viikonlopun kisasessioita.. Varsinkin kun nämä Classic pyörät saattavat vaatia pientä huoltoakin tuossa kisaviikonloppujen välissä.

Jos tämä aikataulumuutos pitää paikkansa, sille varmaan löytyy joku melko painava peruste. Onhan tämä toki jo edistystä nordic meetingin jälkeiseen aikatauluehdotukseen jossa Våler ja Jurva oli samana päivänä. Tuo entinen kuukauden väli oli varmaan kaikille kuljetajille maasta rippumatta kohtuu helppo järjestää, ihmettelen miksei siinä ole voitu pysyä.

AT

Marraskuu 13, 2013, 08:27:39 ap
Vastaus #1

Timo Talja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 268
Onko tähän ajankohta-asiaan tullut mitään päätöstä ?
#154

Marraskuu 13, 2013, 12:56:39 ip
Vastaus #2

Pentti Elo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 39
Kyllä on .  Classic Racing Nordic Champion sarjan suomen osakilpailu järjestetään jo aiemmin ilmoitettuna ajankohtana , eli 6-8.6 2014 ja paikkana Botniaring ja lyhyenä versiona. Kilpailun järjestää KuMaMo kuten aiemminkin.

T. Pena
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Marraskuu 15, 2013, 12:10:57 ip
Vastaus #3

Timo Talja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 268
Onko tuo lyhyellä radalla ajaminen jo lopullinen päätös.... tuntuu vaan meinaan tyhmältä ajaa lyhyttä rataa kun olisi just valmistunut hieno pitkä versiokin.
#154

Marraskuu 15, 2013, 12:32:32 ip
Vastaus #4

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
eiköhän tuossa ole ajateltu lähinnä vanhimman pään classickalustoa ja sen kestävyyttä, olen jopakuullut että eräät vihaavat
pitkiä  suoria, kuten esim. motoparkissa.

Marraskuu 15, 2013, 12:34:16 ip
Vastaus #5

Timo Talja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 268
Joo, voi olla just näin
#154

Marraskuu 22, 2013, 18:40:11 ip
Vastaus #6

Jorma Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 33
Morjens

Kyllä minä mielummin ajaisin uutta pitkää rataa kuin tahkoisin vanhaa lyhyttä. Ajetaan sitten vaikka vähemmän kierroksia. Suoratkaan eivät ole pitkiä verrattuna Virtasalmeen tai vaikkapa Anderstorppiin, oikea välitys on vain haettava.
Työntömatkaakaan kauimmaisesta mutkasta ei kannata surra, raatoautoa joutuu vain ehkä odottaamaan hieman kauemmin.

Ainoa este pidemmän radan käyttöön voisi olla se, että järjestäjällä voi olla vaikeuksia saada lippumiehiä pitkän radan tarpeisiin.

 

Marraskuu 22, 2013, 20:47:36 ip
Vastaus #7

Rauno Väisänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 44
Heitto jorman kirjoitukseen lippumiehet on lipunmyynnissä,radan varressa lipun heiluttajat ratatuomareita.Kyllä sulkavalta yksi nainen varmaan tulee lippua heiluttamaan.RV

Marraskuu 22, 2013, 21:00:32 ip
Vastaus #8

Timo Talja

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 268
Niin, kyllä komppaan Jorman kirjoitusta, mieli tekisi kyllä ajaa pitkää rataa tosiaan vaikka pari kierrosta vähemmänkin jos siitä on kiinni.

Ymmärrän kyllä järjestävän tahon huolen ratatuomareista mutta kyllähän kuskit kuitenkin maksaa varsin kohtuullisesti lystistä, ja toisekseen pitkä rata on hyvää mainosta kisoille  - ja voi edesauttaa markkinointia sekä suomalaisille että muille pohjoismnaisille kuskeille - eli ei välttämättä ole paha asia ja haitta...
#154

Marraskuu 22, 2013, 21:27:48 ip
Vastaus #9

Hannu Saari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Moi,

Ratatuomarien puute varmaan suurin ongelma. Uusi pitkärata on kyllä upea ja tekee vanhastakin osasta taas mielenkiintoisen. Suoraa ajettavaa osuutta ei käytännössä laajennus osalla ole, paitsi pienimmillä ja vanhimmilla koneilla. Näilllä laitteilla vois ehkä kisata sitten lyhkäissellä radalla..?

Hannu

Marraskuu 22, 2013, 21:58:47 ip
Vastaus #10

Kari Kulmakorpi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Maallikkona ajattelisin näin, mitähän varten rataa on ylipäätänsä pidennetty jos sitä ei haluta käyttää, jos laitteet ei kestä ajaa pitkää rataa, suosittelinsin ettei ajettais lyhyttäkään vaan käyteltäisiin vaan varikolla, ei tarvis kun tönätä autoon jos koneet menee rikki. Palkinnot vois jakaa esim. äänien perusteella. Ps. Ajettu matkahan on sama jos ajat yhden kymmenen km lenkin tai kymmenen yhden kilometrin lenkkiä.

Marraskuu 24, 2013, 14:59:17 ip
Vastaus #11

Vesa J Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Moi !

Nyt puhuu vanhempi kilvanajaja "Suikka" Kulmakorpi asiaa.

Jos ajetaan niin pitää ajaa sitten komiasti ja kunnon rataa pitkin kuten pohjalaisittain
asia ilmaistaisiin.

Ehdottomasti kisat pitää ajaa pitkällä radalla kun sellainen on olemassa ja jätetään
lyhyt rata vaikka mikroautoilijoiden ja sunnuntai köröttelijöiden käyttöön.

Vesa "Jupi" Kaartinen
Seniori kilvanajaja

Marraskuu 24, 2013, 21:35:28 ip
Vastaus #12

Jouko Seppänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Taitaisi uuden pitkän radan myötä kierrosmäärätkin puoliintua eli luokasta riippuen enää 4-5.  Paikalle vaivautuvan yleisön kannalta ainakin huono juttu. Lyhyellä radalla olisi paljon enemmän nähtävää, mahtaako edes ääni kuulua sieltä perälenkiltä varikon kulmille asti.  Yksi ääni lyhyen radan puolesta!

- Jouko

Helmikuu 20, 2014, 23:50:26 ip
Vastaus #13

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 536
  • vpkorte
Nyt kun talvikausi on oltu hiljaa tuosta lyhyt vai pitkärata, niin jatketaan keskustelua, siis miksi tehdään rataa pitenmäksi ja mainostetaan sitä suomen pisimpänä ratana, jos sitä ei käytetä?
Itse olen pitkää rataa ajellut piikin RS Hondalla ja classic Esollani, voin vain todeta että uusi ratapätkä on todella hieno.Ns. takasuoraahan  siinä ei ole lainkaan, vaan kääntyy loivasti vasenpaan, tuntuihan se vauhti yli kuuskymppiselle aika kovalta ensi kierroksilla, mutta kyllä naru kireellä kohta mentiin. No eihän se Eso mikään raketti ole.
J.Seppänen kirjoitti että huono juttu tuo pitkärata yleisön kannalta, kysyn vaan, minkä yleisön? Ei ainakaan ruuhkaksi asti ole kertaakaan classic ajoissa ollut.
Artistit eli kuskit tämän lystin maksaa, joten eiköhän suurin osa ajajista ole pitenmän radan kannalla.
Yksi ääni pitkän radan puolesta!
-Pekka.

Helmikuu 21, 2014, 05:42:52 ap
Vastaus #14

Ismo Hakamäki

  • Vieras
Se "yleisö" harrrastaa omia juttujaan siellä takaradanpätkällä samaan aikaan, joten se on käytössä siinä tarkoituksessa kun se on rakennettetukin.