Kirjoittaja Aihe: Apumoottorit  (Luettu 35060 kertaa)

Marraskuu 17, 2013, 18:32:20 ip
Vastaus #45

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3443
  • Mamu
Ei tollasia tarvinnut kalliilla ostaa,kun teki itse paffista.Kestävämmän sai öljypönttömuovista,kellä rikkaalla sattui sellaista olemaan...

Marraskuu 18, 2013, 11:04:33 ap
Vastaus #46

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3202

Marraskuu 18, 2013, 12:07:10 ip
Vastaus #47

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8295
Juu-

Noita pikkupajoja oli saksassa 20-luvulla kymmeniä. Bismarkki ei ollut
kovinkaan suuri tekijä markkinoilla,joten tuo kone lienee hyvinkin harvinainen.

Ja kun Ebay-kauppa sulkeutuu-hintalappu lienee erilainen kuin nyt on...

t. Markku

PS.  Ei semmoista kolmipulttista KC-kaasaria ole kellään vieläkään löytynyt?

Marraskuu 19, 2013, 15:38:10 ip
Vastaus #48

Pekka Alonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 225
 Juu-Juu

 Tatun linkittämä kone on Alba. Bismarckin tyyppikilven takana on Alban valmistenumero.
 Alba on yksi yleisimmistä, käytti mm: Teco, Huy, etc
 Kipinä lienee Alban kopio- tai päinvastoin.

Marraskuu 19, 2013, 15:59:20 ip
Vastaus #49

Stefan Holmström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1420
  • Pystykierreasentaja
No nyt on Briggsejä millä kokeilla, sain kolme toimivaa leikkuria läheiseltä maatilalta  :)




Lainaus
Öljynheittolevyä ei kannata oikein ohuesta pellistä tehdä ettei pääse katkeamaan.
Jos se katkeaa, niin kone hajoaa hetkessä.
Jos nuin ohkasesta tavarasta tekee kuin videossa, pitää peltiin tehdä ainakin tukevat pokkaukset.

Olet oikeassa, näytti heppoiselta. Aiikamoista vispaamista kun kone on käynnissä. Voisi tehdä yksinkertaisemman.

Olen nähnyt sellaisen vaijeritoimisen öljypumpun (yksinkertainen mäntäpumppu) joka ottaa sen sykäysvoiman pienestä putkesta joka menee pakoputkeen. Vaijerlin ja männän liikket oli tosi lyhyitä, mutta kiivaita, öljyä tuli pienenpieninä purskahduksina (jonka voi johtaa ohuilla putkilla oikeisin kohtiin siellä moottorisssa)

Kuten kuvasta varmaan näkyy, olin lapsena Kylli-täden taideleirillä  :D

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2013, 16:08:23 ip kirjoittanut Stefan Holmström »

Marraskuu 19, 2013, 16:20:10 ip
Vastaus #50

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8295
Hehe...Pekalla on röntgenlasit!

Vaan varmaan tuo on sitten Alba-en muista Bismarkista edes kuvaa nähneeni,
joten vaikea jäkertää vastaankaan...Eikä tarviikkaan.

Mutta perin samaan muottiin nuo monet aikoinaan tehtiin.

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 19, 2013, 18:08:33 ip kirjoittanut markkukovasin »

Marraskuu 19, 2013, 17:44:07 ip
Vastaus #51

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1854
  • naavaparta
Lainaus
Kuten kuvasta varmaan näkyy, olin lapsena Kylli-täden taideleirillä

Kyllä näyttää Stefanilla hyvältä.
Saamme varmaan nähdä ensi kesänä jotain ainutlaatuista.

Jos katsotte tarkkaan tuota minun laittamaa videota jossa ameriikan poika laittaa konetta.
Minusta öljynheittolevy on heikkouden lisäksi vielä väärän muotoinen.
Se heittää öljyn lohkon reunassa olevan tukilevyn alapuolelle.
Koneen yläkerta jää ainakin kylmässä koneessa huonolle voitelulle.

Tilasin eilen saksasta osia raaseriin. Vanteet, renkaat, pinnat, kahvakumit, seisontatuen ym.
Panen kuvia sitten kun saapuvat.

Marraskuu 22, 2013, 22:22:01 ip
Vastaus #52

Arto Juntunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 587
Liitteen kuvan mukainen Monark kiinalaisella 1,5TH -moottorilla
nousi Keuruun datshan mäen hyvin mutta SA pp. 0,9hv -koneella tarvitsi
apupolkemista. Toisaalta: sana "apuhan" tarkoittaa että moottori
auttaa ihimistä ja tarvittaessa päin vastoin!

On tuollainen 4T kiinalainen narukäynnisteinen puhallinjäähdytteinen
keskipakokytkiminen apumoottori ollut pitkään koristeena TV:n päällä.
Taulu -TV:n päällä se ei oikein pysy joten ajattelin jottain seuraavaa:
"pisaralla pisimmälle" -ajopeli: kapearenkainen 3-7 -napavaihteinen
fillari. Moottorin eturatas on vasemmalla joten keskiörattaan kääntö
sinne ja oikialta 1/1 -välitys taakse. Vannejarrut koska ei tuohon oikein polkimia saisi.
Onko joku mahdollisesti tehnyt jotain tämäntyyppistä?
Kulutus olisi varmaan niin pieni että Satu H*ssi&Ituhipit taputtaisivat karvaisia
kämmeniään!

-aju-
P.S. Polokupyöriin tulee vilikut ja jarruvalot ja turvavyöpakko v.2020 mennessä!

P.P.S. Jaa niin, kun sovittelin KOD8:aa vanhaan ja uudehkoon runkoon niin
putkien kulma ei käynyt. SA -pyörään meni suoraan eli kyllä siinä Varsovan
-liittoyhteensopivuus YYA -sopimuksen salaisella artiklalla oli kyseessä.

YYA -sopimuksessahan oli myös muita, esim. jääkiekkoon liittyviä artikloita:
piti hävitä neukuille aivan perkeleesti vaikka 70-80 -luvuilla oltaisi ne keposesti
voitettu!

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2013, 22:30:04 ip kirjoittanut Arto Juntunen »
Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
BMW R100RS -80***Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL

Marraskuu 22, 2013, 22:52:45 ip
Vastaus #53

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3443
  • Mamu
Arzin lanttu alkaapi pehmeämään lopullisesti...Nytr 2mah
dollisuutta,lisää,Sorpusta tai täysraittius...

Marraskuu 23, 2013, 01:52:17 ap
Vastaus #54

Arto Juntunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 587
Arzin lanttu alkaapi pehmeämään lopullisesti...Nytr 2mah
dollisuutta,lisää,Sorpusta tai täysraittius...
*************************************************************************
Hehee...kummatkin vaihtoehdot ovat poissuljettuja. Zorpusta en juo ja täysraittiit ovat
mielestäni kovin usein fundamentalistisia fasisteja - tai oman alkoholikiintiösäiliöautollisensa jo
juoneita.  Kyllähän tuolla idässä kun hyvin usein käyn niin on yhden ainoan kerran fasistiksi tituleerattu mutta
fundamentalistiksi en kyllä ikuna rupia!

-aju-

P.S. Toveri Sollo, toivottavasti keltainen Jaffanne ja Vergi -vodkanne riittää huomiseen ettei tarvitse lähteä
       taksilla lisää hakemaan...varsinkaan sitä Vergiä kun pittää mennä Tallinnaan asti ;)

Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
BMW R100RS -80***Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL

Marraskuu 23, 2013, 10:21:09 ap
Vastaus #55

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3443
  • Mamu
Tossa kuivanjoen toisella puolen on Mercadona,liuottimet voipi hankkia mukavasti ruokaostosten ohella.Mustekalat näky olevan tarjouxessa,yäk...

Marraskuu 23, 2013, 15:34:11 ip
Vastaus #56

Arto Juntunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 587
Tossa kuivanjoen toisella puolen on Mercadona,liuottimet voipi hankkia mukavasti ruokaostosten ohella.Mustekalat näky olevan tarjouxessa,yäk...
**********************************************************************************************************************
Ettei menisi off-topikiksi, laitan tähän sanan: apumoottorit.
Jaa...sitä ollaankin siis ulkomailla.
Raaka mustekalan lonkero on erinomainen krapulalääke; sen kehoa
puhdistava vaikutus perustuu kuona-aineiden välittömään poistumiseen
yläkautta jopa vain muutama sekunti semmoisen syömisen jälkeen!
Ja pienen huilailun jälkeen maistuukin mustekalacoctail eli kahdeksan lonkeroa 8)

-aju-
Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
BMW R100RS -80***Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL

Marraskuu 23, 2013, 15:56:15 ip
Vastaus #57

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3443
  • Mamu
Nojjoo,toinen lonkero menossa jo...

Marraskuu 23, 2013, 16:07:16 ip
Vastaus #58

Arto Juntunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 587
Aika sissi olet jos ei laatta lentänyt ensimmäisen jälkeen  ???

-aju-
Kawasika KLR650 -87, MZ125 -91 "Stasi Spezial", Honda FT500 -82,
BMW R100RS -80***Chevy Van -91, Lada Samara -02, Nissan Micra 1.0 GTXLRL

Marraskuu 23, 2013, 16:38:46 ip
Vastaus #59

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3443
  • Mamu
Apumoottori :D

Tää on nesteytettyä lonkeroa,käväsin tosta Suomikaupasta...Ei oxuta!