Kirjoittaja Aihe: Mielenrauha koskien pyörän säilytystä..  (Luettu 2073 kertaa)

Marraskuu 17, 2013, 10:44:59 ap
Luettu 2073 kertaa

Aki Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo kohtalaisen kova tuuli  palauttaa aina mieleeni mp:n säilytyspaikan tärkeyden oman mielenterveyden kannalta. Varmaan moni muukin on viettänyt levottomia öitä kuunnellen tuulen pauhausta ulkona vuosien varrella. Itselle on jäänyt pieni pelko takaraivoon kun vuosia sitten olin hankkinut uudehkon zrx kawan ja säilyttelin sitä kerrostaloasunnon autopaikalla, taisi olla jotain lokakuu. Olin suojannut pyörän suojapeitteellä. Yöllä heräsin sitten myrskyn ääniin ja jotenkin tuli sellainen outo tunne että nyt ei ole kaikki ok. Kurkkasin ikkunasta ulos ja samalla valahti naama valkeaksi, siellähän se pyörä napotti niin nätisti kylellään..  voi luoja sitä v.tuksen ja sykkeen määrää kun vedät vaatteita päälle ja lähdet nostamaan pyörää myrskyyn ja sateeseen. Siinä sitten yrität samalla katsoa mitä tuhoja on tapahtunut. Sivuposki, takakate,vilkut... Voi perhana! Siinä vaiheessa päätin että minun pyöriini ei enää ainakaan ulkona ollessa tule suojapeitteitä. Tottahan minulla oli kasko ja pyörä korjattiin mutta silti tapahtunut jätti minulle sellaset kylmänväreet että joka kerta kun myrsky tulee ajattelen ensimmäisenä että missäs ne harrastepelit olivatkaan.. Juuri tuossa äsken kävin sitten siirtämässä vanhan gsx:n pressutallista hevostalliin nauttimaan kahden hevosvoiman seurasta ja samalla oma päivä voi jatkua muita asioita ajatellessa. Onneksi tarina kuitenkin kertoo vain luonnon pienistä koettelemuksista ja moni "normaali" ei ehkä niin vihkiintynyt ajattelee että mikä noista metallikasoista niin tärkeitä tekee mutta se kun nyt on vaan elämäntapa niiden rassaaminen ja ajaminen, fiilistely. Itse olen onneksi säästynyt ilkivallalta, monella varmasti samanlaisia tarinan tunteita herättäviä kokemuksia siitä kun jotakin ohikulkijaa ahdistaa toisen harrastaminen.. Kiitos ja näkemiin
Suzuki GSX-R 1100 H
Suzuki GT/TR 750
Yamaha RD 350 ypvs
Husqvarna TE 410

Marraskuu 17, 2013, 13:19:20 ip
Vastaus #1

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Rankkasade osaa kanssa tehdä kepposet hiekkamaalla. Itsellä pyörä kaatui aikanaan mökillä rankkasateen takia.
 Kova hiekkamaa oli yön aikana pehmennyt aivan liejuksi keskituen alta. Katteita, vilkku, peili yms... eikä kelvannut vakuutukseen. Tuosta viisastuneena on nyt vanerin pala mökillä ihan tuota varten.

Nyt jos siellä Akin nurkilla tuulee enempikin niin siellähän olis hyvä lennätellä leijaa tällein sunnuntai päivän ratoksi.
Menisin lennättään itsekin leijaa mutta kun ei oo. Että täytyy nyt vaan lennätellä sitten tuvassa, semmosia hiljaisia kostajia.  :'(

Mitenkäs se toinen projekti on siellä edistynyt?

Marraskuu 17, 2013, 14:48:42 ip
Vastaus #2

Aki Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mikäs, pyörää entisestään kevennetty, katteita laiteltu, runkoa muokattu.. joku jo sanoi että talveksi ei taida mitään tekemistä jäädä mutta visiot on niin suuret että murto-osa vasta muokattu, heh. Uusia pyöriä ja visioita tässä jo ajatuksissa, siis tuon jammun lisäksi.. Täällä tuulee sen verta kovasti että harrastan parin pressutallin lennätystä, mukavan tasasestihan noi puoli metriä ilmassa pysyy, toivottavasti vaan "leijan" vahvistetut narut kestää.. ;)
Suzuki GSX-R 1100 H
Suzuki GT/TR 750
Yamaha RD 350 ypvs
Husqvarna TE 410

Marraskuu 17, 2013, 15:06:57 ip
Vastaus #3

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mikäs, pyörää entisestään kevennetty, katteita laiteltu, runkoa muokattu.. joku jo sanoi että talveksi ei taida mitään tekemistä jäädä mutta visiot on niin suuret että murto-osa vasta muokattu, heh. Uusia pyöriä ja visioita tässä jo ajatuksissa, siis tuon jammun lisäksi.. Täällä tuulee sen verta kovasti että harrastan parin pressutallin lennätystä, mukavan tasasestihan noi puoli metriä ilmassa pysyy, toivottavasti vaan "leijan" vahvistetut narut kestää.. ;)

Se on hyvä että tuulee, eipähän oo itikoita.
 Pitää varmaan kanssa hommata tässä talven mittaan taas joku uusi rojekti tuohon talliin odottelemaan seuraavaa inspiraatiota. Tulee kuulema parempia kun antaa niiden ensin muhia ja hautua muutaman vuoden nurkassa, ja käy välillä rapakaljan voimalla potkimassa vähän renkaita.  :)