Kirjoittaja Aihe: Kypärä kysymys?  (Luettu 6051 kertaa)

Joulukuu 30, 2013, 20:45:48 ip
Vastaus #15

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Semmosella varauksella kannatta koittaa Shoeita, että mää en oo ajanut tuolla kypärällä yhtään oikeaa kyykkypyörää tai nykyaikaista nakupyörää. Pääasiassa pyörät ovat olleet selkä suorassa ajettavia isoja/keskikokoisia matkaenskoja: BMW R1200GS, BMW F800GS, KTM 950 Superenduro, KTM 990 Adventure, Triumph XC800, Honda Transalp 700, Yammu 660 Tenere yms. Tuo R1100RT, jolla nostoa on tullut on täyskatettu matkapyörä ja siinä pleksin korkeus pitää säätää siten, että ilmavirta viistää kypärän alareunaa, jotta nostoa ei tulisi. Nämä kaikki tietysti ihan normaaleilla nopeuksilla.

No on siinä Shoieissa semmoinen taipumus, että se tahtoo ravistaa päätä. Jos laittaa Jytäriin liian korkean pleksin, niin se on ajamaton paikka. Sitä tutinaa ei niskat kestä. Toinen tilanne on se, kun otan pojan Bemun R1100RT kyytiin. Jannu on 190 cm pitkä ja siihen meidän väliin tulee joku käsittämätön pyörre, joka alkaa nakkomaan kypärää ees taas. Tuota ravistusta ei ole ilmaantunut, jos kyytiläinen on ollut mua lyhempi.

Lasit tuohon pottaan menee heittämällä. Mulla on ensimmäinen edellytys potalle, että lasit mene kertapukkauksella oikein paikoilleen. Jos tämä ei täyty, niin nostan potan takaisin hyllyyn. Pientä pettymystä laatuun on kyllä ollut, sillä sisukset ei kestä talviajelua nyppyyntymättä. Toinen juttu on, että pinlock-kalvo ei pysy paikoillaan, vaan sen ylä-ja alareunaan pitää laittaa teippiä. Teippihomma ei ole mua haitannut, koska joka tapauksessa laitan 5 cm aumateipin visiirin yläreunaan häikäisysuojaksi. Alareunan teippi taas toimii häikäisysuojana silloin, kun visiiri on auki
Kyykky ikä on jäänyt jo historiaan. Ratsastan nykyään pääasiassa parilla nakumallin gsx:llä, uudemmalla ja sitten vähän vanhemmalla versiolla. Molemmat on mallia selkäsuorana ja pyöreä lamppu toimittaa pleksin virkaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2013, 20:49:42 ip kirjoittanut tuomo jylha »