Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 43742 kertaa)

Tammikuu 12, 2019, 09:28:57 ap
Vastaus #120

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 234

anteeksi jos takerruin noihin asteisiin,jos olet mitannut 190 pakoasteiksi niin tuossa viimeisessä linkissä RD250 pakoasteet on 160 jostain pitäis tuo huima ero löytyä???


Älä suotta, varmojen totuuksien kyseenalaistaminen on aina paikallaan. Joskus tällaisesta filosofisesta pohdiskelusta joku jyväkin löytyy. Yamahan RD-kone on tutumpi nuoremman polven kuskeille. Varmasti tuntevat sen paremmin kuin me Jawa-kauden kuskit. Koneen avaamiselle ei nyt  vaikuta olevan tarvetta, mutta jos avaan niin mittaan sitten asteet uudestaan.  Mulla on sellainen muistikuva että kun vuosi sitten mittasin asteita, oli langan päässä Sunnan Sakke. Konserttimestari Sunna on viilannut monen voittajan moottorin. Pitää pirauttaa Sakelle, josko muistaisi.
Mulla paha tapa kyseenalaistaa noita huippunopeuksia. Siitä saa helposti riidan aikaiseksi joten nyt en viitsi enempää että säilyy välit kirjoittajiin.

Tammikuu 24, 2019, 16:47:58 ip
Vastaus #121

Antti Mäki-Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
  • Yamahamaha
Huiput selviää kokeilemalla.

190/135 aukiolot kuulostaa ihan järkeviltä. Melkein aukioloja tärkeämpää on huuhteluiden suuntaus joka onkin sitten oma mystiikkansa. Sama homma palotilojen kanssa. Sytytyksen ennakkokäyristä puhumattakaan.

Mutta kokeilemallahan nuo selviää aika pitkälle.
Yamahat DT200WR '94, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Tunturit Sport '73 ja Super Sport '81
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Tammikuu 24, 2019, 21:55:19 ip
Vastaus #122

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 234

Huiput selviää kokeilemalla.

Milläs kokeilet kun ei ole omaa tutkaa ja poliisia ei sattuneesta syystä viitsi pyytää paikalle.Pitää vaan luottaa laskettuun nopeuteen. Moottorin kierrosluku, kokonaisvälitys ja takapyörän kehän mitta. Siitä se tulee.

Tammikuu 24, 2019, 22:35:45 ip
Vastaus #123

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1386
https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=10966&start=1950                                             
tuola juttua 350:stä                                                                                                                         
https://www.scc-racing.com/250-x7.html#       ei ole ajoituksia muuta kuitenkin,väärä merkkikin mutta 250                     http://www.saltmine.org.uk/shoeman/cylinders.htm tekstiä 350cc aukkoihin
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2019, 17:19:12 ip kirjoittanut juha p salonen »

Helmikuu 24, 2019, 11:18:25 ap
Vastaus #124

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 234

moro                                                                                                                                       
se että sulla on eriparia alakerta ja pytyt tekee hommasta vaikeamman,perus asetukset pitäis olla kunnossa minä en usko kaasarin koon vaikuttavan paljoakaan,mieluummin helpottaa alakierroksilla ajoa,pakoputkeen kun saisit jonkun laskemaan oikeat mitat,on olemassa monenlaisia laskureita tai ohjelmia


Näyttäisi että mulla onkin liian tilavat pakoputket. Ainakin kun vertaa noihin