Kirjoittaja Aihe: Punakilpisen kilvitys, eteneminen ja murheet.  (Luettu 4224 kertaa)

Huhtikuu 14, 2014, 13:11:49 ip
Luettu 4224 kertaa

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Pitkään oon miettiny ja haaveillu Jammun XT;stä, tai vastaavasta, jolla vois hieman metsässä käydä ja tehdä mökkireissuja hiekkateitse.
 Hansiksella (VMK;n treenipaikka) tapasin kaverin, joka kertoi omasta kotaristaan ja sen kilvityksestä.
 Itsellä tällanen exc lojunut tallissa lähes käyttämättömänä ties kuinka kauan.
 Syksyllä -04 murjoin polveni kehnoksi ja siitä lähtien myös päässä on naksahdus ollut muistissa, lähinnä rauhoittaen menoa...
 Naksahduksen muut oireet tallella ja voimistumassa...  ???

 No asiaan.
 Ennen oli niin, kaikki paremmin tietty, että kerran punakilven haettuaan joutui mahdollisen rekisteröinnin yhteydessä maksamaan autoveron uuden mukaan. Nyt laki on muuttunut niin, että vero maksetaan laitteen käytön ja arvon, sekä tullin harkinnan mukaan.

 Uutena n, 22ooe ja nyt tullin ennakkopäätökset vastaavista 550 - 650 e. Siis ihan järkevä hinta.

 Pyörä on n. 200 h ajettu ja perusryhdikäs, eli vielä kannattaa tehdä.
 Vilkut, peilit ja etupään johtonippu löytyivät itseltä. Uudemmasta pyörästä vilkkurele ja kytkin kävivät suoraan sijoilleen.
 Takavalo ja johtonippu puuttuu, mutta näyttää siltä, että nekin löytyvät.
 Pyörä on ostettu Suomesta (T.Örthen) uutena ja katsastuksessa vaadittava COC todistus on lähes ilmainen ja tilattu Itävallasta n 1 vk sitten.
 Kunhan se tulee ja valot yms. toimii, voi pyörän teknisen katsastuksen suorittaa.
 Kun tekninen on tehty, lähetetään nippu papereita tulliin ja jäädään kynsiä pureskellen odottelemaan veropäätöstä.
 Kun päätös on tullut ja verot maksettu, taas konttorille papereita ja kilpeä hakemaan ja sitten vaan asfaltille jälleen toteamaan nappularenkaiden liukkautta.  Kokemusta on...  :-X

 En tiedä kiinnostaako tällainen projekti ketään, mutta kerron sitämukaa kun homma etenee. Ehkä tästä joku jotain oppii.
 Jos ei muuta niin välttämään mahdollisesti tehdyt virheet.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 14, 2014, 13:27:12 ip
Vastaus #1

mika uusitalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Juu kiinnostaa kyllä. Kotarin enskan hommasin jotakuinkin samoista syistä nimen omaan kilvittäminen mielessä. Katsastusta varten romut haalittu ja COC todistusta oottelen. Pistä vaan juttua tuleen niin mulla on sitten helpompaa.!

Huhtikuu 14, 2014, 13:28:47 ip
Vastaus #2

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2263
Mielenkiintoista! Eiköhän meistä aika iso osa ole sen verran vakavasti hurahtaneita, että kuuluvat luokkaan "sekakäyttäjät" – veteraaneja, enskoja, kyykkyjä sun muita on monella tallissa sulassa sekasotkussa.

Että mielellään tällaistakin lukee! 
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Huhtikuu 28, 2014, 10:29:46 ap
Vastaus #3

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Ei näy tilattuja osia, eikä COC todistusta.

 Selvitystyö alkanut, että mikä mättää...  :-X

 Näin ne rojektit etenee. Takkuillen.


 edit..öö..

 Paperi tuli Itävallasta ja osat Rajamäeltä.
 Osa oikein, osa väärin, kuten arvata saattaa.  Tietää uutta jumppaa.
 Paperissa pisti silmään moottorin teho. 12 kw !   Pahaa pelkään, että jonninlaista jumppaa tietää sekin.

 Eikun uutta lokaria etsimään.... huokaus... :(   Tai eipä sentään...  ::)  Haastehan tämä hauskan harrastuksen tiimoilta.     :)

 Ja itseasiassa jos ei löydy, niin otamma sahan kätöseen ja sovellamma lokarin kohdilleen, jotta saadaan katastukseen toimiva E-valaisin.  8)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2014, 15:22:58 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Toukokuu 08, 2014, 15:08:02 ip
Vastaus #4

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Lokari piti löytymän, mutta tänään tieto, ettei löydykään.  saakeli  Kauan odotin, mutta turhaan.
 Sitä köyhää koetellaan monin tavoin, jotta nöyränä pysyisi tuo, vaan uhmaksi saattaa kääntyä.

 Pitää siis tinkiä alkuperäisen-oloisuus tavoitteesta ja asettaa tavoitteeksi tarkoituksenmukaisuus.

 Hitaasti etenee, mutta etenee..... koettelee.

 Ei muuta mutta tukkii sen ainokaisen nostotason ja jonon taakseen tekee.

 Jos voitan lotossa, rakennutan tallin, jossa on pyörivä lava, jolla ainakin 10 nostopöytää.
 Yhdellä suunnalla työskentelyalue, toisella hitsaamo, kolmannella ties mitä.    Baari  8)
 Monta rojektia tulessa yhdellä istumalla ja alustaa pyörimällä saa kohdalle uuden, haastavamman kohteen.
   ...
 Meikäläisen jännitteisyydellä tämä aiheuttaisi totaalikaaoksen, täydellisen aikaansaamattomuuden ja hermostovaurion alkoholi-ongelmineen.

 taidan tyytä yhteen nostopöytään.

 Homma jatkuu.....
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 08, 2014, 15:09:50 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 14, 2014, 21:31:40 ip
Vastaus #5

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Lokari tuli keskiviikkona ja pyörä nostettu taas pöydälle.
 Kauan kesti, mutta ilmeisesti muillakin ollut tarvetta, koska tehdas tehnyt uuden sarjan osia.
 Itselle jäi -04;n vastaava, jos jollain tarvetta.
 Valojen johdotuksessa ongelmia, kun vetoreitit ahtaat ja niput irroitettava ja vedettävä uudelleen putsrikotelon väleistä.

 Vetari vuotaa öljyä ja äänet kovat. Niille tehtävä vielä jotakin, mutta nyt taas homma etenee, öhöm... heti lomien jälkeen.

 Jos nyt tälle kesälle sais kilvitettyä.

Maaliskuu 21, 2020, 17:21:19 ip
Vastaus #6

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Löyty tällanen kooteeämmä tuolta tallin nurkasta pölyyntymästä.
 Pari vuotta sitten yritin tätä asiaa taas tekohengittää, mutta turhauduin tukkeutuneeseen kaasariin.
 Nyt piti ottaa härkää sarvista, kun kerran nostopöytäkin huusi tyhjyyttään.

 Kaasari on Keihinin FCR. Helppo työstää, paitsi jotkut asiat ovat mahdottomia.
 Piti ensin pitkään pohtia kuinka tuo toimii. Ongelmana siinä sen ruiskupumpun toimimattomuus ja tyhjäkäyntipiirin tukkeuma.
 Suutinjumppa on helppo, mutta nuo olemattomat tiehyet näkymättömissä lähes mahdottomat.
 Pumpun bensan reitin sain mietittyä ja todettua umpinaiseksi. Motorexin cleaneria, vaijerinsäikeellä poraamista ja kaikkea mitä mieleen tulee.
 Ei aukea.  Yöksi jätin kapineen kellumaan lasinpesunesteeseen. Oletin alkoholin tekevän raskaimman työn. Pirtu olis ollu parempaa, mutta sikäli huonompaa, ettei sitä varmaan kaasariin olisi tullut tuhlattua. jalo aine, jolla on jalo käyttötarkoitus. Nyt sitä vaan ei ole.  :(

 Ei ollut aamulla alkoholi sulattanut, joten yritin mahduttaa suhauttimen liiterin uä.kammioon. 1/3 peittyi, mutta välillä kiertäen sai kriittisen paikan jallitettua.
 Puolisen tuntia sirauttelin välillä paineistaen, mutta ei. Usko meionas loppua, mutta kerran vielä liotinta rööriin ja kumiletkun pätkällä paineilmaa perään.
 Sitten kuului se helpottava suhaus ja reitti oli kuin olikin auki. Jihaa !  ;D
 Osavoitto oli saavutettu, mutta kuntoon laite ei silläkertaa vielä tullut.
 Tämän kertomuksen voi lukea jostain muualtakin ja tätä ehkä vielä jatkan, ehkä en.       (3564)

Maaliskuu 21, 2020, 18:33:31 ip
Vastaus #7

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3595
Moro

Hyvä Eero mutta kadehdin sun lomien pituutta 
Lainaus
öhöm... heti lomien jälkeen.
no eihän tosta edellisestä postauksesta ole kun nahti kuus vuotta mutta hyvä kun on jälleen työstön kohteena.Kevät tulee mutta mitenkäs nyt ajellaan,lähdetään kotoa poikkeamatta minnekkään ja voiko edes katsoa ketään vai kunka se taati tarttuu.
Juuri uutisia ja säätä katselin ja lupasivat ihan ajokelejä lähipäiviksi,hienoa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Maaliskuu 21, 2020, 19:19:21 ip
Vastaus #8

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Juu, kyllä nyt on lomat pidetty. Lopullisesti, ellei eläke-ukon hörpötyksiä lasketa jatkuvaksi lomaksi.  :)

 Jos kalustoa on liikaa, käy niin, että kun projekti tökkää, se siirretään sivuun ja sinne unohtuu, kunnes kierros on kierretty ja ympyrä sulkeutuu.
 Onhan mulla toki kalustoa myös valmistunut, mutta on tuolla neljän toimivan lisäksi 5 projektia, joista tuutti hankittu -09 ja on valmistuslinjalla sähkötöitä vaille.

 Takkuaa ja tökkii ja yleensä vaan ei huvita, mutta kyllä tämä tästä...   ehkä.

Maaliskuu 21, 2020, 20:00:24 ip
Vastaus #9

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Kuinkas ollakaan, löysin tänne aiemmin (-13) liittäni juutuubi pläjäyksen.
 Poitsu sillä, siis juurikin kertomuksen alaisella pyörällä opetteli ajamaan ja tässä muuan treenireissu Sipoon ajomestoilla.
 Mannekiinina en siis ole minä !
 Jos olette unohtaneet millaista talvella on, niin tässä hieman makustelua.
ps. pyörässä vielä samat numerot kiinni...

 Silvublee. Mielestäni tässä on "hyvä fiilis".  :)

 https://www.youtube.com/watch?v=0WFRC_izHhw#ws