Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 37426 kertaa)

Toukokuu 15, 2014, 18:13:25 ip
Luettu 37426 kertaa

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Ostin pyörän talvella, hiljalleen sitä on kohenneltu mutta ajamaan ei ole päästy vielä. Sytkästä oli mm. puute, mutta huomenna pitäisi Saksasta tulla uudet pelit.  Osaisikohan joku sanoa minkä kokoisella pääsuuttimella lähtisi yrittämään? Nyt näyttää olevan 190. Ja mitä bensaa pitäisi antaa.
Kone on R5, jossa RD 250 sylinterit ja läppäventtiilit 28 mm. Mikunilla. Kaasuttajien tyyppiä en tiedä, en ole löytänyt mitään numeroa tai tunnusta karpuraattorista.

Toukokuu 15, 2014, 20:44:02 ip
Vastaus #1

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 390
Riippuu miten sylintereitä modattu.

Jos viilattu "oikein" ja paukut kohallaan,ja sylintereihin on käypäset pakoputket, niin alkuperäisen ko. Mikunin seosputkella muistaakseni
P sarjan O-0 ja omalla neulalla Oliko DP7, niin tuo 190 pääsuutin voisi olla aika lähellä totuutta.

Valmista vastausta tuohon ei ole kellään, on vaan nuo koneet niin yksilöitä.

- Juve

Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 16, 2014, 13:51:45 ip
Vastaus #2

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Kiitos Jussi. Tossahan on jo hyvä alku. Onkohan mitään keinoa selvittää ko. kaasuttajan tyyppi? Tai ovatko nämä kiinni olevat kaasuttajat RD 250 kaasuttajat? Kone ei ole ollut minulla auki koska myyjä väitti sen olevan kunnossa. Kulmatkin pitäis olla vakiot, mitähän ne muuten erdeessä on? Siis imu, huuhtelu ja pakoaukon aukioloaika asteina kampiakselilta mitattuna?
Pakoputket on aika tilavat, silmämääräisesti katsottuna ne näyttävät liian isoilta. Voisivat olla vesikoneen putket.

Toukokuu 16, 2014, 18:24:22 ip
Vastaus #3

Miika Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 55
Tere.
Helppo keino selvittää. Nimittäin 1 kuva kertoo enemmin kuin 1000 sanaa.....
Räpsi kuvia moposta, erityisesti karburaattoreista ja pakoputkista niin eiköhän se selvene kun pistät niitä tänne jotenkin näytille.
Aukioloajatkin varmaan löytyy kun tarpeeksi kyselee.

Terv: Miika V
First Class In The WhiteTrash

Toukokuu 16, 2014, 19:20:07 ip
Vastaus #4

Keke Pietilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 176
Tuossa mitat, ehkä mulla jossain on ne asteetkin.

keke#409

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 16, 2014, 23:18:20 ip
Vastaus #5

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Kiitos Keke. Hyvä kuva, mulla on vaan nyt ne sylinterit ja kannet paikallaan. Sytkä tuli tänään iltapäivällä, osat oli sellaiset kuin pitikin. Kakspuolikkaaseen kaipaan osia kun ajattelin tehdä siitä varsinaisen ajomoottorin. Eilen avasin 250-koneen, vaihdelaatikko näytti ehjältä mutta kampisaakelista ei tiedä. Voisi olla viisasta uusia veivit ja runkolaakerit.

Toukokuu 19, 2014, 08:45:16 ap
Vastaus #6

Janne Valaskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 19
Moi, jos et tiedä ajettuja kilometrejä, tee ihmeessä kampuraremontti, on tuossa vaiheessa kannatettavaa.
Tiedät jatkossa ajetut kilometrit, ja seuraavan huolto-ajankohdan.

t. Janne 246

Toukokuu 20, 2014, 18:55:43 ip
Vastaus #7

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Tere.
Helppo keino selvittää. Nimittäin 1 kuva kertoo enemmin kuin 1000 sanaa.....
Räpsi kuvia moposta, erityisesti karburaattoreista ja pakoputkista niin eiköhän se selvene kun pistät niitä tänne jotenkin näytille.
Aukioloajatkin varmaan löytyy kun tarpeeksi kyselee.

Terv: Miika V

Terve Miika. Kuvia kyllä räpsin mutten osannut niitä liittää tähän. Jotain numeroita löytyi garboraattorin kyljestä. Ryyppyvivun alla oli A1 00, sylinterin puoleisessa kurkussa Z 76. Neula on 5L1. Seosputki näyttää kiinteältä eikä siinä näkynyt mitään numeroita. Panen kuvia kun ehdin opiskella kuinka ne liitetään sähköpostiin. Se kuitenkin lienee selvää että pyörässä kiinni olevat kaasuttajat eivät ole 34 milliset niin kuin myyjä väitti. 

Toukokuu 22, 2014, 06:03:29 ap
Vastaus #8

Martti Hänninen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 792
No eihän se tähän liittäminen voi olla helpompaa, tämän laatikon ,mihin kirjotetaan, alla on teksti "liitteet ja muut asetukset" klikkaat sitä niin sieltä aukeaa sellainen kapea laatikko, minkä oikealla puolella namikka "selaa", klikkaat sitä niin aukeaa oman koneesi työpöytä, sieltä valitset "kuvat" ja kansiosta valitset kuvan ja klikkaat liitä, se on siinä. Pienennä kuvat ennen lähettämistä, tämä foorumi ei näköjään osaa ite pienentää kuvia sopivan kokoisiksi ;)

Toukokuu 22, 2014, 13:59:36 ip
Vastaus #9

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Kiitos neuvosta. Sillä konstilla yritin mutta ei toiminut. Pitää vaan jatkaa yrittämistä.

Toukokuu 22, 2014, 21:15:40 ip
Vastaus #10

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Aina vaan tulee vanhalle Jawa-kuskille uusia ja ihmeellisiä asioita vastaan. Seosputken ongelma ratkesi. Se lähtikin helposti irti kun napautti sitä puupalikalla oikeaan suuntaan. Putkessa on merkintä 175 P-2. Neula 5L1. Mutta kun Mikunissa pääsuuttimessa oleva numero ei tarkoitakaan reiän kokoa milleinä kuten Bingissä ja Jikovissa. Onkohan siitä olemassa joku muuntotaulukko?

Toukokuu 22, 2014, 22:49:57 ip
Vastaus #11

jussi veijalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 390
Muuntotaulukkoa tuskin löytyy, eikä sitä oikeastaan tarvitse.
Olemassa oleva 190 aluksi , ja jos pitää rikastaa niin isompaa kokeilemaan esim. 200 ja ylöspäin. Ja laihemmalle 180 jne.

Jos pyörässäsi vakio pytyt, niin vaikuttaisi perstuntumalla aika rikkaalta nuo nykyiset neula ja seosputki (
175 P-2. Neula 5L1)

Taulukoita ja mitoituksia neuloihin ja putkiin:

http://www.sudco.com/CatalogJPG/114.jpg

http://www.sudco.com/CatalogJPG/117.jpg
http://www.sudco.com/CatalogJPG/116.jpg
http://www.sudco.com/CatalogJPG/113.jpg
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 22, 2014, 22:54:12 ip kirjoittanut jussi veijalainen »
Kaikki menee kun sovittelee... lauloi Jope

Toukokuu 24, 2014, 13:09:31 ip
Vastaus #12

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1253
tässä amerikassa pulataan http://2stroker.createforumhosting.com/td3-replica-t584-150.html
tämä on kyllä joskus jo laitettu tänne sivuille

Toukokuu 27, 2014, 23:51:12 ip
Vastaus #13

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Pantiin Powerdynamon sytkä paikoilleen. Muuten sopi hyvin mutta sytytysennakko jäi vaivaamaan. Ohjeissa neuvottiin panemaan roottorin ja staattoorin merkit kohdakkoin kun on sytytyshetki, mitä se sitten lieneekään on. Yamahan kirja antaa ohjearvoksi vasemmalle pytylle 2.02 ja oikealle 2.06 mm ennakon, jos ymmärsin englanninkielistä tekstiä oikein.

Kesäkuu 09, 2014, 21:45:28 ip
Vastaus #14

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
No nyt on savut otettu. Kylä meinasi usko välillä jo mennä, tuupattiin ja tuupattiin eikä mitään. Ei edes yhtä pientä savuntupsahdusta. Oltiin jo työntämässä pyörää takaisin autoon kun Leksa sanoi että jos kerran vielä koetetaan. Sitten se vaan pärähti, mutta ei iloa kauan kestänyt kun ensiövedon puolelta alkoi kuulua pahanenteinen rahina ja kytkin lakkasi irrottamasta. En ole vielä avannut koppaa, voisikohan se olla kytkimen mutteri joka on auennut?