Nyt on sitten toinen kone kasassa ja kiinni. RD:n kone näytti hyvältä, vaihteisto ehjältä ja kampura aivan tehtaan mitoissa. Ensiöveto ja kytkin piti ottaa R5-koneesta mutta ne sopi hyvin. Pantiin kasaan ja Leksa sääti sytkän, ennakoksi pantiin 1.8 mm. Vaikka varsinainen vaihdelaatikko ainakin näytti ehjältä, vaihteen siirtomekanismissa joku kangertaa. Ilmeisesti se ulkopuolinen hilpatin, olisiko sihifteri oikea nimi, vaatii tarkkaa säätöä. Esim. ykkösvaihde meni itsekseen paikalla huudattaessa päälle. Ja koko vaiheensiirto tuntuu pirun jäykältä. Tosin keppikin on lyhyt. Vai voisiko olla niin että R5-koneen shifteri ei toimi RD:n rummussa, sehän on vähän isompi kuusivaihteisessa laatikossa. Onkohan joku perehtynyt RD 250 koneen vaihteenvalitsimen säätöihin?