Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 38289 kertaa)

Marraskuu 17, 2014, 16:12:52 ip
Vastaus #30

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Ja tämän näköinen. Kyllä se on niin että katteet ne pyörän tekevät.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 24, 2014, 17:57:20 ip
Vastaus #31

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Uudet pakoputket paikoillaan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Marraskuu 24, 2014, 18:01:16 ip
Vastaus #32

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Tämän näköiset edestä nähtynä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 03, 2015, 12:11:59 ip
Vastaus #33

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Classic-yamahan rungon muutostyöt tulivat talven aikana tehdyksi. Takajalkatapit oli kiinnitetty alkuperäisten takajalkatappien paikalle pultattuihin alumiinilevyihin. Kävin Rikun moottoripyörämuseossa Lahdessa ottamassa mallia ja hitsattiin putkesta alkuperäisen näköiset kolmiot. Kun tankin ja satulan paikkaa muutettiin, tuli katteen kiinnityksen kanssa ongelma. Pieniä harmeja ja kaikki saatiin ratkaistuksi.
Alkuperäinen YR-5 moottorikin on kasattu kun koneistaja sai lohkon jyrsittyä. Hyvä kone mutta puuttuu sylinterit , männät ja kannet. Runko on hiekkapuhallettavana ja maalattavana. Alkaa näyttämään että kesällä voi päästä ajamaan.

Toukokuu 03, 2015, 14:32:29 ip
Vastaus #34

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Yritin liittää muutaman kuvan joita olen ottanut runkoon talven aikana tehdyistä muutoksista. Ei taas onnistu millään. Että on osattu tehdä vaikeaksi kuvakoon muuttaminen. Aina vaan on liian iso.

Toukokuu 11, 2015, 08:54:59 ap
Vastaus #35

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Panin tohon kuvan lohkosta johon se ura jyrsittiin. Tämä taas johtui siitä että vanhanmallisessa laakerissa clipsi on puolikuun muotoinen mutta uudessa "circkle". Jälkeenpäin selvisi että puolikuun muotoisia olisi löytynyt alan miehiltä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 11, 2015, 09:05:47 ap
Vastaus #36

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Jalkatappien paikat hitsattiin putkesta aidon näköisiksi. Myös tankin ja satulan paikkaa muutettiin. Etujarrun muuttaminen rumpujarruksi jää ensi talveen.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 31, 2015, 20:38:22 ip
Vastaus #37

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 226
Iltoja. Olikos Ilkka testailemassa Yamahaa eilen 30.5 Pennalan Kuivistonmäellä? Ajelin mopolla (Solifer Speed -66) siitä ohi, ja oli hieno TT Yamaha siinä ja pari ukkoa vierellä.

Kesäkuu 05, 2015, 21:50:18 ip
Vastaus #38

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Iltoja. Olikos Ilkka testailemassa Yamahaa eilen 30.5 Pennalan Kuivistonmäellä? Ajelin mopolla (Solifer Speed -66) siitä ohi, ja oli hieno TT Yamaha siinä ja pari ukkoa vierellä.

Hyvin tunnistettu. Kyllä oltiin Kuivistonmäellä testaamassa, tai paremminkin kokeilemassa  lähteekö edes käymään. Tuli vähän kiire niin kuin aina. Olen ilmoittanut pyörän Mukkulan TT-ajoihin, kuskina pitäisi olla vanha pärtsärikaveri, alkuaan lahtelainen Sakke Sunna.

Kesäkuu 06, 2015, 21:32:22 ip
Vastaus #39

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Alkaa taas näyttämään TT-pyörältä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 06, 2015, 21:36:34 ip
Vastaus #40

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Muistuttaa jo huomattavasti TT-konetta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 07, 2015, 00:21:43 ap
Vastaus #41

Leo Eiranen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 593
Kyllä se sitten huomenna komeeta tepastella tallipäällikkönä Mukkulan TT-ajoissa  ;D
Eläkesopuli

Heinäkuu 29, 2016, 12:54:11 ip
Vastaus #42

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Kahden vuoden kokeilun, rakentamisen ja muuntelun jälkeen pääsin oikein radalle kokeilemaan omatekoista TT-Yamahaa. Alastaron ajopäivä 17.7. oli ensimmäinen mahdollisuus ajaa oikealla radalla. Kiitos siitä järjestäjälle. Oikea moottorirata ja varsinkin meno siellä näytti hurjalta miehestä joka oli ajanut kilpamoottoripyörää yli 50 vuotta sitten. Silloinkin hiekalla ja raviradalla. Nyt tuntui että tonne en pkle  mene. Ensimmäisellä yrityksellä olinkin vaaraksi enemmän muille kuin itselleni. Pyörä ei kuitenkaan toiminut kunnolla ja tulin pois yhden kierroksen jälkeen.
Olin pudottanut neulaa kaksi pykälää ja vanha viisaus piti taas paikkansa. Ei pidä alkaa muuttamaan mitään mikä toimii ja mitä ei ole ehditty kokeilla.
Sorvalin Pekan neuvojen "älä kattele taakkes, aja vaan oma ajo, takaatulija kyllä väistää" jälkeen toinen yritys sujui paremmin. Välitys oli liian tiuha, muuten pyörä kulki ihan odotusten mukaisesti. Kaikki runkoon, jousitukseen ja jarruihin tehdyt muutoksen tuntuivat oikein suuntaisilta. Lievä aliohjautuminen johtuu todennäköisesti siitä että kuski istuu aika takana. Takapyörän päällä. Vai pitääkö TT-pyörän ollakin aliohjautuva?

Heinäkuu 29, 2016, 22:11:00 ip
Vastaus #43

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Ihan vaan lukijan mielenkiinnon vuoksi kuva pyörästä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 01, 2016, 17:43:48 ip
Vastaus #44

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 202
Panen tohon kuvan hienosta ja hyvin tehdystä 1000 metrin kilpakoneesta.  Jappiukot varmaan tietävät kenen maaratapyörä on kyseessä. Ajaa suomalaisella lisenssillä.

[ylläpito on poistanut liitteen]