Kirjoittaja Aihe: Classic-yamahaa kovasti pulataan ja neuvoja kaivataan.  (Luettu 46901 kertaa)

Heinäkuu 19, 2017, 08:50:21 ap
Vastaus #75

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Alkuperäisen brittipyörällä oli kaksiosainen nimi joka olisi voinut olla tehtailijan nimi.  Niin kuin melkein kaikki sen ajan pienet englantilaiset valmistajat, tehdas käytti Vlliersin moottoria. Minulle tullessaan pyörään oli jo vaihdettu keski-Eurooppalaista valmistetta oleva  175 ksm. moottori.

Heinäkuu 19, 2017, 09:28:56 ap
Vastaus #76

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 70
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Heinäkuu 21, 2017, 21:36:20 ip
Vastaus #77

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248

Francis-Barnett ?

Kyllä, se on Francis-Barnet, johon oli asennettu Puch 175 SVS moottori, yläpakoputket ja CZ:n etupyörä. Puchin ensiövälitys oli mitoitettu 16 tuuman pyörälle ja tässä oli 19 tuuman pyörät. Kovasti ihmeteltiin kun jaksanut 4. vaihteella vetää. Kenenkään mieleen ei juolahtanut että harva välitys. Kyllä on jälkeenpäin harmittanut, olis sillä paremmin pärjännyt kun olisi vaihtanut taakse 10 hammasta isomman ratttaan.

Marraskuu 06, 2017, 10:43:25 ap
Vastaus #78

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Aloittelen uuden pyörän tekoa. Jonkin verran osia on jäänyt nurkkiin ja pikkuhiljaa keräilen lisää. Tai sitten vaan teen vanhaan omatekoiseen TD-pyörään uuden rungon. Tosta allaolevasta on hyvä aloittaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 06, 2018, 15:50:24 ip
Vastaus #79

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Avasin RD 250 koneen tarkoituksella mitata imu-, pako- ja huuhteluaukkojen auki-oloajat asteina kampiakselilta. Siihen tarvitsen täyspyöreän 360 asteen astelevyn. Vanha, 60-luvulla käytetty astemitta oli kadonnut. Olisin ostanut uuden, mutta eipä löytynytkään. Puolikkaita, 180 asteisa kyllä löytyy. Osaisiko veljet kertoa mistä voisi sellaisen löytää? V8-miehillä niitä on kuvissa näkynyt.

Numero on 044 7089906.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2018, 17:04:33 ip kirjoittanut Ilkka Heinänen »

Huhtikuu 06, 2018, 16:49:53 ip
Vastaus #80

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 681
  • Kawasaki A 1 R
Minulta saat  maanantaina on Lahdessa.  eli valokopio jonka käyt laminoimassa valokopiolaitoksessa.  Jos vielä tarvii t.  laita puh. no. edelliseen juttusi. Niin soitan.     Terv.  Erkki

Huhtikuu 06, 2018, 17:40:26 ip
Vastaus #81

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2904
Moro

Mullakin olisi,voisin skannata sen ja lähettää sulle vaikka sähköpostina niin voisit itse kopioida ja laminoida sen työkaluksi.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2018, 00:31:47 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Huhtikuu 07, 2018, 20:51:31 ip
Vastaus #82

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248

Huhtikuu 07, 2018, 21:20:39 ip
Vastaus #83

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2904
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13

Huhtikuu 14, 2018, 21:54:33 ip
Vastaus #84

Kai Kivekäs

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 108
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Syyskuu 05, 2018, 23:43:15 ip
Vastaus #85

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1470
https://www.rd250tuned.de/index.php/en/15-tuning250                       
tuolla jotain juttua,alempana englannin kieltä

Marraskuu 17, 2018, 09:25:25 ap
Vastaus #86

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Terev Juha. Yritin lukea noita saksmannin viilausohjeita. Oikein mielenkiintoinen artikkeli, kiitoksia postauksesta. Oli siinä uuttakin. Omaa moottoria en taida alkaa viilailemaan, vanha moottori joutuu koville muutenkin. Kestäisikö vanha kampiakseli korkeampaa puristussuhdetta ja väkisin nousevaa kierroslukua. Näytösajoissa pärjää hyvin vakiomoottorilla. Vauhtia riittää näytösajoihin aivan tarpeeksi, joskus tuntuu että liikaakin. Ei tässä enää ole parikymppisen veroinen, ei edes melkein.



Marraskuu 18, 2018, 09:24:05 ap
Vastaus #87

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1470
moro                                                                                                                                              äkkiä kun tuosta vilkasin niin oli tuossakin tuloksena tehon alenema racing sylinterillä versus vakio      mutta helpoin kuitenkin kopioda toisen onnistuneet muutokset kuin itse erehtyä                                vakiona tehoalueet laajenpia eli helpompi ajella jos ei ole kiire
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2018, 09:26:10 ap kirjoittanut juha p salonen »

Marraskuu 18, 2018, 12:41:44 ip
Vastaus #88

Ilkka Heinänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 248
Moro! Tehonalenema oli yksi mitä ihmettelin. Vanha vitsihän on että jos teho virityksen tuloksena alenee vähemmän kuin 10 %, on viritystä pidettävä onnistuneena.Jos oikein ymmärsin niin saksmannin koneessa on 28 mm. karporaattorit, ne on pienet jos tehoa haetaan yläkierroksille. RD-kilpamoottorissa on 34 mm. kaasuttajat.Viime talvena panin koneeseen uudet männärenkaat, uudet läppäventtiilin "leafit" - racinmalli - väitti Yambit'sin esite. Sytytysennakoksi pantiin 2.0 entisen 1.8 tilalle. Ainakin perstuntumalta voimaa tuli lisää. Toisiovälitys on paljon harvempi kuin edelliskesänä - 2,64, silti jaksaa ottaa täydet kierrokset 6. vaihteella. En osaa arvioida mitä nopeus silloin on. Voisiko 150 km/t mennä rikki?  Pyörä on paljon kevyempi kuin vakiopyörä kun tieliikennevarustus ja kaikki ylimääräinen on riisuttu pois. Katteella luulisi olevan myös vaikutusta ilmanvastuksen alenemisen myötä huippunopeuteen.


Marraskuu 18, 2018, 15:35:39 ip
Vastaus #89

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1470
juu eihän tuosta ymmärrä tai selviä vaitoivatko vakioon pelkän kisapytyn,kaikki palat kaasarista pakoputkeen tarvitaan että tehot nousis
                                                                                                             
hienoa että jammu toimii,ei muuta kuin lisää harjotusta niin ajaminen maistuu paremmalta