Kirjoittaja Aihe: Tietäjät teille kysymys  (Luettu 3939 kertaa)

Toukokuu 30, 2014, 00:46:09 ap
Luettu 3939 kertaa

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuka on kuvassa oleva kaveri? Myös vuosi?

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2014, 00:49:39 ap kirjoittanut Harri Rintamäki »

Toukokuu 30, 2014, 14:30:16 ip
Vastaus #1

Pentti Elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa olla Lindbergin Leksa Imatralta joka ajeli kyseisellä -71 mallisella H 250 kawalla . Kuva otettu -72 tai -73 . (muomaa upeat Retukengät)
Maailman kuulun saksofonistimme kokonimi kaima " Pekka Pöyry" ajoi  tällä samalla pyörällä kaudella -74 ja turhaan yritin Jawallani Pekan imussa pysyä sen verran hyvin oli Kawan viilaus onnistunut.   Mikäli oikein muistan myös Tuomo Pio ajoi kaudella -76 tällä samaisella Samurailla.

T. Pena
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Toukokuu 30, 2014, 21:26:55 ip
Vastaus #2

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
pentti tiesi mutta pieni miinus kumpi oli se vuosi jolloin kuva on otettu ja mistä asian parhaiten tunnistaa?
Mistä muuten se H-kirjain pena siihen tulee, mulle se on ihan uutta, sillä A1 Samuraihan on kyseessä.

Toukokuu 30, 2014, 23:23:42 ip
Vastaus #3

Pentti Elo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sorry Harry , meni nuo twinin ja triplen etukirjaimet hatarassa päässäni sekaisin " samurai kun samurai "
Vuodeksi veikkaan -73 , AGV  Ago  full face Green Sparkle kypärästä ....... ja ajankohta on varmaankin Heinäkuu .........

T. Pena
Pentti Elo
Motofortuna Finlandia
+358 400 618400

Toukokuu 30, 2014, 23:34:59 ip
Vastaus #4

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pentti hyvä, täydellinen vastaus. Tuo kypärä oli se juttu tossa kuvassa, tosin kyllä ajoihan Leksa tuolla vielä -73 itse.
Meille tuli Imatralle Hatakalle noita Agoja juuri kyseisenä vuonna aika mällli ja kauppa kävi, kerrankin tuote jota ei
tarvinnut ketään pakottaa ostamaan, tappelivat kelle niitä riitti ja Motoral toimitti lisää kun sai. Imatralla ei toinen senajan
suosikki, Nava, ollutkuin statistin osassa.
Kun otin näitä ensiaskeleitani harmiksenne juuri Pöyryn Pekan matkassa muistelen Pekan sanoneen että tuo puolikas
Kawa oli melko paska peli. Leksa oli laittanut sen sellaiseen vireeseen, että se oli tarkka kierroksista ja todella vaikea ajaa.
No sepä oli Penan suusta iloinen uutinen että Pöyry sai sentään häntä nöyryyttää, vitsi vitsi.
Mä möin tuon vehkeen sitten Pion Tumpille joka teki siitä vesipelin ja nousi sillä jopa A-luokkaan.
Näin mä sen muistan.

harri

Toukokuu 30, 2014, 23:51:10 ip
Vastaus #5

Harri Rintamäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pena ton heinäkuun sä vedit kyllä ihan hatusta sillä Imatralla kesä alkoi aina Joulupukin käynnin jälkeen ja
se loppui elokuun Imatranajoihin. Näin tän asian on joskus kertonut Soljan Simo.

Kesäkuu 05, 2014, 01:29:48 ap
Vastaus #6

VeliMRajakallio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo kuvan väri oli yleistä 70-luvun alussa, syy oli paperin. Kuvankäsittelyohjelmilla sen saa muokattua ...mulla noita kuvia on paljon Imatralta silloin 70-luvun alusta.  Bazza painelee ilman kypärää kohti varikkoa...sen kuvan lähetin hänen perheelleen muistoksi.