Kirjoittaja Aihe: Kauppamopo -75 Sport  (Luettu 34068 kertaa)

Elokuu 06, 2014, 21:19:30 ip
Vastaus #75

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Joo tänään viimein hoksasin kuinka johdot pitää olla katkaisijassa että valot saa myös sammutettua, mutta ei silti tööttää. Vähän se yrittää väristä kun sormella kokeilee, mutta ääntä ei kuulu. Kokeilin myös huvikseni yhdistää apuvirtakaapelilla moottorin rungon ja sarvet, jos olisi maadoitus ongelmaa, mutta ei ollu apua siitäkää.

Elokuu 08, 2014, 18:33:16 ip
Vastaus #76

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Räikkä alkas toimia kun vaihtoi sen pienempään. Jalka tuli Petri Koskelta ja sopi suoraan paikoilleen, eikä laadussakaan ole valittamista.
Mittarikin toimii ainakin vielä. Löysin vintiltä jonku mopon etupyörän, jossa oli jumittunu prior-merkkinen pyöritin. Putsasin sen ja sovitin tuohon leleu napaan. Itte mittari on kai tigerista, nappasin vain kummin pois ympäriltä.

Siinä se olis, kilpiä vailla. Konttori vaan kerkes mennä kiinni.

Syyskuu 04, 2014, 21:49:24 ip
Vastaus #77

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Lomat lusittu ja mopo katsastettu. Inssi kokeili vaan jarruja, mittas akselivälin, ja näpytteli puolisen tuntia tietokonetta.
Kilpikin sopii väkivalloin paikoilleen.
http://1drv.ms/Ybu8ft

Pakoputki pitääs aukaista vielä uudestaan ja parantaa äänenvaimenninta. Tyhjäkäynnillä ääni on ihan siedettävä, mutta ajaes pitää melkoista mekkalaa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2014, 10:13:53 ap kirjoittanut Juha Torala »

Syyskuu 06, 2014, 13:03:08 ip
Vastaus #78

Matti Kankkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 14
34 §
Rekisterikilpien kiinnitys ja käyttö

1. Rekisterikilvet on kiinnitettävä ajoneuvossa taakse kilville varattuihin paikkoihin ajoneuvon poikkisuuntaan, pystyasentoon tai enintään 30° alareunasta ulospäin kallistettuna ja siten, ettei mikään ajoneuvon osa tai varuste osittainkaan peitä sitä. Rekisterikilpeä ei saa taittaa, leikata eikä peittää.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1999/19991242

Syyskuu 06, 2014, 14:47:42 ip
Vastaus #79

matti perätalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 381
mietin, että voisiko tuohon rekisterikilven ja telineen väliin soveltaa samanlaisia kumitötsiä, kuin viimeisissä peltiperäisissä pappa tunturissa on. 

Syyskuu 06, 2014, 16:50:34 ip
Vastaus #80

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
Ei riitä kumitötsät,kuvanmukaista viritystä pitkillä ruuveilla olen sporteissa käyttänyt
Joskus myös laittanut kromiputken palat väliin niin ruuvi ei näy

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2014, 16:54:43 ip kirjoittanut Jarmo.Peltola »

Lokakuu 11, 2014, 16:24:54 ip
Vastaus #81

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Kilpi on edelleen taitettuna. Poliisit saa pidättää jos haluaa :)
Hana ja kaasari vetää tasaisin väliajoin tukkoon. Muutama nolo tilanne sattunu kun on kaupalta joutunu lähteä taluttaen kotiin.
Kipsilevyruuvia kaadoin tankkiin ja ravistelin sitä vanhoilla bensoilla. Sen jälkeen olin hakemas sitruunahappoa, mutta piipahdin matkalla motonetiin ja mukaan tarttui kanisteri ruosteenpoistajaa ihan mielenkiinnosta. Huuhtelin bräkleenillä tankin ja kaadoin koko kannullisen sisälle, ja nostin lämpöä autotallissa. Katotaan mihin asti patteri lämmittää tällä kelillä. 18 astetta oli ohjeissa minimi.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!1352&authkey=!ABQ1Hd9a7T9x8Wc&v=3&ithint=photo%2cjpg
Kannu on tossa tigin päällä. Katotaan ny meneekö rahat viemäriin, vai tapahtuuko jotain.

Vielä on kromimaalitkin pysyny etulampun heijastimessa.

Lokakuu 12, 2014, 14:52:09 ip
Vastaus #82

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Kyllä sielä tankin sisällä jotain tapahtuu. Tekeytyköön nyt vielä muutaman päivän. Kiikutin sen pannuhuoneeseen missä riittää paremmin lämpöä.

Edellä mainittu ykköskorinen fiestakin sai kilvet. Moottori 1.3 cvh -85 escortista, -92 fiestan ruiskukannella, ohjelmoitavalla ruiskulla, ja 440 volvon turbolla. Teholappu vain 0,8kilon ahdoilla kun kytkin alkas antamaan periksi

Nyt ahdot 1,2kilossa. Laskennallisesti ~180hp/280Nm. Auton paino 760kg. Kerkiää vähä paremmin kun mopolla :laugh:
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 12, 2014, 15:01:28 ip kirjoittanut Juha Torala »

Lokakuu 13, 2014, 11:53:47 ap
Vastaus #83

Teppo Vuorenmaa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 868
Laskennallisesti ~180hp/280Nm. Auton paino 760kg. Kerkiää vähä paremmin kun mopolla :laugh:

Voi olla vähä hätäne  :o
Moottorin pärinää ja pauketta jo 30 vuotta!
Kalusto: Husqvarna 4342 vm. 1963 (kunnostettu, rekisterissä), Tunturi Super Sport vm. 1987 (kunnostettu, rekisterissä)

Lokakuu 13, 2014, 18:18:28 ip
Vastaus #84

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 635
  • Ihan itse :-)
Laskennallisesti ~180hp/280Nm. Auton paino 760kg. Kerkiää vähä paremmin kun mopolla :laugh:

Voi olla vähä hätäne  :o

Niin..Jos kytkin ja muu voimansiirto kestää ::)
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Maaliskuu 09, 2015, 17:57:12 ip
Vastaus #85

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Se on tätä motorsporttia :) Jospa nyt 4 lapaisella sintterillä löytyis seuraava voimansiirron sulake.

Mopon kanssa taas tuskailtu. Tankki on nyt suht puhdas, pientä murua vielä tulee suodattimeen, mutta aika vähän. Silti sammuili noin ½kilsan välein. Sattumalta huomasin että tankinkorkin raotus auttoi bensan virtaukseen, ja hätäkorjauksena repäisin tiivisteen poikki. Sillä tempulla pääsi jo useamman kilsan, kunnes taas sammuu. Bensa virtaa kaasariin joten siitä ei ollu enää kyse.
Tulpanhatun heilautus auttoi, ja tarkemman tarkastelun jälkeen totesin, että tuo miljoonavuotta vanha, ja taivasalla maannu champpioni lyö salamaa molemmista päistä, ja uus forten tulpanhattu on sulanu...
Pitää vissiin hakia vähä laadukkaampi tulpanhattu että kestää champpionia. Vois kai sen tulpanki investoida varooksi, ja uuden korkin.

Alamäkeen otti oikein spurtit, 60km/h vaikka kaikki pitäis olla vakiona. Moottori huusi ku ampiaanen
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2015, 18:03:56 ip kirjoittanut Juha Torala »

Maaliskuu 09, 2015, 20:54:34 ip
Vastaus #86

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5344
  • Soiva kunta
Pitää vissiin hakia vähä laadukkaampi tulpanhattu että kestää champpionia. Vois kai sen tulpanki investoida varooksi, ja uuden korkin.

Ei tulppaan kannata tuhlata! Mulla on 86 DX:ssä alkuperäistulppa yhä kiinni ja yhä swengaa kuin hirvi!
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Maaliskuu 10, 2015, 20:40:35 ip
Vastaus #87

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Ei sitte tuhlata :) Hinkkasin vain sulaneet tulpanhatun muovit pois, ja vaihdoin toisesta tulpasta tiivisteen kun vanha oli niin ruostunu.
Saksalainen tulpanhattu maksoi paikallisessa kokonaiset 9€. Korkki noin saman verran. Korkki on forte, joutuu varmaan vielä kattelemaan uuden.
Lähti ekasta polkaisusta kylmänäkin käyntiin. Tätä ei oo ennen tapahtunu.
Poutakelejä odotellessa...

Maaliskuu 11, 2015, 17:19:17 ip
Vastaus #88

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Nyt pääsi jo 4 kilsan lenkin kunnialla läpi, kunnes pihassa sitte yskäisi pari kertaa ja sammu, eikä kirveelläkään enää käyntiin.

Kuvakulma vähä huono, mutta piikkihän se siellä jököttää. Olisko tuo sitte ilmanputsarin tehottomuutta, vai mitä?
Mikäs se kärkiväli ny olikaan?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2015, 17:22:09 ip kirjoittanut Juha Torala »

Maaliskuu 11, 2015, 17:25:58 ip
Vastaus #89

seppo savolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 969
  • Osapuilleen kasassa....
Käypi armottoman laihalla seoksella, tulpan väristä päätellen.

Isonna suutinta kunnes pääset tilanteeseen jotta tulppi on kahvipavun ruskea.