Kirjoittaja Aihe: Kauppamopo -75 Sport  (Luettu 33427 kertaa)

Kesäkuu 26, 2014, 19:46:54 ip
Vastaus #30

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Tarkoitus oli käydä motolla töiden jälkeen kyselemässä fiiberiä, mutta enhän mä muistanu. Pitää yrittää huomenna uudestaan.

Siinä tuo taas roikkuus pohjamaalissa, jospa huomenna luistaas asiat paremmin kuin viikko sitte.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!661&authkey=!AEYid0x5JN_U2Kg&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Kesäkuu 26, 2014, 21:40:52 ip
Vastaus #31

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Etuhaarukan t-palat tulee varmaan huomenna jos kaikki postimiehet ei mee lakkoon. Kaivelin sitten yllätysten vältämiseksi pumppujen sisälmyksiäkin jo esille.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!662&authkey=!AJNu78i-bJTYt-o&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Nuohan on ilmeisesti jostain alkupään super sportista.

Tulevat t-palat on tälläiset. Tuollaista kaarevaa alaosaa oon ainakin nähny -73-75 sporteissa.


Elikkä tuohon nyt kuuluus varmaan ne korvalliset sisäputket. Olisko nuo sisäputket muuten saman mittaiset?

Kesäkuu 27, 2014, 19:13:50 ip
Vastaus #32

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Etuvanteen jarrulaippa on vissiin jotain magnesiumin sekaista alumiinia. Aikani hitsailin puuttuvaa jarrutopparin puoliskaa kiinni ja maskin läpi näkyi vain kirkas välähdys ja korjauspala tippu lattialle.
Sai sen silti hitsattua mutta vähä piti konstailla. Tyhymä ei huomaa, ja viisas ei puhu mitää :angel: Toistakymmentä vuotta taivasalla maannu kiero vanteen rämä, niin ei viitti kauheesti siihen rahaa tuhlata. Jos sillä ny kilven sais, ja ettitään sitte parempi.
Tähän kuuluis varmaan muutenki vielä mailardin navat.

https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!669&authkey=!AAZncWjH1CgW6IQ&ithint=folder%2c

Kesäkuu 28, 2014, 01:20:10 ap
Vastaus #33

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Alkaa värikin jo näyttämään siltä miltä pitää
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!670&authkey=!AMmQfMipEHO1B6s&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Muutin taas otsikkoa kun tämä alkaa jo pahasti muistuttamaan projektikertomusta, mutta eipä kait tuo haittaa.
Elikkä tällä olis tarkoitus kulkea pikkumatkoja kuumina kesäpäivinä, ja miksei vähän pitempiäkin.

Ajatus jostain mopon korjaamisesta on itäny jo monta vuotta, ja näin 35veenä kehtasin alkaa sitä vihdoin toteuttamaan. Merkin valinta johtuu lähinnä siitä, että en oo ikinä omistanu sporttia. Noin 10vuotiaana mun verkkokalvoille paloi kuva kaverin sportin ylöspäin kurvaavasta pakoputkesta, ja sen reikäisestä lämpösuojasta, mutta eipä tullu koskaan ostettua, paitsi nyt :)
Tuos muuten eka kuva juuri kotiin raahattuna 24.5.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!587&authkey=!ACtgV1EZSOYrwwI&v=3&ithint=photo%2c.jpg
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 28, 2014, 01:36:23 ap kirjoittanut Juha Torala »

Kesäkuu 28, 2014, 09:46:24 ap
Vastaus #34

sakari vesa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 233
Hyvä, että jotkut viitsii kirjoitella projekteistaan. Kiva lueskella. Tsemppiä. Minäkin rakentelin 76 Sportin muutama vuosi sitten. Tuolla tallissa se nyt pölyttyy, tankin maalausta vaille valmis. Maalinkin silloin hommasin, eli sen Chryslerin PB3 effectin. Piloille sekin on kai purkissaan jo mennyt.

Kesäkuu 28, 2014, 22:36:38 ip
Vastaus #35

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Kiitoksia. Ja oon samaa mieltä. Ihmettelinki miks ei täälä oo omaa osiota projekteille. Niitä on kiva lueskella, varsinkin kun omas tallis on hiljaista, ja aina välillä on.

Sisäputket joudun ehkä ettimään uudet. Oikaisin nuo melko pahasta kulmasta sillä "haulikonpiippu periaatteella" ja toinen leves liikaa. Ei mahdu enää holkkien kans ulkoputken sisälle. Siinä nyt kuitenkin kuva tämän hetkisestä tilanteesta. Tankkiin on vielä maalit hommaamatta, ehkäpä ensviikolla. Ja oikean mittaiset takaiskarit on löytyny ja maksettu, pitäis vaan hakea.

https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!672&authkey=!ABf6bPhhRMsxpi4&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Heinäkuu 02, 2014, 22:11:54 ip
Vastaus #36

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Ostin puoliskan etupään sisäputkien toivos. Toinen putki ei ollu paljoa uutta kummempi, mutta toisen oli ruoste syöny melko pahaksi, ja oli hitsailtukin.

https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!715&authkey=!AMBTqodUfc6inSQ&ithint=folder%2c

-70 luvun Super Sportin ja -73-75 Sportin sisäputkissa ei oo muuta eroa kuin tuo korva. Ideal, ja Paioli on tietenki erilaiset.
Taidampa vaan siirtää tuon korvan toiseen putkeen. On tuosta rauskasta putkesta sentään malliksi. Ja tuo toinen oikaistu ss putki vielä mahtuu hyvin ulkoputken sisälle.
Korvan tuo kuitenki vaatii, muuten keulan paino olis lähinnä vaan yläkolmion varas.

Tunturilla ollu vissiin oma putkitehdas ku ei löydy 29mm putkia 2mm seinämällä mistään. CrMo "turvakaariputket" kuten kaikki muutkin hyppää 28mm suoraan 30mm.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2014, 22:31:03 ip kirjoittanut Juha Torala »

Heinäkuu 03, 2014, 22:30:25 ip
Vastaus #37

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Ja niinhän mä sitte tein. Nyt on pumput valmiina.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!718&authkey=!AJoohx2t8Xud9uE&v=3&ithint=photo%2c.jpg
Huomenna jos jaksan niin haen tankkiin sinisen ja lopuihin osiin mustan maalipurkin.

Voimakone oliki näköjään kesälomalla, niin ei saanu tilattua penkinpäällystä. Vaan ompa tuos penkis kyllä muutaki tekemistä.
https://onedrive.live.com/redir?resid=8789EFB89EBDCB29!720&authkey=!AOMNzNjjbfs-wow&v=3&ithint=photo%2c.jpg

Heinäkuu 04, 2014, 22:14:40 ip
Vastaus #38

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184

Heinäkuu 05, 2014, 10:57:57 ap
Vastaus #39

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Jostain syystä on sellainen kutina, että tästä voi tulla emännältä noottia...


Mutta on se sen arvoista kun kerran puhdasta tulee :angel:


Puhdas asetoni olis varmaan halvempaa, mutta eipähän kuivata niin käsiä, ja sisältää myös kynsiä hoitavia öljyjä :laugh:

Heinäkuu 08, 2014, 16:44:16 ip
Vastaus #40

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Täs pitäis ilmeisesti olla se pitempi jalkatappien rauta, ja matalat tapit. Tuo rauta mikä mulla on on 22cm.
Mikähän sen toisen version mitta olis?

Tilanne tällä hetkellä tämä. Nyt olis helppo tehdä pitempi.

Heinäkuu 08, 2014, 20:48:18 ip
Vastaus #41

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682

Heinäkuu 08, 2014, 21:16:48 ip
Vastaus #42

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Mahtavaa. Kiitoksia! Ei muuta ku putkivarastolle mars.

Heinäkuu 11, 2014, 18:09:25 ip
Vastaus #43

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Mulla on nyt tälläinen huiluton/sieluton "umpipäinen" pakoputki kuten tässä kuvassa
https://picasaweb.google.com/103903944225016590520/TunturiSportit19601976#5400575416159098610
Aukaisin sen mielenkiinnosta kun sen sisällä helisi jokin. Sisällä oli kaks alumiiniputken pätkää, jotain 50cm pitkiä pellin soiroja taiteltuna, pari villatolloa ja joitain kalsarikankaan paloja. Muuten täysin ontto ja tyhjä putki.

Onko kellää tietoa mita sielä oikeasti pitäis olla?

Ja olisko jollain suurempi kuva tuosta päästä että minkänäköinen se kuuluu olla. Oma on ryssitty melko huonoksi.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 11, 2014, 18:11:40 ip kirjoittanut Juha Torala »

Heinäkuu 11, 2014, 22:35:51 ip
Vastaus #44

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Vähä edistystä tällekkin viikolle. Ramppien väliraudasta tuli ainakin näin silmämääräisesti kuvitellen juuri oikean mittainen. 27cm eli 2,5cm lisää per puoli.



Tuon pakoputki asian lisäksi pitäis saada tietää miten leveät ja korkeat sarvet tähän kuuluu. Olisko ne yhtää samanlaiset kuin super sport tai pappa?
Näkisköhän ne katsastusasemalla sarvien mittoja tyyppikilven numeron perusteella?