Kirjoittaja Aihe: Kauppamopo -75 Sport  (Luettu 34685 kertaa)

Heinäkuu 11, 2014, 23:05:34 ip
Vastaus #45

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
Tyyppikatsastustodistuksessa leveys 72cm

Heinäkuu 12, 2014, 12:44:35 ip
Vastaus #46

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Ai ne on niin leveät. Tilasin moposportista jokku tunturi sarvet, saas nähdä minkälaiset tulee.

Heinäkuu 15, 2014, 22:47:00 ip
Vastaus #47

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Moposportin sarvien leveys 700 ilman tuppeja. Tupeilla saa varmaan pelattua tuon puuttuvan 2 senttiä, jos sattuu pilkuntarkka katsastussetä kohdalle.
Iloinen sininen kipinä hyppii jo mukavasti. Tosiaan parisenkymmentä vuotta ollu taivasalla magneetto ylöspäin, enkä vaihtanu kärkiä/konkkaa enkä edes tulppaa. Lisäsin vain puuttuvat valopuolat ja kasaan :) Katotaan ny kuinka kauan pelaa.

Ulkomuistista muistelin kärkiväliksi 0.40 ja ennakoksi 2mm. Meniköhän oikein...

Rattahia oon täs järkeilly. Nyt on 13/42 ja välitys niiden puolesta 3.23, tyyppikilven mukaan pitäis olla vähä reilu 18.

Muistaisko joku suoraa vakiorattaiden kokoja, tai sitten vz50k3x koneen ensiövedon+kolmosen välitystä?

Heinäkuu 16, 2014, 01:06:00 ap
Vastaus #48

Janne Supperi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
10 ja 36 pitäs olla rattaat jos se 18.2 on.


10 ja 34 tuli mun rojektiin ja tyyppikilvessä luki 17.2.

Heinäkuu 16, 2014, 07:18:51 ap
Vastaus #49

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Tuosta laskettuna moottorin kokonaisvälitys 3:lla olis sitten viiden korvilla, tarkalleen 5,055555555...jne.
Kiitoksia. Ei tarvi enää arvuutella kokoja :)

Heinäkuu 17, 2014, 19:17:22 ip
Vastaus #50

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Tämmöstä tänään. Lampun heijastimen maalaus yritys. Vanha heijastin pinta lenti taivaan tuuliin, kun puhaltelin paineilmalla pölyjä pois.

Siinä heijastin lasikuulapuhallettuna, ja pakkelit kuivamassa. Lommoja ei ollu, mutta ruoste oli syöny aika reippaasti koloja.


Hiontaa, happomaali, hiontamaali, ja taas hiontaa. P1000 oli hienointa mitä kaapista löysin, niin se sai piisata.

Vähän ennen maalausta.


Sitten Motipin kromispraytä päälle.


Vähän himmeä, mutta kirkkaampi kuin vanne- tai lämpöhopea. Luulis tuolla kilven saavan

Siinä vielä tarvikkeet :)

Heinäkuu 17, 2014, 22:12:47 ip
Vastaus #51

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Maalin kuivumista odotellessa laitoin öljyt koneeseen, bensaa tankkiin, polkaisin, ja sehän pärähti ekasta käyntiin. Kävi hetken ja sammuu. Uudestaan lähti vain kaasu pohjassa muutaman polkaisun jälkeen, Kierroksilla tirraa, ja hetken päästä sammuu. Vissiin kaasari tulvii, en ainakaa yhtää ihmettelisi, sen verran happaman näköistä oli kaasarin sisällä kun sitä putsailin.

Heinäkuu 18, 2014, 01:26:35 ap
Vastaus #52

Janne Supperi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
45€ tjs maksaa uus umpio polttimoineen ni en tapellu oman kanssa yhtää.

Heinäkuu 18, 2014, 06:34:37 ap
Vastaus #53

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Budjetti on ylittyny jo useammalla satasella, niin täs vaihees 45€:kin tuntuu paljolta. Maalit ja tarvikkeet lainasin töistä :angel:
Kiinnosti myös kokeilla että kestääkö tuo maali päiviä, viikkoja, vai kuukausia.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 18, 2014, 06:49:46 ap kirjoittanut Juha Torala »

Heinäkuu 18, 2014, 15:33:54 ip
Vastaus #54

Jarmo.Peltola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 682
45€ tjs maksaa uus umpio polttimoineen ni en tapellu oman kanssa yhtää.

Onko antaa vinkkiä mistä löytyy umpioita

Heinäkuu 22, 2014, 22:40:31 ip
Vastaus #55

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
Mulla ei tietoa. Voimakoneella näytti jonkinmoinen koko lamppu olevan.

Kaasari alkanu pelittää kokoajan paremmin, jopa tuo wanhanmallinen säätösuutin tuntuis toimivalta.
Takavalopuolalta en saa tulemaan virtaa. Kattelin googlella kuvia niin siinä pitäis vissiin olla samanmuotoiset magneettoa seuraavat päät kuin oikeassa valopuolassakin? Tuo on nyt vaan sellainen latta jossa ruuvit päis ja käämiä ympärillä...
Valopuolasta taas tuli virtaa niin että etuvalo kärähti heti ??? Pistetään nyt vielä vanhan lampun piikkin tuo. En kyllä oo varma mistä moposta tuo valopuola on... Paikoilleen se ainakin sopi.
Ilman kuormitusta mitattuna tyhjäkäynnillä 6,5V-7V ja kierroksilla max. 15V

Heinäkuu 23, 2014, 01:07:48 ap
Vastaus #56

matti perätalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 381
voimakoneen kuvassa takavalopuola näyttää ihan vaan latalta http://www.elisanet.fi/voimakone/kuvat/varaosat/tunturiuusi/76.%20valopuolat%20Puch%20moottoreihin.JPG. omassa super sportissa on myös semmoinen latta se takavalopuola, jarruvalopuolan päät sitten taas on semmoiset puolipyöreät niin kuin valopuolassakin. kuvassa sytytyspuolan päällä jarruvalopuola ja valopuolan päällä takavalopuola. jarruvalo taisi sportissa olla vasta vm-76 kun aman kuvia katsoin :)

Heinäkuu 23, 2014, 19:52:25 ip
Vastaus #57

Juha Torala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
No niinpä näyttäis olevan. Mitäs ainetta nuo korokeholkit on millä tuo on irti valopuolasta?
Mulla on nyt vaan prikoista kasatut kasat, voiskohan ne rautaisina haitata jotenki magneettia, vai onkohan turhan kaukaa haettua...
Jotenkin vain ihmetyttää kun ei tuu mitään pihalle, vaikka käämissä on ohmimittarilla yhteys, eikä ainakaan näytä palaneelta.

Heinäkuu 23, 2014, 21:07:16 ip
Vastaus #58

Janne Supperi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
Joo voimakoneelta saa yleismallia, kromisella kuvulla vaan se. Hiukan vajaa 100€ "orkkis" tai vastaava sportin valo.

Heinäkuu 23, 2014, 22:37:11 ip
Vastaus #59

Heimo Harju

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 185
No niinpä näyttäis olevan. Mitäs ainetta nuo korokeholkit on millä tuo on irti valopuolasta?
Mulla on nyt vaan prikoista kasatut kasat, voiskohan ne rautaisina haitata jotenki magneettia, vai onkohan turhan kaukaa haettua...
Jotenkin vain ihmetyttää kun ei tuu mitään pihalle, vaikka käämissä on ohmimittarilla yhteys, eikä ainakaan näytä palaneelta.

Takavalopuola ei anna virtaa ulos sen ollessa valopuolan päällä ellei etuvalo ole päällä ja toimi.
Sytytyspuolan päällä ollessa toimii aina koneen käydessä.