Kirjoittaja Aihe: Hopeasiipi -59  (Luettu 44343 kertaa)

Lokakuu 06, 2014, 07:09:51 ap
Vastaus #30

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316


Viikonloppuna oli taas pitkästä aikaa vähä aikaa keskittyä mopoonkin... Vaihtelin uudet jarrukengät ja hopeasiipi alkoi pysähtyäkkin... Pieni lenkki päättyi siihen että kone nappas vaihdista jumiin, pytty pois ja syylliseksi paljastui paloiksi mennyt mäntä...

Siispä koneremontti edessä talven mittaan...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Marraskuu 07, 2014, 10:08:17 ap
Vastaus #31

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316


Tuollainen on paras kuva mitä oon löytäny tuosta tankin tarrasta... Minkähän värinen tuo pitäis olla, mitat ja mallin nyt varmaankin tuosta kuvasta ja mun tankista sais että sais teettää tarroja...

Olisko kenelläkään parempaa kuvaa tuollaisesta...?
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Marraskuu 07, 2014, 11:04:06 ap
Vastaus #32

marko heikkilä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 548
58 hopeasiiven siipi tarrat löytyy verkkari.fi. sitä de luxe teksti tarraa on ollut kauppiailla myynnissä.

Marraskuu 07, 2014, 11:07:19 ap
Vastaus #33

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
58 hopeasiiven siipi tarrat löytyy verkkari.fi. sitä de luxe teksti tarraa on ollut kauppiailla myynnissä.

Joo, niin löytyy, mutta tuota deluxe mm4 mallin tarraa ei meinaa löytyä mistään...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Joulukuu 10, 2014, 12:15:01 ip
Vastaus #34

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316


Tekemistä talveksi, tai näille rapakeleille... Kone käytetty paloina, laakeroitu ja tiivisteet vaihdettu...
Jospa se sitten pelais vähä paremmin ens kesänä...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Helmikuu 21, 2015, 16:45:35 ip
Vastaus #35

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Jokunen hetki on taas vierähtänyt että en oo saanu päiviteltyä...

Hopeasiiven koneen kävin läpitte tuos joulun tienoilla... Uudet laakerit, stefat ja tiivisteet... Uus mäntä ja sylinteri  poraus...
Koneen käynnistyvyys parantui huomattavasti remontin myötä, mutta jotain häikkää tuos konees silti on... Kärjet lähtee aukeemaan n.2,5mm ennen ykk, tulpan kärkiväli on 0,4mm...
Kaasari on nyt kahteen kertaan pesty ultraäänipesuris, neula on ylimmäs asennos... Seosruuvi on perussäädös(1,5rinkiä auki)...

Kun kone käy melkein tyhjäkäyntiä, välillä se yskäisee kaasariinpäin ja sammuu... Tuo neulan nosto vähän auttoi asiaan, mutta hyvä se ei oo vieläkään...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2015, 16:49:50 ip kirjoittanut mikko_koivusalo »
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Helmikuu 21, 2015, 17:13:55 ip
Vastaus #36

Esa Järvinen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 66
Mini-GT ohjekirja ilmoittaa DEMM sytytysennakoksi 3.8mm ennen YKK

Helmikuu 21, 2015, 17:16:33 ip
Vastaus #37

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Mini-GT ohjekirja ilmoittaa DEMM sytytysennakoksi 3.8mm ennen YKK

Niin ilmoittaa... Tuossa ei ainakaan riitä säätö niin pitkälle, toki kärjet ei oo tuohon aei:n sytkään kuuluvat, mutta ne on tuohon sovitettu ja tuolla ennakolla tuo on pelannut ennen koneremonttia...
Pitäis varmaankin vaihtaa oikeanlaiset kärjet ja koittaa säätää tuon mukaan...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2015, 17:24:35 ip kirjoittanut mikko_koivusalo »
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Helmikuu 21, 2015, 18:44:54 ip
Vastaus #38

leo töntsi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 143
oletko varma että sinulla on oikea magneetto niitä  on kahdenlaista,  puola jos on tankin alla ja virtapöydässä oleva. voin olla väärässäkin.

 

Helmikuu 21, 2015, 19:17:58 ip
Vastaus #39

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Pitäis oleman, ainakin tuo oli tuos konees kiinni kun se mulle tuli ja tuo on mallia puola mangneeton sisällä... Toki voi olla että on matkan varrella vaihtunutkin...

Tuo kone on kuitenkin ennen remonttia toiminut noilla osilla joten epäilisin että joku säätö on pielessä...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Helmikuu 24, 2015, 11:19:15 ap
Vastaus #40

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Mini-GT ohjekirja ilmoittaa DEMM sytytysennakoksi 3.8mm ennen YKK

Tuli tuosta mieleen että tuo MiniGT on CEV:n mangneetolla, tuo hopeasiipi on AEI:n mangneetolla... Onko tällä merkitystä säätämises...?
Tilasin tuonne oikeat kärjet, kattotaan onko niillä vaikutusta asiaan...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Helmikuu 24, 2015, 15:13:28 ip
Vastaus #41

Kari Vähäkainu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5366
  • Soiva kunta
Mini-GT ohjekirja ilmoittaa DEMM sytytysennakoksi 3.8mm ennen YKK

Niin ilmoittaa... Tuossa ei ainakaan riitä säätö niin pitkälle, toki kärjet ei oo tuohon aei:n sytkään kuuluvat, mutta ne on tuohon sovitettu ja tuolla ennakolla tuo on pelannut ennen koneremonttia...
Pitäis varmaankin vaihtaa oikeanlaiset kärjet ja koittaa säätää tuon mukaan...

Olenko käsittänyt väärin asian että jos kärkien bakeliittiosa joka vastaa vauhtipyörään on erimittainen kuin alkuperäinen niin sytytysennakon säätövara ei välttämättä riitä?
Jos jokin osuu tuulettimeen se ei leviä tasaisesti

Maaliskuu 02, 2015, 07:38:32 ap
Vastaus #42

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316
Nyt olis kopio hopeasiiven käyttöohjekirjasta, samaa 3,8mm eykk meinas tuokin kirja... Pitää nyt koittaa vaihtaa nuo kärjet ja kokeilla ajoittaa sytytys uusiksi...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Maaliskuu 10, 2015, 09:40:56 ap
Vastaus #43

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316


Vähä olis vielä fiksaamista ennen kevättä... Kummit pitää vaihtaa ja vähä käyntiä fiksailla...

Käyntikin parani, kun huomasin että jostain syystä mäntä ylettyi tulppaan ja napautti tulpan kärkivälin melkein kiinni... Prikka väliin ja kummasti käynti parantui, siitä huolimatta pitää nuo kärjet vielä vaihtaa ja ajoittaa sytytys oikeaan kohtaan...

Kaasaris on siltikin jokin mystinen vika, niinkun se menis tukkoon välillä (T4 12s)... Mopo kävi paikallaan siistiä tyhjäkäyntiä ja yhtäkkiä sammui eikä suostunut enää millään käynnistymään, eikä ole ensimmäinen kerta... Pitää kokeilla vielä toisella kaasarilla...
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58

Maaliskuu 26, 2015, 12:47:55 ip
Vastaus #44

mikko_koivusalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 316


Hopeasiiven on tuollainen pakeliittinen katkaisja... Noita ei varmaankaan saa enää uutena mistään....
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarpeden -59
Jupiter 50 -58