Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 26870 kertaa)

Maaliskuu 21, 2020, 17:24:30 ip
Vastaus #75

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
Kyllä aihe elossa on, mutta Nikkasen viimeaikaisia kirjoituksia en kyllä löytänyt. Minkälie otsikon alla ovat, olisko japsipyörissä?

 Eihän ketjussa just muiden kirjoituksia olekaan ku mun. 
 Jotain oon toki poistanut kun ei kiinnostusta ja kommentointia ole ollut.
 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 23, 2020, 09:39:22 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Maaliskuu 21, 2020, 20:02:55 ip
Vastaus #76

Kymäläinen_Paavo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 326
Näistä "keskusteluhaluista" seuraavaa:
Kun on tullut seurattua mp-urheilua muutama vuosi, niin voinen yrittää antaa jonkinlaisen toteamuksen. Olin varmaan ensimmäinen suomalainen "toimittaja", joka haastatteli Jarno Saarista Imatralla aikanaan, mutta rr-miehistä minulla ei ole mitään muuta sanottavaa. Ei oikeasti kuulunut minun osaamisalueseeni.
Otetaan sitten crossi; Olen ollut Heikki Mikkolan, Pekka Vehkosen ja monien muiden crossareiden kanssa tekemisissä; Avoimia helposti lähestyttäviä jne.
Sitten enduro; Vähän enemmän varautumista kuin crossissa, useimmat menestyneetkin ikään kuin "pudonneet" crossista.
Kaikki nämä vauhtilajien hemmot ovat täysiä Extroverttejä.
Lopuksi Trial. (Yrjö Vesterinen, Tommi Ahvala, Dougie Lampkin, Thierry Michaud, Diego Bosis jne)
Tulkaa sinne mettään kattomaan ja sanotaan päivää.
Arvoisa Eero!
Trial ihmiset ovat valinneet lajinsa oman ehkä ns introvertti luonteensa vuoksi. Tiedän, että on monia trial-kaveripiirejä, joissa jatkuvasti ollaan yhteydessä/tekemisessä, pitäisikö Sinunkin yrittää sellaiseen piiriin?
Paavo Kymäläinen

Maaliskuu 22, 2020, 15:48:56 ip
Vastaus #77

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487

Arvoisa Eero!
Trial ihmiset ovat valinneet lajinsa oman ehkä ns introvertti luonteensa vuoksi. Tiedän, että on monia trial-kaveripiirejä, joissa jatkuvasti ollaan yhteydessä/tekemisessä, pitäisikö Sinunkin yrittää sellaiseen piiriin?
Paavo Kymäläinen

 Ehdottomasti ei.  ;)     En sovellu extro-, enkä introvertteihin. Sen verran internetti-pervertti olen.
 Keskustelua / huulenheittoa/ yleis asiatonta länkytystä minä harrastan.        Keskenäni.   :(
 Eikä tuollaisiin kaveriporukoihin "liitytä", niihin kasvetaan sisään ajan kanssa.

 Mun käsitys noista ajoporukoista on se, että crossiporukat, oli ainakin silloin kun poitsu niissä kiersi, aika kuppikuntaisia.
 Oli aina vimpan vetimissä liikkuneet ja eloksoiduilla vanteilla varustetuilla pyörillä motorhomessa yöpyneet parempiosaiset, joille näyttävyys oli kaikki kaikessa.
 Sitten urheilullinen väliosa, jotka keskittyivät ajamiseen "rakkaudesta lajiin" ja vielä eräänlainen hauskanpitoporukka viimeisenä.

 Enskapuolella taas ainakin meillä oli iso kerhoporukka, jossa samaa ikäluokkaa paljon, jotka olivat käyneet vuosia junnujen crossikoulua ja yhteistä kaveriporukkaa, samanvauhtista kisakumppania ja samaa, tai vähän eri tahtia kehittyviä ja parempia luokituksia saaneita.
 Täällä autettiin ja kannustettiin kaveria, ei kyräilty ja oltiin onnellisia jos ryhmästä joku pärjäsi ja aina joku pärjäsikin.

 Trialiin taas ollaan tultu hieman sivusta ja alkuun ainakin sivuun myös jäätiin. Ei moikattu, ei kyselty kuulumisia jne.
 Nyt toki tilanne on muuttunut, kun kuski on otettu vakavasti ja samantasoisia kisakumppaneita on jo opittu tuntemaan.
 Kiva sinne on mennä, eikä enää ihan niin ulkopuolinen tunne.  Täytyy kehaista, että lajipäällikkö on ollut aina mukava ja käynyt rupattelemassa ja neuvomassa.

 Itselle classic-trial on ollut suht helppo polku, koska joitain tuttuja muista lajeista vuosien varrelta siellä on. Lisäksi Jaakko on ollut oppaana alkuun.
 Sinne on ollut mukava mennä. Saa nähdä vieläkö kutsuja tulee, kun pyörästä hengen vastaisesti lähti 1kpl iskareita muihin hommiin.

 Väärä paikka nillittää ja avautua, mutta poistelen taas, niin ei kiusaa...

Huhtikuu 05, 2020, 10:09:08 ap
Vastaus #78

Jarmo Hollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
  • Fantic 50 trial
Ne kevät on ovensuussa, löysin tätä kautta oma takapyöran pinnojen vaihtajakin. Olettaisin että n kk kuluttua saan otettu ekat savut. Sitten vois alkaa harjoittelemaan. Sitten taas alettaan kyselee niiteen tapahtumien perään.
Kirjoituksia ei kannataa poistaa, koska joskus ihan vahinkosaakin niitä sattaa lukea joku nuori aloittelija ja saa niistä aivan suunnattoman paljon vinkkeja ja motivaatiota. Se ettei vuosia asiassa mukanaan olleet jaksaa innostua ja ajatellaa mukaan on melko luonnollista. Jos tiedo ja taito ei välittyy eteenpäin, ei olee millään alalla tulevaisuutta.
Fantic 50 trial, Honda CBR 1000F,

Huhtikuu 05, 2020, 16:56:37 ip
Vastaus #79

Kymäläinen_Paavo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 326
Jarmo tervetuloa harrastuksen pariin.
Sinun kannattaa lähettää "itsesi" Classic Trialin sähköpostiin. Tässä sp-osoite:
Classic Trial Finland [classictrialfin@gmail.com]
Ystävälläsin terveisin
Paavo

Toukokuu 05, 2020, 10:34:08 ap
Vastaus #80

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
Marinin ladysextetti !  :o  ;) antoi sen verran siimaa, että 6.6 Vuohimäen classic saattaisi tietyin järjestelyin onnistua.
Saa nähdä mitä direktoraatti päättää ja edelleen; miten karsinta suoritetaan, jos ilmoittautujia enemmän kuin sallittu 50.
 Pitäisikö peräti jakaa porukka tason mukaan kahdelle päivälle nykäsmäisesti suhteessa fifty-sixty.

 Edelleen eletään sitten jo uuden tieliikennelain aikakautta, jolloin turha ja häiritsevä toiminta moottoriajoneuvoilla on kiellettyä.

 Itse olen rikollisen toiminnan kannalla... tässä asiassa.     :-\           Mihin tää maa on oikein menossa...  ???

Toukokuu 18, 2020, 15:04:03 ip
Vastaus #81

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Classic-trial sivujen VMPK-linkki toimii taas.  :)

 Keskustelun syntymistä se ei edelleenkään takaa, joka kertoo siitä, että miehet ovat toiminnan miehiä, eivät peen puhujia, kuten eräät.  ::)

Kesäkuu 01, 2020, 18:54:21 ip
Vastaus #82

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Kymiksen sivuilta bongasin uutisen, joka kannattanee jakaa.  Kunnia Kymikselle.

 1961 trialin suomenmestari, pitkänlinjan motoristi Lasse Jahn, yhä hyvässä ja kadehdittavassa ajokunnossa, täytti to 28.5 kunnioitettavat 80 V !

 Uskon että moni palstan lukijoista yhtyy onnitteluihin.

 Toivotaan paljon lisää aktiivisia ajovuosia ja terveyttä kaikissa muodoissaan !

t. Nikkaset Tuusulasta.

Kesäkuu 06, 2020, 19:23:04 ip
Vastaus #83

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
6.6 Vuohimäki city.
 Alkuun kiitokset tapahtuman mahdollistaneille puuhamiehille / -naisille.
 Vaikeaa nimetä, mutta ainakin Petteri yleismiehenä, tytär konttorissa, Lasse ratamestarina tuntemattomine apumiehineen.

 Päivä oli haastava ja antoisa, eli juuri niin kuin pitääkin.
 Jaksot olivat hyvin tehty ja ajettavaa riitti, siirtymiä myöden.
 Helpolla ei tainnut kukaan päästä ja toisaalta voitonriemua syntyi onnistumisista.

 Itsellä loppui peruskunto 3 h ajosession jälkeen, joten en, muutaman muun tavoin lähtenyt toiselle kierrokselle "kipeätä hakemaan".
 Ajaminen sinällään tuntui hyvältä, vaikka pisteitä ropisi.   Innolla odotellaan Askolan tapahtumaa, kuten myös Annen kuvia metsikön tapahtumista.

 Kiitos ja kumarrus Tuusulan suunnalta.

...

 Annen kuvat löytyvät täältä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2020, 21:15:09 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 11, 2020, 21:07:00 ip
Vastaus #84

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Yamaha on ainoa oikea moottoripyörävalmistaja.    :)

 Jos joku hondamies, tai mitä niitä epsanjanmerkkejä nyt onkaan, tästä vaikka provosoituisi...  ;)

 Varaa 42 min katseluun.

Tässä classic-miehille oppitunti.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2020, 21:09:15 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 11, 2020, 21:37:26 ip
Vastaus #85

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 80
Olipahan uutta tietoa. Luulin että kaveri on ajanut trialia vaan moottoripyörällä eli Ossalla , mutta että pianollakin.... :P




Terv yks entinen Ossa Mick Andrews replica kuski. Wannabe trialisti joka hyvin äkkiä huomas ettei oo oma laji.
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer

Kesäkuu 28, 2020, 19:46:57 ip
Vastaus #86

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
28.6-20   
 Askola city/ ATV puisto.
 Reilu 30 ukkoa, toki joku nuorempikin, lähti juhlistamaan Lexan, toisen ratamestarin nimipäivää.
 Parhailla kuskeilla oli vielä rouvat mukana.
 Lämpöä oli etelään antavilla rinteillä kyllin ja hikeä pukkas.
 Oma kolmen päivän nesteytys onnistui kohtuu hyvin, eikä sitä itselleni tavallista -bläkkäriä- tullut.
 Black out on sellainen elimistön energian totaalinen loppuminen, jollaista EI kannata hankkia.
 Myös ajettujen kierrosten välillä, tai jopa kierroksen aikana nautittu ravinto auttaa.
 Banaani ja juotava jogurtti on hyvä yhdistelmä, lisäksi vesipullosta hörppyjä tasatahtiin.
 Mulla meni hiukka alle 2 l kahdella rundilla.

 Metsään. Hyviä jaksoja sopivan mukavilla korkeuseroilla, jonka ko. alue tarjoaa.
 Jaksomestareilla pitää olla silmää näiden toteuttamiseen ja vanhojen jaksojen seurailu onnistui.
 En ajaessa näitä mieltänyt helpoiksi, mutta kun Petterin nopea tulospalvelu toteutui, oli yllätys jonkunlainen. Todella monella, todella vähän virhepisteitä.

 Katsomo.  Paljon oli silmiä metsässä, paikoin todella paljon.
 Näiden silmien välimailla tosin kiusallinen purukalusto, jonka johdosta otin yhden ”turhan” virheen purijaa poskelta hätistellessäni.   Paarmoja. Vihaisia paarmoja, ilkeitä paarmoja ja suunnaton määrä ihan tavallisia paarmoja valmiina iskemään suojaamattomaan kohtaan.

 Oma ajo.  Ihan ok, vaikkakin edellisen kerran ajovehkeet päällä 3vk sitten Vuohimäessä.
 Pisteitä tuli, kuten tämän tasoiselle kuskille kuuluukin. Tokan rundin pyrin ajamaan lähes nonstoppina, enkä jaksoja kävellyt lainkaan. Muisti toimi ihan ok.
 Meinasi tulla stoppi sormien kivuliaiden kramppien takia, mutta onneksi selvisin pelkällä säikähdyksellä ja kipu hellitti ilma lääkkeitä. Sopivat myrkytkin toki löytyy, mutta...

 Pyörä.  Kuumana kävi yamaha ja vaatis enemmän kaakkua alarekisteriin ja ehkäpä reilusti paksumman sylinterin alatiivisteen. Kalauttelee ja käy hetkittäin laihalla.

 Kiitokset: Maan omistajille, järjestelykoneistolle; Petteri, Lexa ja Rannan Erkki.
 Hyville ajokavereille, omalle huollolle ja etukäteen myös Annelle, jonka kuvia odotellaan.

 Kiitos.

 Vähän tää on tällaista yksinpuhelua, mutta menköön.
 Lukukerrat puoltavat suoltamista.


... ja Annen kuvat taas tästä. Kiitos niistä.   ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2020, 21:17:38 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 28, 2020, 23:43:30 ip
Vastaus #87

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3369
Anna suoltaa vaan; mie ainaskin luen.

Sillo rossiaikoina aina kevään ensimmäisillä ajokerroilla oli sormikrampit paha ongelma.  Miulla oli niihin sellanen konsti, että ajoin just sen verran, että alko tuntumaan että kohta kramppaa, pysäytin, mutta lähin uuvestaan heti ko veri taas kiers sormissa.  Sillä konstilla ne krampit jäi pariin ensimmäiseen ajokertaan.

Trialin kanssakin tuttuja ovat, mutta sillä vain ihan muutaman kerran on ollu käsi tangossa niin, ettei oo ite saanu pois.  Niiko oon tainu kertookii.  Mutta nyt tuli mieleen, että toimiskohan tuo rossista tuttu konsti siellä?  Tekis reenimaastoon pitkän jakson, mikä ois kuitenkii sen verran helppo, että sitä vois ajaa pitempään yhtä soittoa?  Pitäs olla kuitenkin hidas koko ajan, koska hiljasessa vauhdissa se ylimääränen puristus korostuu, joku helpohko kivikko vaikka?  Trialissa koitin aina hokee itellein, että aina sormet löysiks kun ei tarvi puristaa, ja nykypeleillä aina sormi pois kytkimeltä, jos on jaksossa vaikka muutaman metrin pätkä minkä voi ajaa kytkin ulkona, ja jos on pitkiä laskuja missä ei tarvi konetta, ni vaihe vapaalle ja etusormi huilaamaan.  Vaan tuo taitaa olla enemmän nykypyöräkonsti?

Nyt ei leikkiendurolla puudu kuin pers, eikä sekään kun ei oo pyörä vielä tallista hievahtanu tänä suvena... terassilla istuissa menny kesä.

- puuttu jaakkovaakko taas asiaan, mistä ei mittään ymmärrä -

Heinäkuu 03, 2020, 11:53:21 ap
Vastaus #88

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 Hekoti hee...  :)
- puuttu jaakkovaakko taas asiaan, mistä ei mittään ymmärrä -

 Muakin joskus kirveli se koskisen sanoma; -mistään piittaamaton suhari-, tuon yksityisen parkkivalvonnan keskustelun alta, mutta ymmärtäähän tuon, kun olen ollut sen väärinkäytöksiä vastaan.  :o               ;D

 Sie et Jaakko silloin vain ymmärtänyt sitä hupitrialiin kohdistamaani velttoa asennetta, josta puuttui se kunnianhimo.

.. nomutta. 19.7 pitäis taas Tervakoskella tapahtua...

Heinäkuu 20, 2020, 10:52:59 ap
Vastaus #89

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3487
 19.7 Tervakoski.      
 Nelisenkymmentä innokasta classic-trialin harrastajaa oli saapunut purkamaan coronan taltuttamia ajohalujaan ampumaradan takuiseen kalliokkoon. Todellinen puuhamaa, siinä Puuhamaan vieressä.
 C-luokan jaksot oli huolella tehty ja vaikeusaste oli ns. sopiva. Hienoja pätkiä.
 Kiitokset Murtolan Esalle hyvin tehdystä työstä ja pyyteettömästä vaivannäöstä.
 12 jaksoa, joissa jokaiselle jotakin.

 Sää oli loistava, eikä palella tarvinnut, mutta juomatankkaamisen tärkeys tuli esille.
 Joku on joskus ohjeistanut, että on juotava kolmisen päivää etukäteen reilusti yli tarpeen ja kun pusikossa käyt tarpeillasi, on eritteen oltava kirkasta, ilman väriaineita.
 En osaa sanoa mihin tämä nestetankkauksen tärkeys perustuu, mutta ainakin tällaiselle diabetes-ryhmälle se on erityisen tärkeä. Väsy ei yllätä niin totaalisesti.

 Kiitokset mukavalle ajoporukalle ja kaikille asiaa edistäneille. Hauskaa oli.
 Annen kuvia jäädään odottelemaan ja kiitokset siitä myös hänelle.

 Enemmänhän tässä tuli juttua juomisesta ja kuseskelusta sairauksien jatkoksi, kuin itse aiheesta, mutta kukin tykönään miettii, onko lukemisen arvoista...  :-\
   ...
 Anne sai kuvat sivuilleen, kiitos niistä ja ne löytyvät tästä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2020, 14:03:03 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »