Kirjoittaja Aihe: SUZUKI GSX 1400  (Luettu 16689 kertaa)

Helmikuu 15, 2015, 17:44:56 ip
Vastaus #15

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2136
  • Museoajoneuvotarkastaja
Niin kuvakin on.


[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 02, 2015, 06:33:06 ap
Vastaus #16

antero mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Onko kellään kokemusta/tietoa takaiskarin jumittuneen esijännityksen säädön korjaamisesta.
Muovinappulaa ei uskalla voimlla alkaa kääntelemään.

Kesäkuu 04, 2015, 15:04:37 ip
Vastaus #17

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3153
 Yritin omastani väännellä ja toinen jumissa, toinen löystyy, muttei saa mitään aikaiseksi.
 Pitää perehtyä...

 Sain vihdoin stongan vaihdettua ja mittarikotelon uusittua. Lämpunkehyksen kanssa leikin pajavasaralla kultaseppää.  ::)
 Tuli oikeestaan aika hyvä. Melkonen tunkeminen johtonipussa pieneen koppaan, jonka umpio täyttää 80 %.

 Alkais olla leimaa vailla valmis ajoon.
 Tuntuu niin kivalta, että toi taitaa jäädä omaan käyttöön, eikä kai noita kukaan enää ostakaan, ellei liimaa arvolappuja tankin kylkeen.

Kesäkuu 04, 2015, 15:41:00 ip
Vastaus #18

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2758
Melkonen tunkeminen johtonipussa pieneen koppaan, jonka umpio täyttää 80 %.

Isäukko kun 60-luvulla korjaili mopoja työkseen, joskus ilmaisi tyytymättömyyttään saksalaiselle nuukuudelle; kun rabeneikista meni löysäämään katkaisijassa ruuvin alla kiinni olevan kuparijohdon ruuvia, kuului sellainen tsup-imuääni ja kuparisisus hävisi tavoittamattomiin kuorensa sisään.  Kupari oli kait sodan jäljiltä kallista...millä lie konstilla tehtaalla viruttaneet johdot paikoilleen?

Leikkiendurosta (Kawasaki KLX250S) kun joskus otin lampun kopan irti (kahvanlämppäreille taidettiin ryöstökohtaa katella poitsun kanssa), oli kanssa tuo Nikkasen ongelma käsillä.  Sama oli edellisen ja sitä edellisen trialin (Gas Gasseja kumpikin) kanssa bensatankin alla;  kun meni ottamaan ne johtoniput ja muut mystiset sähköön liittyvät kappaleet kerran esille, eivät enää samaan tilaan mahtuneet mihinkään järjestykseen!

Kumma kun ei tehtaissa osata tehdä oikeaa määrää johtoa... ja kutistumattomia tai turpoamattomia osia.

jv

Kesäkuu 05, 2015, 07:48:13 ap
Vastaus #19

antero mäkelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Korjausohjeita esijännitys-säätöön on ainakin http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?/topic/7755-shock-fix/
Samalla foorumilla oli joku tehnyt kierretoimisen säädön http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?/topic/56314-pre-load-adjusters/

Syyskuu 10, 2015, 13:15:50 ip
Vastaus #20

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3153

 Ensimetrit ajettu ja ehkä pienellä pettymyksellä. Selkärangassa vertailutuntuma bandiittiin, joka on kevyempi, tukevampi, nopeampi jne.

 Mut en tiedä. Eikä toi polvikulmakaan juuri parempi ole.
 Ruiskuhuoltoon vielä, niin sais ehkä hieman sitä herkkyyttä, kun nyt käy paksulla ja keskialue ihan tukossa.

 ps. pyörä lähtee varmaan keväällä myyntiin, että jos hinku tällaseen möhkäleeseen tulee, niin yyvee.  ;)  Keväthinta 5Ke.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 11, 2015, 11:04:43 ap
Vastaus #21

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3153

 Syöttö säädetty tehdas-asetuksiin + 1% tyhjäkäynnille.
 Onhan se kuin eri pyörä eiliseen verrattuna, vaikkei mikään tykki olekaan.

  ::) Tähän voisi vaikka tottua...   :)

  120 km/ h ja 3500 k/min motarilla. Pelko että nukahtaa....

Lokakuu 18, 2015, 19:12:46 ip
Vastaus #22

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3153
 Vajaa tonni ajettu tälle syksylle ja nyt tuntuu siltä, että pyörä on oma.  :)

 Helppo ja hauska ajaa ja hyvin istuu isommankin kuskin käsiin.
 Hieman tunnoton vauhdeille ja hieman kankea, mutta päällä ei väsy ja matka taittuu ripeästi.
 Muutama -ohhoh- tullut, mutta niistä selvitty kieli keskellä suuta.
 Lähinnä pysähtyminen ja vauhdinpito ne ongelmat. Menee kuin juna ja vauhtisokeus yllättää kokeneemmankin kuskin.

 Hyvä pyörä, jolla ajan ainakin seuraavan kesän, jos ajokunnossa olen.

  Suosittelen.

Lokakuu 19, 2015, 20:50:12 ip
Vastaus #23

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2136
  • Museoajoneuvotarkastaja
Olen Eeron kanssa samoilla linjoilla.

Joulukuu 16, 2016, 20:54:33 ip
Vastaus #24

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3153

 Tuli "joululahja" nikkasentalliin.  Löyty hyvät orkkisputket asevelihintaan. Kauppaan kuului myös musta pleksi tohon mittareiden päälle.
 Kiitokset vielä Kallelle Nastolaan.

 Käyttömaksuista piittaamatta - tolla ajetaan enskesänä, jos hengissä ollaan...