Kirjoittaja Aihe: Trialin historiasta  (Luettu 3105 kertaa)

Lokakuu 25, 2014, 13:21:23 ip
Luettu 3105 kertaa

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajattelin, että täältä saattaisi löytyä vastaus koskien lapsuuteni seutujen (Tampereen Kaukajärvi) MP-historiaa:

Tampereen Kaukajärven ja Hervannan maastossa järjestettiin ainakin kerran (ehkä useamminkin) trial-kilpailut. Kilpailun lähtö/maali sijaitsi Kaukajärven vapaa-aikatalon takapihalla. Kyseessä oli siis "oikea aikuisten" trial (Kaukajärven/Hervannan maastoissa järjestettiin myös useampikin minitrial-kilpailu, joista mulla on tiedot tallessa.)

Askarruttaa:
- milloin ko. kisa/kisat on järjestetty?
- mikä kerho (HäMK/TaMK/PirMM) järjesti?
- yms.

Olen kiitollinen pienistäkin tiedonjyväsistä
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Lokakuu 26, 2014, 10:54:53 ap
Vastaus #1

Matti Herlevi 1202

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysyppä "Tinkeltä" Timo Katajamäeltä. Hän on kavelevä moottoriurheiluhistorian tietoteos Tampereelta. Alkuajan tralin historiasta on myös Tinken kirjassa Risiiniöljyn tuoksu. Tinke myös itse harrasti alkuaikojen trialia.
Matti

Lokakuu 26, 2014, 16:32:35 ip
Vastaus #2

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
oli Särkänniemen vieressä oikein kansainvälinen kilpailu joskus 80luvun alussa,jossain delffinaarion kohdalla kalliolla oli rata
maalla on lokarin pätkä muistona,tarkkaa vuotta ei kyllä muista

Lokakuu 27, 2014, 00:38:11 ap
Vastaus #3

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Myös Hervannan mäissä pidettiin kisoja, en muista enää oliko ne minitrial porukalle. Hämeen moottorikerho kuitenkin järjestäjänä

Lokakuu 27, 2014, 22:16:21 ip
Vastaus #4

Tommi Toukola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En pysty vastaamaan kysymyksiin kun en tuolloin tiennyt koko lajista. Nyttemmin olen poikieni harrastamisen takia lajiin jonkin verran tutustunut, vaikkakin he vaihtoivat jo Enduroon. Mikäli ei ole liian tungettelevaa mainostan poikieni kotisivua trial harrasteen tiimoilta. Tuolla on kokolailla kaikki mitä meidän perhe touhusi hienon lajin parissa. Eniten kaipaan noilta vuosilta sitä yhden ison perheen tunnetta ja yleistä hyväntuulisuutta ja ystävällisyyttä. Mikäli aikaa riittää käy lukemassa miten pojilla homma eteni. http://vaajatoukat.omasivu.fi/scuderia-toniko/ Sieltä tarina alkaa ja rullaamalla alaspäin alkaa vuodet vierimään.

Lokakuu 30, 2014, 10:56:54 ap
Vastaus #5

Pekka Kortelainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • vpkorte
Hämeen moottorikerho järjesti MM-joukkuekilpailun Särkänniemen alueella 20.9.1987
Aiheesta on mainostarra speedwaytallini seinässä.

Marraskuu 02, 2014, 20:24:15 ip
Vastaus #6

Lars Jahn

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajoimme Hervannassa 11.06.-72 SM-kisan, järjestäjänä TaMk. Yrjö Vesterinen voitti. Tulokset ja kilpailun käsiohjelma on tallessa.
Johtajana toimi Harry Blomqvist ja ratamestarina Ernst Berger. Ylivalvojana HMK:n Jalo Karbin.
Trialterveisin
Lars Jahn