Kirjoittaja Aihe: Mailman kaunein mp kautta aikojen?  (Luettu 25428 kertaa)

Joulukuu 07, 2014, 14:27:47 ip
Vastaus #15

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173

Omasta mielestäni Black Shadow ei ole sitä vaikka on muutoin tavoittelemisen arvoinen!


Juha, olen samaa mieltä.Norttonin faetherbed runko  ja Vincentin mosa, ollaakin jo kovasti siellä listan kärkipäässä.

Joulukuu 07, 2014, 16:42:00 ip
Vastaus #16

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2541
Kyllä se noihin hiukkasen ikääntyneempiin menee. 1930-lukuisiin lähinnä. Silloin on minusta muotoilussa yleensäkin ollut tiettyjä erittäin hienoja piirteitä. Pidän sen ajan muotoilussa siroudesta ja virtaviivaisuudesta yhdistettynä muodon selkeyteen. Sopivalla koristuksella ja yksityiskohdilla monet möhkälemäisetkin asiat on saatu keveän ja vauhdikkaan näköiseksi. Esimerkiksi tuo Leskisen Juhan mainitsema BMW-prototyyppi. Rakenteeltaanhan tuo on Zündappin kanssa aika samankaltainen, mutta ei niin massiivisen ja rujon näköinen. Ei siinä, kyllä tuo Zündappikin menee sinne hienoimpien joukkoon. Toinen kova sana on Killinger & Freund. Samaan kategoriaan lasken tyylikkäät virtaviivaiset höyryveturit sekä tietyt urheilulliset nelipyöräiset. Tietysti nämä mieltymykset elävät, välillä 1910-lukuiset miellyttää eniten, toisinaan taas 1980-luvun muovikyykyistä löytyy jotain erityisen hienoa. Pääpaino on kuitenkin tuolla 1910-1950 luvun tietämissä.

Ikävä kyllä nykypäivänä tehdään paljon omituisia möhkäleitä ja sirotkin muodot ovat usein sotkuisia, mutta onneksi osa niistäkin on oikein kelpo muotoilua.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 07, 2014, 16:44:41 ip
Vastaus #17

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173



Lainaus
Ja kiitos kannustuksesta..  ;) arvaa mikä on työn alla?




Juha, vaikea arvata ;D

Tuossapa Norvin, taitaapa olla vielä Fontanan nelinokkainen rumpu edessä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2014, 16:46:35 ip kirjoittanut martti.kaisamatti »

Joulukuu 07, 2014, 16:47:48 ip
Vastaus #18

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3696
Moro
On se BMW joskus hairahtunut rumankin pyörän suunnittelemaan.
Tuolla muutama sexikäs jos trike pyöräksi lasketaan:  http://www.web2carz.com/autos/everything-else/3274/weekly-car-porn-trikes?w2caf=f43a5fe59188a24c
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2014, 16:50:07 ip kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 07, 2014, 18:35:17 ip
Vastaus #19

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1949
  • naavaparta
Lainaus
Lainaus
Pekka, nyt täytyy kyllä ihmetellä muotoilu käsityksiäsi jos tuollainen (motukkana sinänsä ihan ok) Honda on sinusta tuolla tankilla ja lampulla miltei maailman kaunein mutta toisaalta olit harkinnut muotoilullisten Ducatin hankintaatahi Bimotan ?

Mulla tuo muotoilumaku muuttuu melkein päivittäin, mutta enempi pidän vähän vanhemmista.

Triumpeista sen verran että niitä on tehty monia eri versioita. Ameriikan mallit varustettiin esim. erilaisella tankilla.
Minusta ameriikan kapea tankki on kauniimpi, englannin tankki näyttää vähän möhköltä.
Tämä minun -69 Trumppa on tuotu jenkeistä. Siinä ei ole kromattut lokasuojat, mutta lokasuojien kiinnikkeet ovat.

Kyllä Trumpassa on linjat kohdallaan, helppo silmälle niinkuin hevosmiehet sanovat.
Onhan se upea pyörä muutenkin ja se tulee useimmin otettua tallista.

Mutta kuten tuli sanottua että ei näytä enää erikoiselta kun sitä on yli 20 vuotta katellut.


[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 07, 2014, 19:08:11 ip
Vastaus #20

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2541
Martille kolahtanee Raymond Loewy? Minulla on hänen suunnittelua tallissa  :D tosin vain tuhkakuppi mutta kumminkin. ;D
Killinger menee.. no vähän luonnospöydältä karanneeksi..mutta tuollainen kyllä talliin kelpaisi!


Minen noista jenkkivehkeistä niin kovasti innostu kuin eurooppalaisista. Hienoja laitteita on sielläkin paljon tehty, mutta taitaa olla että niitä on tullut nähtyä jo sen verran runsaasti ettei ne enää niin säväytä.

Tottahan tuo on mitä Killingeristä ja kumppanista sanoit. Keskeneräiseltähän tuo näyttää, mutta jotenkin tuo muotoilullinen idea tuossa viehättää.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 07, 2014, 20:11:54 ip
Vastaus #21

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1949
  • naavaparta
Kyllä tuossakin silmä lepää.
Olen kerran koeistunut tällaisen Bimotan ja voin sanoa että on niin hyvin viimeistelty että ei loukkaa käsiä.

Nytkin näytti olevan Mobile:ssa myynnissä -99 malli ajettu 10700km ja hintaa oli 6666.
Vaikka tuo hinta alkaa olla minulle siellä limitillä niin ei paha.
Mitähän tuosta mahtais veroa mennä?

Tällainen miellyttäis tällä hetkellä jo senkin vuoksi että siellä on tuttua Suzukin tekniikkaa.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2014, 20:13:48 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Joulukuu 07, 2014, 21:37:04 ip
Vastaus #22

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3598
..ei ehkä niinkään kaunein, mutta on ollut aina mielestäni jotenkin niin sopusuhtainen mopo. Kaikki on suhteessa eikä mikää tyrkkää silmille, ja ei mitään turhaa. Mulla oli tuollainen 175 kuutioinen joskus -73..74  ,ja oli hemmetin hyvä ja varma toiminen mopo,ja pahuksen kiva ja lepposa ajaa ihan "Das mopo"

 No justiisa näin. Ajoin omallani kahdenpäivän ajon -74. Luokassani olin 3. ja yleiskilpailussakin.... öh... viimeinen.  :-X
 On se mahdollista....

 Mulla oli vaan tankki punainen ja etulokari ylöhäällä. Okei. Mittarit puuttu ja kevennetty takavalo. "Kisakireä".

 Hyvä peli oli ja paljon sillä ajoin, itseasiassa kaikki ajot työmatkoja myöten aina -20C asti. hrrrr....

Joulukuu 08, 2014, 10:15:57 ap
Vastaus #23

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5578
  • MC Debit
Kauneus on katsojan silmässä, ja usein siihen vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkkä estetiikka. Merkki, haluttavuus "maailmalla", hinta jne. Bonne on kaunis, käytännöllinen on melkein aina kaunista jne. Tämäkin on minun mielestä kaunis, tavallisuudestaan, edullisuudestaan ym seikoista huolimatta. Saattaa vaikuttaa sekin että se on oma ;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 08, 2014, 16:43:45 ip
Vastaus #24

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 1330
..ei ehkä niinkään kaunein, mutta on ollut aina mielestäni jotenkin niin sopusuhtainen mopo. Kaikki on suhteessa eikä mikää tyrkkää silmille, ja ei mitään turhaa. Mulla oli tuollainen 175 kuutioinen joskus -73..74  ,ja oli hemmetin hyvä ja varma toiminen mopo,ja pahuksen kiva ja lepposa ajaa ihan "Das mopo"

Minulla on 1971 mallinen 175,oranssi.
Hyvä ajettava,kaunis,kevyt.Eikä tuo nyt mikään mopo ole.Kyllä sillä hiekkatie mutkaiseksi muuttuu.
Hannu Kinnusen ja Heinon Matin tekoja,hyvän pyörän tekivät.

Eikä nuo vanhat crossi Suzukitkaan hassumman näköisiä ole.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 08, 2014, 16:55:40 ip kirjoittanut Martti Törmä »

Joulukuu 08, 2014, 17:28:00 ip
Vastaus #25

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7622
  • Nuolija Savosta
Minusta tämä oli näteimmästä piästä jo yli neljäkymmentä vuotta sitten, eikä mieli ou muuttunu vielä tännäänkää. :-\


[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 08, 2014, 17:39:14 ip
Vastaus #26

martti.kaisamatti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 173
Itsellä oli vuoden 73 mallinen AT2, satapiikki. Pakoputken loppuosa oli pidempi kuin kuvan pyörässä, teki mutkan takaiskarin kohdalla. Jaa, ajettavuus, aika ei minulla ole kullannut muistoja. Lyhyt joustoinen vempula se oli vakiona. Monocross peräiset tuli  muutamaa vuotta myöhemmin.Eivät välttämättä stereo peräisiä nätimpiä olleet, mutta parempia ajoltaan. Ai niin, ulkonäöstähän nyt olikin puhe ;D.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 08, 2014, 17:57:41 ip
Vastaus #27

Erkka Lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 386
  • Tunturisti
Erittäin vaikea määritellä kauneinta pyörää, mutta tässä yhdessä suosikeistani on kyllä ehdottomasti hienoiten muotoiltu pakoputkisto vakiona. Mielipiteeseen saattaa toki vaikuttaa se mitä omasta tallista löytyy... :angel:
Taitaa kuitenkin ne kokonaisuudeltaan kauneimmat pyörät löytyä sieltä 20-30 -luvulta. Kyllä silloin oli silmää muotoilulle muutenkin, nykypäivästä en sano mitään.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 08, 2014, 20:00:10 ip
Vastaus #28

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 365
Tämä miellyttää uusista pyöristä silmää. Hienosti yhdistetty uutta ja vanhaa. Kaikki tarpeelinen, ei mitään turhaa.


Joulukuu 08, 2014, 20:08:45 ip
Vastaus #29

Borgman Terho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 397
Entä tämä? Kyllä siinä silimä suap koreutta.

[ylläpito on poistanut liitteen]