Kirjoittaja Aihe: Lidlin ultraäänipesuri ja pesuaineet.  (Luettu 27062 kertaa)

Tammikuu 03, 2015, 09:06:21 ap
Luettu 27062 kertaa

Pekka Python Salenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Elämä on ihmisen parasta aikaa
Hei. Ilmeisesti mulla on väärät aineet eli ei ollenkaan sitä varten tehtyjä litkuja. Yritin bensalla ja kunnon moottorinpesuaineella mutta ei tulosta. Varmaan Jyväskylän romppeilla on myynnissä. Näytti motonetissäkin olevan aineita. Kun on oikeat litkut niin tuleeko tuolla lidlin pesurilla puhdasta?
Tunturi 61
Primavera
T250J
CBR 1100

Tammikuu 03, 2015, 09:15:45 ap
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Savosta
Jos on oekein kunnon myrkkyä, ja siinä kun usseempaan kertaan tärisyttää, niin kyllä sillä enin irtomöhnä lähtöö!

Tammikuu 03, 2015, 09:35:29 ap
Vastaus #2

jarkko heikkilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Töissä iso pesuri jossa käytetään wurth pinelineä veden kanssa.   Toimii todella hyvin ja on tehokas.

Itse ostin tuollaisen halppis pikkupesurin kotiin ja totesin olevan täyttä huuhaata koko värkin.   
Noilla ei tee kertakaikkiaan yhtikäs mitään.    Se lämittää veden ja surisee, mutta mitään sillä ei irtoa vaikka 8h tirruuttaa.

Tammikuu 03, 2015, 10:07:34 ap
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Itse ostin tuollaisen halppis pikkupesurin kotiin ja totesin olevan täyttä huuhaata koko värkin.   
Noilla ei tee kertakaikkiaan yhtikäs mitään.    Se lämittää veden ja surisee, mutta mitään sillä ei irtoa vaikka 8h tirruuttaa.

En jaksa uskoa että noilla pienillä "kotipesureilla" on mitään tekemistä ultraäänipesureiden kanssa.Eikö nyt halpa hintakin jo soita hälytyskelloja.Minulla ei ole minkäänlaista pesuria vielä hankittuna kun en ole tähän asti sellaista kokenut tarvitsevani,vaan mistä sitä tulevasta tietää  :-\

Eli oliskin kiva tietää mikä tekniikkaa on "oikeissa" pesureissa ja näissä Kiinan leluissa,ja onko niissä jokin oleellinen ero vai mistä on kysymys?

Tammikuu 03, 2015, 10:28:37 ap
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Se pikkupesuri on ihan ok vehjes. Kellot, silmälasit, korut, ja muu pikkuroina puhistuu komeesti.

Jos taas pitää mitsin kaasarista saada 40 v röhnät pois, unohda koko juttu. Mutta kun liuottimella saa pestyä rasvat ja tahnat siitä enste, sitte se kyllä jeesailee loppusiivouksessa.

Tammikuu 03, 2015, 10:49:55 ap
Vastaus #5

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä sillä Jawan Jikovikin puhdistuu. Ei tosin silmänräpäyksessä.
Ei kaikki ole huuhaata.

L&K.

Tammikuu 03, 2015, 13:16:03 ip
Vastaus #6

vesa laakko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuutin kaasarit keitelly tolla lidlin laitteella, ihan kelpo tulosta tuli. Käytin luotinpesuainetta.

Tammikuu 03, 2015, 15:28:53 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • No joo,on noita touhuja eläkettä varten
Kanssa pari pientä kaasaria lidlin pesurilla putsannu ja mulla on ollu ihan vaan vettä ja pisara pari fairia.Ihan hyvin on putsannu,ei voi kyllä valittaa.
Teen josn huvittaa ja kerkiän

Tammikuu 03, 2015, 18:04:11 ip
Vastaus #8

Pasi Salomäki

• Vieras
Kanssa pari pientä kaasaria lidlin pesurilla putsannu ja mulla on ollu ihan vaan vettä ja pisara pari fairia.Ihan hyvin on putsannu,ei voi kyllä valittaa.

Eihän se ultraäänipesu olekaan kemiallinen tapahtuma. Näin Wikipedia:

"Ultraäänipesuri

Ultraäänipesu perustuu ultraäänen aiheuttamaan voimakkaaseen kavitaatioon. Pestävän kappaleen pinnassa syntyvät mikroskooppisen pienet kavitaatiokuplat saavat aikaan voimakkaita paineiskuja, jotka irrottavat tehokkaasti kaikkia epäpuhtauksia."

Tammikuu 03, 2015, 20:08:47 ip
Vastaus #9

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 03, 2015, 20:15:43 ip
Vastaus #10

Markku Hakola

• Vieras
Niin, luulisi jo hinnan perusteella voivan päätellä, minkä teholuokan laitteesta milloinkin on kyse.
Muutaman kympinkoneilla puhdistuu kellonrannekkeet ja korut.
Lisäksi kelpaavat loppuviimestelypesuihin, mikäli osa altaaseen mahtuu.

itelläni isompi Branson-merkkunen, tilavuutta toistakymmentä litraa.
Pesuaineeksi valmistajan omat litkut, niin puhdasta tulee.
Aika riippuukin sitten osan likaisuudesta.
Mikäli haluu säästää pesuaineissa ja ajassa, niin esipuhdistus kannattaa tehdä hyvin, ennen pesuriin laittoa.

Ns palavien liuttimien käyttöä en suosittele janiin vissiinharvempipesurivalmistajakaan,
Vaikka onhan niit sankareitakin,jotka käyttää mitävaan.

Tammikuu 03, 2015, 22:52:23 ip
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Joo-o..Mitenköhän ne ennen pärjäskään ilman ultraäänipesureita ::)
Meinaan noiden kaasareidan kanssa.

Tammikuu 03, 2015, 23:04:02 ip
Vastaus #12

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Savosta

Ei mitenkää, justiisa sen takija niitä kaasareita pyöriikii joka romuloutassa. ::)

Tammikuu 04, 2015, 07:52:13 ap
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ei mitenkää, justiisa sen takija niitä kaasareita pyöriikii joka romuloutassa. ::)

Niinno,,ymmärtäisin jotta tuo oli hjuumoria ::)

Kun vaan iteksein aattelin että "ajamalla" pysyisivät parhaiten kaasarit kunnossa.Ja bentsiini itse olisi se liuotin joka pitää suuttimet ja pesän puhtaana.Saahan siinä toivossa elää-saahan?
Mulla ei ole kyllä tosiaan ykskään kaasari joutunu hyllylle,toimimattomuuden takia-eikä varsinkaan u.äänipesurin puutteen takia.
Varaosakaasareita toki on nytkin kymmenkunta kpl mutta enimmäkseen koneisiin joita minulla ei ole.Ei ne miksikään siellä hyllyssä mene vaikka kaikenlaista puhetta kuulee hapettumisesta ym hartsijäämistä.Ja kyllä,olen jättänyt kausikoneet ajon jälkeen sellaisinaan niille sijoilleen,oli bensaa tankissa/kaasarissa tai sitten ei.

Onhan tuo pesuri varmaan sitten toki hyvä kun pitää saada tulille joku kauan "maatunut" entisöintiprojekti.
Ja niinhän sitä meikäläinen aikoinaan vastusti tietokoneita,matkapuhelintakin viimeiseen asti-kunnes sitten vaan annoin periksi ;)
Joten saattaapa se tuommoinenkin "turhake" jokupäivä vielä edistyksen valon tänne vastarantaan tuoda..

ps. Käypä se näköjään noinkin,ehkä itse pesuaineella tuossa tapauksessa lienee kuitenkin merkitystä silläkin.
Eli DIY värähtelypesuri santapaperihiomakone voimalähteenään ja käsittelyssä Jammun kaasari,bensahana ja turbiinipyörä:

https://www.youtube.com/watch?v=R1DtY2VwSyY

Sattui silmään kun etiskelin ohjetta itserakennetuille n. 25-40 KHz pesureille  :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 04, 2015, 09:39:51 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Tammikuu 04, 2015, 11:43:17 ap
Vastaus #14

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Taitaa olla enempi semmoinen perinteinen pulsaattoripesukone tuo värkki :)

Ichiban Moton cafe-racer-jutut on kyllä hauskoja, toivottavasti kukaan ei ota niistä mallia kuitenkaan.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”