Kirjoittaja Aihe: Encarwit  (Luettu 6501 kertaa)

Tammikuu 14, 2015, 21:23:37 ip
Luettu 6501 kertaa

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1191
Tämmöset on vailla luistii ja neulaa ja suuttimetkin puuttuu. Minkänäkönen ryyppynappi tohon kanteen kuuluu?

Minkälaiset luisti ja neula näihin kuuluu niin ja suutin?

Missä mopoissa käytetty?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 14, 2015, 22:39:47 ip
Vastaus #1

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 564
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Ei niissä ole neulaa, vain luisti, vanhemmissa malleissa ( Solifer Export) ryyppy toimi siten että kaasukahvassa oli pieni " lipsutin " ja sitä liikauttamalla saatiin kaasuvaijeria vonkin verran  alaspäin,,,ehkä muutamia millimetrejä ja silloin luisti tukki enemmän imureikää kaasuttimessa ja luistimen alla oleva pääsuutin tuotti enemmän pensaa kun moottoria polkaistiin käyntiin.  Uudemmissa tuli kaasuttimen takapuolelle pieni kuristin läppä johon meni eri vaijeri pienestä vipusesta ohjaustangossa.  Tätä siis Engarvista jota on käytetty myös muissakin mopoissa esim.Ruotsalaismopoissa  .

Tammikuu 15, 2015, 09:05:27 ap
Vastaus #2

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1191
Onko tietoa missä ruotsalaismopoissa ja onko juuri näitä malleja käytetty niissä?

Tammikuu 15, 2015, 12:11:48 ip
Vastaus #3

Hannu Harjulahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1881
Mikähän tuon alimmaisen tyyppi on ? Taitaa olla se vain käytetty Solifer automaatti mopoissa.

Tammikuu 15, 2015, 15:58:56 ip
Vastaus #4

Jari Eronen

  • Vieras
Annatko vielä kaasarin tyypin, se lukee siinä sivussa stanssattuna.

Luisteja on 2 mahdollisuutta, neulaa ei tosiaan ole. Ryypytystä varten ei tule kaasarin kanteen mitään ryyppynappia. Suuttimen tarkka malli selviää kun saa kaasarin tyypin, samoin selviää missä mopoissa kaasareita on käytetty. Pääsuuttimeen on kahta eri tyyppistä, tosin toimintamitoiltaan samat.
Säätösuutin löytyy per heti.

Automaattisoliferin kaasari tuo ei ole, koska tuosta puuttuu tyhjäkäynnin säätöruuvi. Samoin olisi kiva tietää onko imuaukon puolella ryyppyvarusteita. Vaikka valokuva.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2015, 16:03:06 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Tammikuu 15, 2015, 18:36:07 ip
Vastaus #5

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1191
Ylempi on B11  ja toinen on A37  kummassakin näyttäs olevan kiinnityspaikat ryyppyvivustolle.

Tammikuu 15, 2015, 20:28:02 ip
Vastaus #6

Pekka Nyman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 235
En tiedä, missä ruotsalaisissa mopoissa noita on käytetty, mutta B11 on Solifer 3-Speedissä vm. 1964.

Tammikuu 15, 2015, 20:28:29 ip
Vastaus #7

Veli-matti Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 241
Ylempi on B11  ja toinen on A37  kummassakin näyttäs olevan kiinnityspaikat ryyppyvivustolle.

Solifer kirjan mukaan(B11):64-Speed ja Export

Vellu

Tammikuu 15, 2015, 21:21:46 ip
Vastaus #8

Petri Nippala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1191
Minkänäkönen osa puuttuu kohokammion kannen päältä,johon letku tulee?

Tammikuu 15, 2015, 22:02:32 ip
Vastaus #9

Jari Eronen

  • Vieras
Ylempi on B11  ja toinen on A37  kummassakin näyttäs olevan kiinnityspaikat ryyppyvivustolle.
Kuten yllä onkin kerrottu, B11 on käytetty Solifer Export M35 ja M37 moottoreissa, vm. 1964 sekä Speed M35 moottorissa, vm. 1964. Lähde: Valkjärven Solifer teos.
B11:een löytyy siis luisti #426 ja säätösuutin. Originaalisuutinta en pystynyt löytämään enkä yksilöimään.
A37 onkin vaikeampi pala juuri nyt.

Tammikuu 15, 2015, 22:05:30 ip
Vastaus #10

Jari Eronen

  • Vieras
Minkänäkönen osa puuttuu kohokammion kannen päältä,johon letku tulee?
Terhakkaasti pystyssä töröttävä letkuliitin.

Tammikuu 16, 2015, 13:53:41 ip
Vastaus #11

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 564
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Terve taas : Encarvia on käytetty  Husqvarnan tekemässä kantikkaassa moottorissa jota löytyy  monista Ruotsin malleista. Niissä on kuristin vaijeri.     Ilman tyhjäkäyntiruuvia oleva kaasari kuuluu  Soliferin kuuma Kalle ryhmään  joissa luistinta laskettiin alaspäin jokunen millimetri että moottori sais enemmän pensaa polkaistessa.  Kohokupin päältä näköjään puuttui  messinkinen  suora liitin joka on aika tiheällä kierteellä kiinni kannessa  .

Tammikuu 16, 2015, 14:09:36 ip
Vastaus #12

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3686
  • Mamu
Eikös joissain Monarkeissakin ollut Encarwi?

Tammikuu 16, 2015, 14:37:17 ip
Vastaus #13

Martti Räisänen

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 564
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
Monarkeissakin !!

Tammikuu 16, 2015, 20:30:36 ip
Vastaus #14

arto kokkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 199
    
Vs: Monarkin kaasutin
« Vastaa #2 : Syyskuu 16, 2012, 21:29:11 ip »
   Vastaa lainaten
Encarwi A67 siihe kuuluu. Ryyppy toimii sillee et kahvassa on vipu joka päästää luistin laskeutumaan vielä alemmas kuin tyhjäkäynnillä jollon ryyppy menee päälle.
 PETRI GOOGLETA KUVA HAULLA ENGARVI KAASUTIN.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2015, 20:35:47 ip kirjoittanut arto kokkonen »