Kirjoittaja Aihe: 1979 touring tanko ja korotuspalat  (Luettu 3818 kertaa)

Tammikuu 20, 2015, 09:11:11 ap
Luettu 3818 kertaa

erkki saarinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Olisko kellään tietoa oliko 1979 ohjaustangon korotuspaloja, varmaan touring tankoja oli... Siis ongelmana -79 bemarin museointi, alkuperäisenä aika matala ohjaustanko mutta pitkänä ja hiukan selkävikaisena ukkona kaipaisin korkeampaa tankoa mutta mitä museotarkastaja siitä tykkäisi.

 Ja ennenkaikkea, voiko/kehtaisiko tällaisista asioista kyseisille henkilöille viestitellä tai soitella vai selviääkö asiat vasta museointitarkastuksessa?
 Ymmärtääkseni kyseisiä osia voi asentaa jos niitä on ollut saatavilla silloin kun museoitava kohde on tullut markkinoille. Vai onko asialla väliä onko "lisävarusteet" olleet aikanaan tarvikeosia vai alkuperäis lisävarusteita?

Kiperiä kysymyksiä..... :D

Tammikuu 20, 2015, 18:05:54 ip
Vastaus #1

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 629
  • BMWMZGUZZI
Mulla on maininta museopaperissa mahdollisuudesta korkeempaan tankoon. On jenkkimallin tanko.

[ylläpito on poistanut liitteen]
HANE

Tammikuu 20, 2015, 18:15:03 ip
Vastaus #2

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 629
  • BMWMZGUZZI
Tämmönen pyörä on kyseessä. R80/7 -78. En löytäny yhtään kuvaa missä se korkeempi tanko näkyis.

[ylläpito on poistanut liitteen]
HANE

Tammikuu 20, 2015, 21:06:18 ip
Vastaus #3

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 629
  • BMWMZGUZZI
Mun pyörä on tuotu uutena Suomeen 1978.
HANE

Tammikuu 20, 2015, 21:20:02 ip
Vastaus #4

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2298
Itse hyväksyn tangon joka on n. leveydeltään ja ilmiasultaan alkuperäisen kaltainen, mutta se on esimerkiksi korkeampi kuin alkuperäinen. Eli tanko on mitoitettu kuskin mukaan. Eihän kukaan kävele kahta numeroa liian pienillä kengilläkään. Mutta mutta..... tämä on vain henk.koht. mielipide :) ;).


Edit: Poistin sanan "hieman".
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 20, 2015, 21:54:05 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Tammikuu 21, 2015, 06:05:52 ap
Vastaus #5

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 629
  • BMWMZGUZZI
Siis kyllähän ilman muuta kelpaa semmonen tanko jota on ollu pyörään tarjolla tehtaalta ja BMW:t meni tehtaalta Ameriikkaan korkeemmalla ja leveemmällä tangolla ja niitä Ameriikan tankoja oli muillekkin saatavana. Lisäks BMW:hen on tuolloin ollu saatavana esim RT-mallin tanko joka myös on huomattavasti korkeempi ja leveempi. Korotuspaloja on ollu kans BMW:hen saatavana tuolloin. Näitä tankoja saa kaupasta edelleenkin.  Minusta tässä ei oo mitään ongelmaa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 21, 2015, 06:18:32 ap kirjoittanut hannu Lahtinen »
HANE

Tammikuu 21, 2015, 14:39:00 ip
Vastaus #6

Kalervo Jussila

  • **
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
  • Viestejä: 77
Käsitykseni mukaan Bemuihin on "aina" ollut saatavissa erikorkuisia ohjaustankoja, eli ei tässä liene mitään ongelmaa. Myös korotuspalat ovat hyväksyttävät. Mikään hirmuinen apinatanko ei tietenkään kelpaa. Voi olla, että alkuperäiset vaijerit eivät riitä, vaan joudut hankkimaan pitemmät kaasu- ym vaijerit korkeammalle tangolle.
MA-tarkastajat antavat mielellään neuvoja ja ohjeita ennen tarkastusta. Ei pidä ujostella.

Tammikuu 21, 2015, 18:50:54 ip
Vastaus #7

hannu Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 629
  • BMWMZGUZZI
Niitä vaijereita ja tankojakin, saa ihan kotomaastakin esim. Reijo Myllymaalta Hämeenlinnasta. Toimittaa myös postitse. Sieltä saa sisäks kaupatekijäisinä hyvät neuvotkin kaikkiin vanhempien Bemareiden ongelmiin.
HANE