Kirjoittaja Aihe: Vanhoja TT-kuvia ja tunnistettavaa.  (Luettu 34354 kertaa)

Maaliskuu 11, 2015, 13:28:08 ip
Vastaus #45

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463
Vostokeista olisi muuten mukava kuullaa aikalaistarinaa.
Kaikkitietävä nettikään ei nyt ihan pullollaan ole niistä tietoa.
Tässä jotain sentään: http://silodrome.com/vostok-motorcycles/

Maaliskuu 22, 2015, 22:54:03 ip
Vastaus #46

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463
Vielä löysin muutaman vaikkakin aika huonolaatuisen:
54 on Harjun ajoista 1970 ja muut Savonlinnasta. Vuosi tuntematon.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 22, 2015, 22:59:56 ip
Vastaus #47

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463
10048: varsinaista kotikutoisuutta. Tuotantojammun sylintereiden aukkojen paikat on kopsattu sapluunaan ja siitä sitten viilaillaan sylinteriputkia.
Keittiön pöydällä. Kuinkas muutenkaan.  ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 22, 2015, 23:06:26 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Maaliskuu 23, 2015, 13:30:11 ip
Vastaus #48

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 881
Kuvassa 10054 numerolla 2 on Heinä-aho Konneveden kuningas  eli Ilkka

Maaliskuu 23, 2015, 16:31:55 ip
Vastaus #49

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2963
Kuvassa 10054 numerolla 2 on Heinä-aho Konneveden kuningas  eli Ilkka

 Näinhän tuota minäkin oisin sanonu, mutta Pekka on vaan nopeampi.  ;)

 Jos täytys suhteuttaa monipuolisuus ja menestys, niin Heinäahon suorituksista on vaikea laittaa paremmaks.

 Epäilen ettei Ilkalla ole meriittejä trialissa, eikä speedwayssa, mutta kaikissa muissa käsittääkseni on.

 Eli jos pitäs joku semmonen kautta-aikain MR. moottoripyörä-urheilija nimetä, ni siinäpä mun ehdotus.

Tammikuu 02, 2017, 19:54:32 ip
Vastaus #50

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463
En tiedä on soveliasta nostaa näin vanhaa keskustelua mutta kun tässä on tietty jatkumo niin en viitsi avata uuttakaan.

Nämä tässä ketjussa tunnistetut kuva ovat sittemmin päätyneet Mansen Masinistien Flicrk-kokoelmaan, joka täydentyy pikkuhiljaa
https://www.flickr.com/photos/145672386@N08/albums

Olen lupauntunut ainakin nyt alkuun valokuvaprojektin puuhamieheksi.
Tarkoituksena on saattaa albumeissa pölyttyviä valokuvia jäsenistön ja suuren yleisön nähtäville ja näin pelastaa ne jälkipolville.

Pääasisassa tähän mennessä on vain scannailtu kuvia ja sijoiteltu niitä edes jotenkin loogisiin kansioihin.
Myöhemmin täydennellään oheistietoja kuviin.

Koska tämä on Mansen Masinistien projekti niin Masinistien kuvat ovat luonnollisesti etusijalla. Mutta jos joku haluaa liittää jonkun arvokkaan yksittäisen kuvan kokoelmaan niin minulle voi laittaa yksityisviestin tämän keskustelufoorumin kautta.

Lopuksi:
Tunnistaako kukaan kyseistä micro-autoa 70-luvun lopusta?
Melko varman tiedon mukaan se on jonkun tamperelaisen rakentama.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 03, 2017, 18:25:23 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Tammikuu 02, 2017, 20:51:35 ip
Vastaus #51

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Kuva 53:Auto on TEPIN,kyykyssä oleva on kait NURMEN PEKKA.

Tammikuu 02, 2017, 20:54:10 ip
Vastaus #52

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Kuva 48:POHJAMO PENA keittiön pöydän ääressä Takahuhdissa.

Tammikuu 02, 2017, 21:09:43 ip
Vastaus #53

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463

Tammikuu 03, 2017, 12:07:29 ip
Vastaus #54

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463
Tuosta autosta vielä:

Isä-Pena osti sen jostain ilman moottoria mutta ei muista enää keneltä.
250cc jammu siinä oli kuulemma alunperin ollut.

No, kuten kuvasta näkyy, allekirjoittanut oli tuolloin vielä pienempi kuin nykyisin.
Niinpä polkimille piti rakentaa siirtosarja että edes varpaalla yletti kaasua kutittelemaan.
Moottoriksi istutettiin Stihl 050AV mutta ei se sillä oikein jaksanut kulkea ja taisi koko keksintö olla liian iso ja raskas pikkumiehelle.

Auto myytiin sitten ilman moottoria muistin mukaan Tampereen Linnainmaalle.



Tammikuu 03, 2017, 18:12:53 ip
Vastaus #55

erkki itävuori

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 106
Hyvä kun nostit uudestaan esiin, tää oli mennyt aikaisemmin ohi silmien. Semminkin kun kuvissa 11 ja 12 esiintyy Lehtisen Topi ex-Ulf Svensson-Seppo Kangasniemi-Pertti Leinonen CR93:lla, jonka Leinonen oli töhrinyt tehdaspyörän väreihin (anteeksi maalattu ja hyvin, koska maalari oli Makka Sipilä...), eikä tuommoisesta kuvaa ollut. Viitisentoista vuotta sitten Topi ei muistanut oliko ajanut sillä 2 vai 3 kisaa, nyt on dokumenttia että ainakin 3, noiden Apparan ja Harjun lisäksi Pyynikinajo (siis vuosihan on -71), jossa Topi kyllä pääsi maaliin mutta tunsi kuinka kone paloitteli itseään... Kun sitten purkasin kampuran niin ihmettelin että niinkin pitkälle pääsi, Leinonen ilmeisesti oli juuri vaihtanut kiertokanget mutta uudet neulat oli jotain aivan muuta kuin Hondan ja menivätkin silpuksi.

Tammikuu 03, 2017, 21:46:29 ip
Vastaus #56

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 531
  • vpkorte

 Vuonna 2015 J.Pohjamo kyseli tietoja Vostokeista , Mobilisti lehti no. 8 / 2016 ilmestyi juuri joulun alla, on 8 sivua juttua Vostokista.

Tammikuu 04, 2017, 20:06:21 ip
Vastaus #57

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 463

 Vuonna 2015 J.Pohjamo kyseli tietoja Vostokeista , Mobilisti lehti no. 8 / 2016 ilmestyi juuri joulun alla, on 8 sivua juttua Vostokista.
Kiitos! Täytyykin hommata kyseinen lehti.

Tammikuu 05, 2017, 11:28:25 ap
Vastaus #58

Kainulainen Ari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 73
ter,10053 kuva tepi ja hänen serkku pena?? ::)

Tammikuu 05, 2017, 15:57:36 ip
Vastaus #59

Ari Heikkilä 56

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 63
Hyvä kaimapoika,edelleen oon sitä mieltä mitä jo kirjotin,auto samassa kuvassa on TEPIN.