Kirjoittaja Aihe: Vanhoja TT-kuvia ja tunnistettavaa.  (Luettu 33496 kertaa)

Maaliskuu 11, 2017, 07:00:15 ap
Vastaus #75

Ismo Hakamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 615
R.I.P

[ylläpito on poistanut liitteen]
http://paddockhill.suntuubi.com/?cat=8

Höpinää Hämäläisittäin....,eli harvakseltaan.

Kesäkuu 22, 2017, 01:28:07 ap
Vastaus #76

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
ter,10053 kuva tepi ja hänen serkku pena?? ::)

Kyllä Aku olet oikeassa tuo on todellakin Tepin serkku Penu eli Pentti ja nuo pyörät ovat: taaempi on 125 ns. itsetehty Inho ja tuo 250 TD on vuosimallia -70 ja taitaa majailla nuo vehkeet tätä nykyä Kouvolan suunnalla.

Kesäkuu 22, 2017, 01:37:28 ap
Vastaus #77

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Tuo numero 8 näyttää mun silmiin TR2B:ltä, niin että vuosi olisi -71.

Mutta kuvassa 10 on nätti CB92:n etujarru, otin semmoisen juuri työpöydälle. Muutama pikkuosa puuttuu, ja takapuolen blanko kilpi. Niin että jos jollakulla on ylimääräinen tuommoisen raato tai paloja tallessa niin mulle kiitos...

Erkki, mielestäni tuo Tepin TD 2 on vuosimallia -70. Perustelen sen sillä että tankin korkki on jenkamallinen tankin oikeassa etureunassa kun taas -71 mallissa se on ns. pikakorkki vas puolella keskemmällä. Toisekseen ostin ton pelin aikoinaan Mäkilän Matti vainaalta ja möin sen seuraavaksi MB-Purkaamon Erkille joskus 90 luvun alussa.

Kesäkuu 22, 2017, 01:39:46 ap
Vastaus #78

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
jo kiitos, jotekin mustelen,että vuosi 69-70?? ahvenisto 8 pyörä 350 yama (pitkäpakop),takana 250 yama ilmapelejä, ::)

Aku Yamahan 250 ja 350 TD ja TR erottaa sillä että 250 TD2 on ketjut oikealla puolella ja TR3 ne on taas vasemmallla puolella.

Kesäkuu 22, 2017, 01:42:08 ap
Vastaus #79

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
Morjesta Risto ja anteeksipyyntö pahasti pieleen menneestä pähkäilystä!  Alkaa vanhuseläkeläisen muisti välillä kirjotteleen omiaan...  mutta kohta päästään metsäautoteille pyörillä huristelemaan kumpikin tahoillamme, jos vaikka siinä muisti tuulettuis!

Tarkkoja huomioita Hannulta tuosta vasemman jalan jarrusta ja Girlingeistä.  Ja kiitokset Juhalle kuvien lähettämisestä, mukava näitä on katsella ja pähkäillä, vaikka en varsinaisesti alan mies olekaan.

Terveisin Jaakko L.

PS. Onkos tuo Rodneyn pyörän runko muuten Yamahan originaali vai jonkun brittipajan tuote?

Jaska, kyllä tuo Gouldin runko on ihan alkuperäinen japanilainen.

Kesäkuu 22, 2017, 01:44:19 ap
Vastaus #80

Harri Rintamäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1389
maa oikein muttei sen aikainen nimi (tehdas sama) missä kuvattu? on muuten oma kuvaama

Toi on S2 eli 350 kuutioinen ja oletan sen olleen Jyri Randla sr. ajokki?

Heinäkuu 04, 2017, 08:06:30 ap
Vastaus #81

Juha Pohjamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 428

 Vuonna 2015 J.Pohjamo kyseli tietoja Vostokeista , Mobilisti lehti no. 8 / 2016 ilmestyi juuri joulun alla, on 8 sivua juttua Vostokista.
Kiitos! Täytyykin hommata kyseinen lehti.

Kiitos vinkistä vielä toistamiseen. Olikin hyvä ja valaiseva kirjoitus Vostokin lisäksi itä-racingistä laajemminkin.

Jatkampa tätä aihetta sen verran, että ostin eilen uusimman Haraste MP -lehden.
Lehden kanteen on painettu yhtenä aiheena "Vostokin tarina"

Itse juttu alkaa näin: "MP2017-näyttelyssä erä miekkonen saapui osastollemme ja tivasi miksei meillä ole ollut ikinä juttua Voskhod-moottoripyöristä."

Tuon tarkan kuvauksen perusteella tunnistan itseni kyseiseksi miekkoseksi. :police:

Juttu käsittelee Kovrovetsk ja Voskhod moottoripyöriä 1946 lähtien.
Nyt vain olen ihan kysymysmerkkinä, että onko Vostok ja Voskhod sama vai eri asia?
Lehtijutussa ruoditaan perusteellisesti näiden pienten Voskhod 2T-pyörien kehityskaarta, joiden olamssaolosta minulla ei ollut hajuakaan.
Aina oppii uutta!
Mutta varsinaisesti tarkoitin tai luulin tarkoittavani Vostok-kilpakoneita mennessäni toimituksen juttusille.

Mielenkiinnolla jään odottamaan lehden seuraavaa osaa jossa juttu jatkuu.