Kirjoittaja Aihe: MZ ES 250 kytkinvaijerin vaihto  (Luettu 2489 kertaa)

Helmikuu 27, 2015, 20:04:25 ip
Luettu 2489 kertaa

Mikko Heinola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Miten vaijerin alapää kiinnitetään kytkimeen? Pitääkö valuttaa öljyt pois ja irrottaa moottorin vas. puoleinen koppa kokonaan?
Täytyykö kruunumutteriin koskea? Voisiko joku homman tehnyt antaa ohjeita...

Helmikuu 28, 2015, 11:50:20 ap
Vastaus #1

Karri Tuovinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 61
Hei. Kyllä kruunumutteri on avattava, vaihdepoljin irti (ei kiksiä) ja koppa irti.
Sit kytkimen käyttövipu on esillä. Takaisinlaitto tietty toisinpäin mut pari juttua siinä
on huomioitava. Liian sekavaa selittää vain kirjoittamalla...
Kilauta jos siltä tuntuu. p.o4o-5o841o2

Maaliskuu 01, 2015, 10:31:44 ap
Vastaus #2

Mikko Heinola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Kiitos Karri vastauksestasi. Täytyy miettiä onko vaivan arvoista, vaijeri on yläpäästään hieman rispaantunut, siitä vaihtoajatus.
Myös kopan tiiviste mielestäni tihkuu öljyä eli senkin voisi vaihtaa samalla. Pystyisiköhän starttipolkimen akselin läpimenon tiivistämään myös paremmin?

Maaliskuu 02, 2015, 09:13:10 ap
Vastaus #3

Karri Tuovinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 61
Niin no, vaiva on suhteellinen asia; jos napsahtaa poikki tien päällä niin tallissa korjaus tuntuu luksukselta...
Kykäkopan oma öljyproppu voi myös olla vuodon lähde. Kiksiakselin tiivistämiseen auttaa vain tyven tiiviste
-kupin/renkaan vaihto/asennus ja silloin koko kiksihässäkkä on purettava. Paras tietysti tehdä kaikki po puuhat
kerralla eikä yksitellen...