Kirjoittaja Aihe: Moottoripyörien pienoismalleja  (Luettu 5545 kertaa)

Maaliskuu 04, 2015, 23:54:26 ip
Luettu 5545 kertaa

MikkoNiskanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5
En tiedä onko tätä aihetta aiemmin tänne linkitetty, mutta katsokaapa näitä pienoismalleja. On nättejä!
http://www.bikeexif.com/motorcycle-models

Tekijän sivuilla on lisää aivan uskomattomia taidonnäytteitä.

Maaliskuu 15, 2015, 10:53:22 ap
Vastaus #1

jussi koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 353
  • PJ
Tämä minun ei yllä ihan samalle tasolle  ...  kokosin osista vajaa  25 vuotta sitten. Pyörässä on noin 720 osaa ja näitä on tietoni mukaan kaksi kappaletta Suomessa. Pyörän tyyppivika on kardaanin ristinivel, joka ei kestä käyttöä.  ::)
https://www.youtube.com/watch?v=6blm8saHZiA

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2015, 22:29:40 ip kirjoittanut jussi koskinen »
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977

Maaliskuu 18, 2015, 13:25:18 ip
Vastaus #2

hannu silven

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 174
Itsekin tyytynyt ihan vaan proosallisesti kasaamaan muovisia rakennussarjoja, niissä(kin) on nakkisormiselle haastetta yllin kyllin! Toki 1:1 -mittakaavaiset rojektit vallankin näin kevättalvesta ajavat (kuvaannollisessa mielessä) edelle malliharrastuksesta joka siis keskittyy lähinnä sydäntalven kylmiin, pimeisiin iltoihin. Viimeisin hankinta (Joulupukin suosiollisella avustuksella tosin) on jo kakarana kaupan ikkunasta kuolaamani Hellerin ISO (1:8 -mittakaavainen!) Godier Genoud Kawasaki 1000 -endurancepyörä. Silloin jäi hankkimatta jo sangen korkiahkon hinnankin takia, ja kun "aikuisempana" olisi tarvittava rahasumma ollut irrotettavissa, oli mallin tuotanto lopetettu! E-baysta tuota vintage-mallia tuli vuosien varrelta sattumoisin bongailtua, hintataso harvinaisilla malleilla vaan oli lähes täysikokoisen rojektin tasolla... KUNNES sopivasti loppusyksystä kiiri (malli)maailmalta uutinen: Heller otti ko. mallin taas tuotantoon! Eli mahdollisen vapaa-ajan esilletulevat ongelmat on näiltä osin siis hoideltu.

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2015, 13:26:57 ip kirjoittanut hannu silven »

Maaliskuu 18, 2015, 15:41:01 ip
Vastaus #3

Jorma Kontio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
  • Shiny chrome won't get you home
Tuommoinen Manxi tuli talvella värkättyä. Mittakaava on 1:9. Pyörät puolasin neuloilla uudestaan. Vähänlaisesti on klassikkopyöristä rakennussarjoja.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 22, 2015, 10:13:55 ap
Vastaus #4

Antti Eeva

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 98
Muutama on myös tullut koottua, Protarin -63 MZ 250 kilpuri ja saman firman 350 DKW on työn alla. Myös 1:24 dioraama on työnalla, eli EMEKin Volvo FH4, puoliperävaunu muokattuna moottoripyöräkeräilijän käyttöön ja määrittelemätön määrä esim. IXOn pienoismoottoripyöriä. Nämä mopot ovat kylläkin jo valmiiksi rakennettuja mutta kuitenkin. Ja tietenkin pelkkiä kilpamalleja, en tiedä, olisiko erään hollantilaisen miehen kokoelma eräässä itäsuomalaisessa tapahtumassa vaikuttanut dion aiheeseen...

Maaliskuu 22, 2015, 10:15:04 ap
Vastaus #5

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1863
  • naavaparta

Huhtikuu 03, 2015, 00:52:18 ap
Vastaus #6

Timo Tuominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 181
Ja meille keillä peukku keskellä kämmentä löytyy valmiina yllättävän laadukkaita ja yksityiskohtaisia penoismalleja täältä:

https://www.minichamps.de/DE/Models/ModelDetails/062161001/index.html

Kyllä meillä Tuttimiehillä tommonen pitää olla takanreunustalla... ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2015, 11:01:50 ap kirjoittanut Timo Tuominen »

Huhtikuu 03, 2015, 09:49:38 ap
Vastaus #7

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5221
  • MC Debit
Tuommoinen Manxi tuli talvella värkättyä. Mittakaava on 1:9. Pyörät puolasin neuloilla uudestaan. Vähänlaisesti on klassikkopyöristä rakennussarjoja.

Hieno malli ja taidokasta rakennustyötä :) Uusimmassa Pienoismalli-lehdessä oli useamman sivun artikkeli rojektista. Ei hullumpi comeback vanhaan harrastukseen. Notkistuisikohan omat nakit vielä sen verran että saisi malleja piperrettyä, poika niitä nyt rakentelee ja alkaa omatkin sormet syyhytä. Lukulasit tarvii ainakin ja kirkkaat valot :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 06, 2015, 21:14:18 ip
Vastaus #8

jussi koskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 353
  • PJ
...
Hieno malli ja taidokasta rakennustyötä :) Uusimmassa Pienoismalli-lehdessä oli useamman sivun artikkeli rojektista. Ei hullumpi comeback vanhaan harrastukseen. Notkistuisikohan omat nakit vielä sen verran että saisi malleja piperrettyä, poika niitä nyt rakentelee ja alkaa omatkin sormet syyhytä. Lukulasit tarvii ainakin ja kirkkaat valot :)
Tietenkin voi hieman supistaa rakentelua ja väsätä vaikka vain pelkkiä moottoreita.  ;)

https://www.youtube.com/watch?v=w9Z-eOZGoZQ

.
MOTO GUZZI Galletto 192 cc, 1958
MOTO GUZZI V50, 1977