Kirjoittaja Aihe: Kysymys BMW K100 RS/RT  (Luettu 15862 kertaa)

Huhtikuu 02, 2015, 21:04:51 ip
Vastaus #15

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2387
  • Kukkahattusetä
-98 mallin bokseria ei saa edes käyntiin, jos se on sivutuella ja myöskin sammuu heti, kun laittaa sivutuen alas. Eipä tuo kyllä ole kertaakaan pölläytellyt, vaikka onkin aina mökillä pakon eessää sivutuella parkissa.

Mitenkäs nuissa vanahemmissa malleissa muuttuu ajoasento RS:n ja LT:n välillä. Ainakin uudemmissa RS on huomattavasti kyykympi ja ahtaampi, kuin muut mallit. Ainakin mitä ite olen isän K1200RS:sää koitellut, niin sen ajoasento ei passaa mulle ollenkaan. Taas oman RT:n asento on suorastaan erinomainen mulle. Tietysti aika palijo persoonakohtaisia juttuja nuo asentoasiat.
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 06, 2015, 21:03:47 ip
Vastaus #16

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2709
Kävin paikanpäällä ja tuo ilmoituksen pyörä oli ajoasennoltaan semmonen RS.

Kate oli kovasti palijo alkuperäsen olonen asennuksiltaan ja ois kait siihen silimäki tottunu.

Omistaja ei ollu tietonen katesysteemin eroavaisuuksista normaalimpaan versioon.

Kunto oli käsittääkseni kohtuullinen. Hapettumia alumiiniosissa ym. ajan patinaa. Penkissä oli muutama rikkein.

Huomasin kumminki, että RS:n ajoasento ei oo mua varten, että mahtaa olla niin, että jatkan haeskelua RT tai LT malleista.
Kommentteja uuninpankolta.

Syyskuu 15, 2015, 20:19:12 ip
Vastaus #17

Jukka Uotila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 302
Tuli hommattua tuollainen K100 -84.
Säätelin ruiskua netistä löytyvien ohjeiden mukaan, mutta tahtoo välillä nyppiä tyhjäkäynniltä kaasua avatetessa.
Tyhjäkäynti ja kierrokset ok.
Olisiko kellään hyvät ohjeet tuohon säätämiseen? Alipainemittari (Carbtune) löytyy.

Jukka

Hei,
Löytyykö teiltä henkilökohtaista käyttökokemusta otsikon pärrästä vuosimallia 80-luvun puolen välin paikkeilla: millainen peli se on käyttäjälleen, onko siinä ominaisuuksia joiden vuoksi voitte suositella sitä tai ei?

T. Esa

Hyvä pyörä se on ! Pesee monet nykypelitkin mennen tullen, heikkoja kohtia ei oikeastaan ole, stereoperällä varustetuissa malleissa takapyörän ja lautaspyörän väliset spoorit kannattaa tarkistaa ja voidella aika-ajoin, tehtaan suositus taisi olla 60 000 km välein, helppo viiden minuutin homma jonka voi tehdä renkaanvaihdon yhteydessä.

Jos moottori käy karkealla äänellä ja "raklattaa" tyhjäkäynnillä, niin sillä voi tingata hintaa...  :D  Mutta vika itsessään on suht, helppo korjata, se nimittäin johtuu siitä että joku on yrittänyt säätää tyhjäkäyntiä väärästä ruuvista ja ruiskuläpät ovat menneet epäbalansiin, se aiheuttaa tosin pahan kuuloisen tyhjäkäynnin, säätämiseeen löytyy netistä ohjeet, ( ja myös allekirjoittaneelta tarpeen vaatiessa)
homma vaatii tarkan alipainemittarin onnistuakseen, mutta sen jälkeen kone käy kuin "sukkasillaan" pehmeästi kehräten, näitä tapauksia on sattunut kohdalle useampia, ja vika on ollut aina sama.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2015, 12:30:02 ip kirjoittanut Jukka Uotila »

Syyskuu 16, 2015, 20:02:06 ip
Vastaus #18

Juha Ojanperä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 288
Täytyy työntää lusikkaa tähänkin soppaan.

Olen ajellut nyt kaksi kesää K75S mallilla pelkin positiivisin kokemuksin. On kiva lähteä liikkeelle ilman pelkoa tielle jättämisestä ja ajaa 500km pysähtymättä ilman, että paikat pahemmin puutuu. Jonkun mielestä ehkä tylsää, mutta noilla mun parilla muulla keksinnöllä saa sitten jännitystä elämään parinkymmenen km. matkalla.

K75 kulkee tosiaan täysin värinättä ja kolmemukisen ääni kuullostaa  n.3000r kohdalla aivan kuutoskoneelta ;). Tälläselle pätkälle se on vähän korkea, vaihdoin matalamman satulan ja korkeamman ohjaustangon ja tuulipleksin, niin ajo-ominaisuudet on nyt hyvin kohdallaan.
Vakuutusmaksukin IFfillä täysillä bonuksilla sen verran pieni, etten taida museorekisteriin edes laittaa.

jussi
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2015, 21:10:38 ip kirjoittanut Juha Ojanperä »

Syyskuu 17, 2015, 07:12:57 ap
Vastaus #19

Jukka Uotila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 302
Joo, ei mikään hullumpi pyörä. Itselläni on K100 RT, ja pleksi on ensimmäinen omistamistani pyörissä joka toimii.
Turbulenssia ei tule kypärään. Ilmeisesti se yläreunassa oleva lisälippa ohjaa tuulet yli juuri sopivasti.

Sain ruiskun säädöt suht' kohdalleen, ja värinät stongassa väheni huomattavasti.
Myös uudet renkaat, ym säädöt ovat vaikuttaneet ajettavuuteen.
Jossain oli juttua että vähän hajuton ja mauton peli on, mutta jos summaa plussat ja miinukset,
vaaka kallistuu plussan puolelle. Lisäksi vielä kun peli on museorekisteröity.

Ei kait täydellistä pyörää ole tehtykään joka sopisi kaikille.
Joku tykkää tyttärestä, joku äidistä.  :)

Syyskuu 17, 2015, 09:50:30 ap
Vastaus #20

Tuomo Ruohonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 40
Terve !

Ostin keväällä 1984 yhden Suomen ensimmäisistä K100 perusmalleista. Ajoin sillä heinäkuuhun 1987, jolloin vaihdoin sen samanlaiseen uuteen. Yhteensä ajoin niillä 170 000 km. Ensimmäisessä oli mittaristo-ongelmia, mutta ne hoidettiin Moto-Vasaman ja maahantuojan toimesta kuntoon. Pitkiä ongelmattomia Euroopan ja kotimaan reissuja  kaksi päällä tuli tehtyä monena kesänä. Jämäkkä pyörä. Moottorissa tai voimansiirrossa ei ollut minkäänlaisia ongelmia. Lisäksi pyörässä on monia jokapäiväistä käyttöä helpottavia yksityiskohtia, joita ei siihen aikaan muissa ollut.

Vanharusto

Syyskuu 17, 2015, 20:20:03 ip
Vastaus #21

Timo Riihimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 103
Kaverini tykkäs K100RS :stä niin paljon, että sai sen nyt museorekisteriin ( -84 ) ;)

Marraskuu 30, 2015, 14:57:41 ip
Vastaus #22

Esa Meskus

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 343
Bemari-aiheeni aloituksen jälkeen kävi niin että K100 tuli hankittua ja muutama sata km tuli ajettua ja todettua että jämäkkä ja napakka peli se on.
Bemun paino oli mukava kokemus, sillä se tuntui kevyeltä Hondan tonniviissataseen verrattuna, menemisen rytmi oli kevyttä bemulla ja huomasin että wingin kanssa sitä on tavallaan kadottanut kosketuksen oikean moottoripyörän tarjoamaan menemisen rytmiin. Ensi kesänä tuo bemu pitää saada museorekisteriin niin sitten kelpaa ajella.

T, Esa

Lokakuu 16, 2018, 20:15:29 ip
Vastaus #23

Ari Bohm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Terve.


Tallissa lepäilee tällä hetkellä otsikon mukainen vuoden -84 pyörä jossa on hieman starttivikaa. Noin niinku lievästi ilmaistuna. Pyörä ei ole itsellä ollut vielä kovin montaa kuukautta ja ei näin ollen ole vielä kovin tuttu.


Startatessa lupaa kyllä jo heti ensimmäisellä yrittämällä, mutta käyntiin saattaa jäädä vasta akun viimeisillä voimilla. Kun pyörän saa aikanaan käyntiin niin tuo ei kestä ennen pientä lämpenemistä yhtään kaasua.


Tulpat olivat todella nokiset vaihdettaessa. Bensaa kone saa, eli saako liikaa ilmaa näin ollen? Ilmamäärämittari sökö, pystyykö eheyttä toteamaan jotenkin? Mikä muu vaihtoehto? Ecu on kesän vanha.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2018, 08:12:12 ap kirjoittanut Ari Bohm »