Kirjoittaja Aihe: Miten toimit bensojen kanssa  (Luettu 15091 kertaa)

Toukokuu 05, 2015, 21:56:59 ip
Vastaus #30

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2339
  • Kukkahattusetä
Piti tännään taas koittaa miten se vanaha pentsiini syttyy. Nasun tankissa on kutakuinki kolome ja puoli vuotta vanahaa pentsiiniä ja hyvin lähti viimesellä polokasulla käyntiin.

Kone on ruukattu käyttää lämpimäksi aina kerran kesässä ja pyörää pijetty kylymässä varastossa. Kaasutin on käytetty aina lopuksi tyhyjäksi.
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 07, 2015, 23:25:55 ip
Vastaus #31

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7465
  • Nuolija Savosta
Kyllä oli tuskien taevalta viimekesästen pensojen takija tuossa alakuviikolla. :-[

Starttaelin Mopo-Seta 4-t kiinanskuutteria, ja eihän se piru suostunu pärskähtämmään kääntiin, vaekka viime syksynä kuasin viimeset parilitraset moottorsahhaan alunperin tarkotettuja 3% pensoja sen tankkiin.

Sitten muistin että minähän iminkii syksyllä ne pensat skuutterin tankista ja kuasin Partnerin tankkiin, kun jäe viimenen syysniitto vähä kesken pensiinin loputtuva.
Ilimanko ei lähteny skuutteri pyörimään.

Seoraavaks katoen että leikkurin tankissa on vielä sen verran tähtennä, että sillä kyllä lähtöö Birks & Bartton päkättämmään. Ja eikun kaapeliloella tartin piästä konetta tarttaelemmaan, siinä kun virtalukko niät ei yhistä starttivirtoo. Ei ies minkää näköstä savumerkkiä antanu vaekka tartti pyöritti konetta kun kahvimyllyvä. :-[
Aekan kun touhusin niin muistin sennii että pittäähän siinä virtalukossa olla avvaen paekallaan, ja vielä kääntiasennossakii, ennenkun se antaa tulupalle kipinöö. Niinpä kävin ehtimässä virta-avvaemen, ja kato ihmettä, sen kun laeton paekoelleen ja oekeeseen asentoon, niin Birks & Barttonhan jysähti heti ens tarttuulla jytkyttämmään. :-\

Tein siitä semmosen johtopiätöksen ettei siinä viimekesäsessä 3% pensassa ollukaa mittää vikkoo, töhnyssä sensijjaan suatto vuan olla liikoo niitä rosentteja. ::)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2015, 23:28:48 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »

Toukokuu 07, 2015, 23:42:51 ip
Vastaus #32

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3543
  • Honda 350Twin

Tein siitä semmosen johtopiätöksen ettei siinä viimekesäsessä 3% pensassa ollukaa mittää vikkoo, töhnyssä sensijjaan suatto vuan olla liikoo niitä rosentteja. ::)

 ;D

Siinä se jälleen nähtiin että töhny saa aikaan semmosta touhotusta ja ylimäärästä moottorienkännistelytarvetta vaikkei minnekkään olis edes tarkotus lähteä ajamaan välttämättä :)
Moni piuha tai pikkuseikka siinä adrenaliini-töhny-huipuissa jää huomaamatta,on kaukaista kokemusta tuosta  ;)

Toukokuu 08, 2015, 00:07:46 ap
Vastaus #33

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3543
  • Honda 350Twin
Edellisen viestin jatkoksi muistui mieleen elävä esimerkki.
Täänkii auton käynnistysrituaalit vaatii aika hyvää muistia ja päättelykykyä eikä auta kauheesti olla töhnyissä jos mieli muistaa mikä piuha piti mihinkin koplata,lukkopihillä tai rautalangalla.
On sitä joskus joutunu ihmettelemään 0__0

Koskapa tuosta on kuvan tilanteessa siirretty toiseen autoon lainaan oikeestaan kaikki sytkävehkeet jakajaa lukuunottamatta.Silti tällä ajettiin mm jäärataa ja pieniä siirtomatkoja.


Toukokuu 10, 2015, 10:00:15 ap
Vastaus #34

Pekka Koivu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 833
  • Jäsen 8930
Eilen kokeilin tuhakkuutioista käyntiin, suoraan ajosta normibensoilla talliin, lämpötila jotain 15 astetta. Kaasuttimet olivat juivuneet, bensapumppu juristeli aikansa kohokammiot täyteen. Akku oli heikossa hapessa, piti vielä väöhän ladata, mutta eikun käyntiin ihan kohtuudella. Vähän aikaa pärskähteli, mutta jopas löysi kaikki neljä sylinteriä ja koeajokin osoitti että ei vielä tarvinnut erillisiä säilytysbensoja.
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001